Lia yg bangun dari lena nya terus berjalan menuju ke bilik mandi untuk mengambil wuduk dan menunaikan solat subuh.Lia mengambil telekung yg berada bersebelahan katil diberi oleh Asy sesama hari perkahwinan mereka.Telekung bermutu tinggi bercorak flora yg berwarna gold & pink belacan disarung ke badan nya.Beberapa minit kemudian,Lia duduk dalam tahiyat akhir sambil menadah tangannya seraya berkata "Ya allah,kau kuatkan lah hati hamba mu yg bergelar sebagai isteri kpd Asy.Kau bukakan hati nya utk menerima Lia dan tunjukkan lah Asy ke pangkal jalan yg benar.Amin amin yarabbal alaminn"lembut saja Lia menghembuskan nafas nya dan terus mengemas sejadah yg juga diberi oleh suaminya.
Apabila Lia ingin menyambung lena nya,Lia terdengar bunyi seperti seseorang terjatuh ke lantai
"Eh,bunyi ape pulak kat bawah tu?jgn jgn pencuri kot!!"Lia berkata dengan diri nya yg sudah diselumbungi rasa cemas.Sambil menuruni tangga dgn perlahan,Lia sempat mengambil kayu golf milik Asy yg diletakkan dibelakang pintu bilik mereka.Mata Lia automatically menjadi luas apabila berjalan didalam keadaan yg gelap hnya bertemankan lampu kecil,itu pun berada di tangga,dapur dan ruang tamu sahaja."Ya allah,Lia takut" Lia bermonolog dgn tgn yg terketar-ketar memegang kayu golf.Setiba nya di tingkat bwh,Lia terkejut melihat suami nya yg dgn diri tak terurus baring di depan pintu rumah.Lia meluru laju ke arah Asy."Abg,abg bangun la.Jgn laa tido kat sini,tkmalu ke jiran kite tngok." kata Lia sambil menggerakkan tubuh badan Asy.Namun,Asy tidak mengendahkan kata-kata Lia dan meneruskan lagi tidur nya.
Lia cuba untuk mengangkat Asy dan ia berjaya.Lia terus menutup pintu utama rumahnya lalu meletakkan tangan Asy dibahu nya dan dipegang erat sambil sebelah lagi tangan kecik milik Lia memegang pinggan Asy."Adoii!berat jugak kau ni yee,nmpak je mcm kurus.Maybe aku beri kau makan dino sbab tu kau makin chubby" Lia bermonolog sambil tersenyum.Tidak mahu dia bersuara,takut didengari oleh suami nya si singa dgn ungkapan yg terhasil dari mulut kecil nya itu .Nanti tak pasal-pasal kena marah.Mereka pun menuju ke bilik dengan berhati hati.
Tiba di dalam bilik,Lia membaringkan Asy di katil yg empuk lagi empuk dari pau dgn tercungap-cungap."Fuhhh,finallyy."kata Lia dgn hembusan lega plus senyum kejayaan terhasil dari bibir kecil nya."Dah serupa org bru kne kjar dgn anjing dh aku tngok diri aku ni haa haha" kata Lia dgn tawa kecil nya dan terus membaringkan diri nya di samping Asy.
Lia bergolek ke kiri ke kanan kerana menginginkan keselesaan bdn utk tidur.Namun,mata nya tidak mahu tidur.Lantas Lia bangun dari baring ke posisi duduk."Maybe,sbab bau bdn Asy yg sermerbak ni aku tkleh tido"sangka Lia dgn menutup hidungnya dari menghidu bau arak yg teramatlah memualkan nya."Kau ni arak tk habis².Sedap sngt ke minum air kncing syaiton tu huhh?!Klau minum tk nyusah kn org tkpe la,ni tak..aku yg kau susahkan.Ishh,smpai bile la kau ni nak berubah wahai si suamia" bebel Lia sambil memandang Asy yg lena dibuai mimpi yg entah la,indah ke tak cmtu.
Tanpa Lia sedar,tangan kanan nya sedang mengalih rambut hitam Asy yg menutupi muka handsome suaminya sambil berkata "Kau ni handsome takleh blah" Lia yg baru perasan dgn perbuatan nya tdi terus menjarakkan diri nya dari Asy."Ape yg kau buat ni haa tangan!Kau pun satu Lia,knpe bru perasan yg kau tadi belai org sebelah kau haaa!!Nasib org kat sebelah kau ni tido mati,klau tk ishhh mati katak la kau subuh² ni jgk" marah Lia pada diri nya dan terus turun dari katil. Namun langkah nya yg menuju ke pintu bilik terbantut apabila terdengar suara serak Asy yg masih menutup rapat mata nya.
"Daddy,Asy tktau Asy bole ke tk syg & cinta pempuan yg daddy pilih tu.Tpi,Asy akan blja utk syg & cinta dia" Asy berkata tanpa sedar "Klau tkleh,jgn salahkan Asy" kata Asy lagi.
"Ya,aku pun berharap Asy blja utk syg & cinta aku.Aku hrp kau brjaya Asy" kata Lia dan berpaling lalu menyambungkan langkah nya yg terbantut tadi.
Lia berada di dapur sambil duduk di kerusi ."Aku nk buat breakfast ape lagi erk hmmm" kata Lia dgn kepala nya yg ligat berfikir menu-menu breakfast yg belum pernah dicuba nya."Ha'a la!pak google kn ade.Ape la kau ni Lia,ade hp tk gne dgn btol.Lia asal la kau ni kuno sngt haah.Kau hdp zmn batu ke skrang! Ishhh" bebel Lia pada diri nya untuk kali kedua pada subuh itu
·
·
·
"Readers,please comment best ke tk idea dri otak author ni yee 😅 And,dont forget to vote ya 😊💕"
YOU ARE READING
Isteri Segera
Random"Adakah hati Lia tabah sebagai seorang isteri?" "Adakah hati Lia tabah selalu di alam rumahtangga nya?"