Bad Morning

928 5 0
                                    

"Woi pempuannn,sini kau!!!" Asy menjerit dari dalam bilik nya yg berada di tingkat atas.

Lia yang berada di dapur tingkat bawah terhinjut sedikit bahu nya akibat pekikkan suara jantan yg dilontar oleh suami nya seraya menjawab "Ye bang,Lia naik atas ni"

Setibanya Lia di dalam bilik mereka sebagai sepasang suami isteri itu,Lia boleh nampak Asy yang sedang duduk mengusut rambut hitam dalam keadaan mamai ."Comelnye suami aku baru bangun tido ni"Lia bermonolog sambil langkah menuju ke arah katil yang bersaiz queen itu.

Asy dengan mata yg baru terbuka sedikit lalu berkata "Aku dah kata letak breakfast kat dalam bilik ni hari-hari sebab aku malas nak pegi bawah,kau tetap juga tak letak!Kau ni dah kenapa hahhh!"jerit Asy sambil mata nya menenung tajam mata milik isteri nya.

"So..sorii bang,Lia terlajak tido hari ni.sebab tula breakfast belom siap lagi"kata Lia perlahan dengan muka pucatnya yang menunduk melihat lantai.Terbit rasa bersalah di hati nya sebab leka melayan aplikasi ig didalam hp iphone7 milik nya sampai larut malam.Tak berani dia ingin melihat wajah bengis suami nya ketika itu.

"Argggg,kau ni!!Asal tido akhir mlm tadi ahh!Kau dan aku bukan nya buat anak pun malam tadi sampai kau terlajak tido!"amarah Asy sambil mata nya tidak henti-henti memberi renungan tajam pada Lia

Mata coklat milik Lia terbutang luas apabila mendengar kata-kata yang meluncur laju keluar dari bibir munggil suami nya."Weyy suami,malu la aku kau kata camtu.Kau ni memang muka talam betol la,tkde nya nak malu walaupun cakap camtu kat aku.Aku ni pempuan la..Ish!"Lia bermonolog lagi sambil mata yg terbutang tadi memandang wajah Asy dengan muka yg merah padam.

"Tkpayah nak bukak besar-besar la mata tu pempuan!" kata Asy lagi

Lia terus menukarkan saiz mata nya yg tadi trbutang luas sampaikan ingin terkeluar bebola mata nya ke saiz yg biasa.

"And,for your information.Aku takkan sesekali buat cmtu kat pempuan jijik macam kau ni!Buang masa dan tenaga aku je,lebih baik buat dgn Dely" kata Asy sambil tersenyum sinis kearah Lia.

Hati Lia berasa sebak apabila di katakan sebegitu rupa oleh suami nya yg sah di ijab kabulkan bersama nya pada 29 Januari iaitu pada tarikh bermakna bagi sepasang mempelai yg lain,tapi tak bagi Asy.Lagi-lagi bila dia mendengar nama Dely iaitu pempuan yg menjadi pujaan hati Asy itu,maka bertambah la sebak dihati kecil Lia.

Asy menambah lagi kesakitan pada Lia dengan berkata "Kau pun tahu kn,yg aku ni kawin atas pemintaan daddy aku je..dan kalau aku setuju nak kawin dgn kau,daddy aku janji akn beri kesemua harta dia kat aku sbgai pewaris dia.klau tak habis smua dia beri kat rumah anak-anak yatim,kan dah rugi aku kat situ." Laju sahaja Asy menyusun atur penjelasan nya kepada Lia.

Bait-bait yg diberi oleh Asy kepada Lia hanya didengari nya sahaja tanpa sepatah ayat pun keluar dari bibir kecik pink milik Lia.Hati Lia seperti terasa ditusuk menggunakan pisau bertalu talu pada ketika itu.Dan tanpa dia sedari,air mata jernih nya keluar menitis satu persatu.Lia laju mengesat air mata jernih nya dari dilihat oleh suami nya yg tiada setitik pun nilai kasih sayang pada diri nya.

"Okla,Lia nak pegi bawah tengok breakfast.Takut nanti hangus pulak mcm perut yg lapar menginginkan makanan" sindir Lia dan terus laju keluar dari bilik tanpa mengerling wajah suami nya.

Asy membiarkan Lia berlalu begitu sahaja kerana dia telah pun berjaya menjatuhkan wanita yg digelar isteri paksa nya itu dengan kata-kata yg begitu mengguris hati isteri nya.Bagi Asy itu adalah satu kemenangan dan tektik utk diri nya supaya Lia meminta cerai dari nya."Aku tau tdi kau nngis la pempuan,sbab aku dpt tngok muka dan mata coklat kau yg memerah hahahaha" kata Asy keseorangan dengan nada yg biasa dan terus menuju ke bilik mandi untuk membersihkan badan sasa kegilaan ramai miliknya.
·
·
·
"Mian klau tk best,sbab ni first ff yg author buat and ni idea dri kpla hotak author sndri k,tk main la kopi lekat smua tu.AndVote la hehe"

Isteri SegeraWhere stories live. Discover now