"Assalamualaikum!!!"
Aku yang tadinya menonton televisyen tersentak akibat salam yang diberi dari luar rumah.
Suara macam ramai je.
Mama ku yang dari dapur sekejap melihat ku lalu menuju ke pintu utama..aku membontoti mama.nasiblah aku sempat sarung tudung kalau tak..huh!
Pintu rumah dibuka dan terlihatlah serombongan(?) manusia dia hadapan pinru rumah..aku terlompong..bukan setakat aku,mama pun turut terkenjut.
H-hoseok?
H-hoseok bagi salam?
BULTORUNE!!!!!!!!!!
Aku bangun dari katil.ya allah.apa yang aku mimpi ni?
Aku melihat jam yang tergantung didinding bilik.6:20 pagi.huh!aku terus capai tuala mandi lalu masuk ke bilik air untuk membersihkan diri.
Tok tok!
"Kejap kejap ma!sikit lagi nak siap!!tinggal pakai tudung sekolah..kejap nae!!!!"jerit ku sambil mempin tudung putih sekolah..
"Apa yang kamu merepek hah?harinikan hari sabtu.sekolah cuti lah!!hah tu lah,berangan lagi kawin ngan seok entah apa tu.."bebel mama dari luar bilik..tangan aku yang tadi baru nak pin kan tudung terhenti.
WTF!!!!!!!!!!!!!!
Pin tudung dicampak ke lantai lalu terpelanting entah kemana diabaikan..geram sungguh nya lahai!!!!!!!!!!!!
Tudung putih dicampak dengan kasar.nasib tak koyak."HAHAHAHAHAHAHA BANGANG!!DAH BESAR PUN STILL BODOH"wtf kau angah..aku naik geram lalu membuka pintu bilik lalu menghumban bantal ke arah muka nya..
"HAHAHAGAGAGAGA GELAK LAH LAGI!!TU BARU BANTAL,BELUM LAGI MANGKUK TANDAS!"kataku lalu cepat cepat tutup dan kunci bilik..pfft takut aku siakk bila tengok muka angah.
"MOHAMMAD HAQIEM!!! NURUL HEYIN HAZIEMAH!!!! JANGAN SAMPAI MAMA TIDURKAN KORANG DALAM STOR!"itu dia...bila mama dah highnote,hampir bergegar mangkuk tandas makkiah.
Bodoh..lawak kau hambar bangang!.
"Nak ikut aku gi mall?"tanya angah kepadaku..macam tahu tahu je aku kebosanan dekat rumah..aku dengan senyuman kegembiraan.angah faham akan kesenyuman itu."siap siap...lambat tinggal lah kau sorang sorang kat rumah."
Aku masuk ke dalam bilik lalu mempersiapkan diri.setelah hampir 30 minit akhirnya siap juga ..simple be simple lah bruhh!!
Aku hanya mengenakan baju PUMA berlengan panjang,seluar jeans hitam,tudung shwal hitam dan ternampaklah kecomelan dia.cute but simple.
~~~~~~~~~~
"Halah jangan lah merajuk.."pujuk angah sambil menghulurkan ayam spicy kepada ku.Nyesal pula tipu.
"Tadi kau cakap,kau just bawa 2 orang je..tapj ni aku tengok 17 orang..naik penuh tempat ni.dah lah aku sorang je pompuan"kataku..ayam spicy disuap ke dalam mulut walaupun tengah geram dengan abangnya yang satu yini.
"It's okey...dorang kacau kau,aku tombok dorang..."kata angah lalu memaut leherku..pelayan pelayan perempuan hanya memandang aku ibarat aku ni murah..
Cish!
"Weyh qiem.couple tak bagitahu..lawa bhaiii taste kau..kalau dah break bagitahu,aku nak sambung ngan dia"tegur seseorang lelaki yang duduk dihadapan kami berdua..tangan angah masih lagi diposisi dan kami berdua duduk rapat..
"Tak boleh...dia paling beharga buat aku selama lamanya"uisss sayang juga angah dekat aku...aku ingat dia ni tak pandai nak bersayang sayang.
"Hekleh~mentang mentang awek cun,berlagak engkau" sambung aliff sambil membuat muka meluat..
"Heyin.ni muka yang macam anjing ni nama dia aliff."promote angah..tangan kiri merangkul leher ku dan sebelah kanan sibuk pegang pipi aku..gedikss pula si angah ni..
"Ehem! Aku bukan nak sibuk lah cuma kau perempuan jagalah maruah sikit..kau bertudung pastu peluk dan bersentuhan tangan dengan lelaki.tak malu ke?"pedas beliau ni bercakap..aku hanya abaikan dia..
Dah tak tahu apa apa,sedap je main cakap."Biarlah dia fizan."kata aliff..aku hanya diam..ayam yang tadi menyelerakan aku diletak semula ke dalam box.angah pula main telefon tapi tangan still merangkul leherku..
"Aku just tegur..dorang dua kan bukan muhrim pun..lagipun pompuan ni bertudung.dah macam bicth je aku tengok"damn it!!!!! Nyampah nya aku dengan kawan angah ni..
"Ngah.aku nak pulang.."kataku..semua tersentah bila aku panggil nama angah.hah tu hah!!!
"Awal lagi lah...lagipun mama takde kat rumah."dia cakap awal?weyh jam 5:30 petang dah ni!!
"Kau tak cakap pun kau ada adik qiem"ujar aliff..angah tersenyum lalu menggosok tengkuknya..
"Hah fizan..taknak minta maaf ke?"kata angah lalu menaikan kening sebelahnya..fizan buat muka tak bersalah.dia hanya menggeleng kepalanya.
"Tak perlu dan tak penting pun.."katanya selamba..kimak betul jantan ni!!!!!
Oppss
WTF !
"HAHAHAHAHA WEYH KAU TAHU--wow"terkesima lelaki tersebut setelah masuk ke dalam restoran ini..
"Kau jaga jaga sikit.dia tu bahaya"pesan angah..tubuh ku yang kecil ini ditarik supaya rapat dengan angah.angah berdehem.
"Hai.fakrul.nama siapa? haqiem ni boy kau ke?aku rasa kau dah kena tipu oleh haqiem ni..kalau kau nak tahu,dekat sekolah dia ada girl dah.."kata fakrul sambil tersenyum sinis ke arah angah yang naik pandang macam nak bunuh je lelaki dihadapannya ini.
Aku terkejut..
Bukan apa.setahu aku haqiem as angah ni buka minat sangat layan pompuan..first aku ingat dia ni gay sebab tak suka tgok pompuan..ada bahan nak sakat dia ni..
"Matilah nak oii.."bisik hati angah..
Aku tersenyum sinis di dalam hati..mueheheheheheheheh..siap siap lah kau angah..
"Heyin..jom balik"kata angah lalu meninggalkan aku yang terkocoh kocoh bangun dari tempat duduk..aku ketawa jahat dalam hati..muehehehehehehe!!
YOU ARE READING
Give Me You Heart[complicated]
RandomHeyin.budak selalu menyerah demi kawan kawanya.malah selalu berkorban demi persahabatan..sanggup give up dari bercrush on kerana kawanya juga meminati crush yang sama.🎆 Kalau nak tahu apa jadi? Silalah anda membaca FF yang pertama saiya yini. -jim...