♟2

4 1 0
                                    

"Belikan aku air holiks.aku tunggu sini tau"kataku pada mira iaitu kawan aku.then dia ada hati dengan syafiq iaitu crush aku..aku just diam selepas dapat tahu yang dia pun suka syafiq.

"Ala jom teman..nanti aku terjumpa syafiq malu lah aku."pujuk mira sambil membuat muka huduh dia tu.ni yang aku tak tahan ni..bukan tak tahan sebab kecomelan dia tapi tak tahan dengan muka huduh dia tu..

"Pi je lah..tak juga dia rogol kau bila dia jumpa kau tu"kataku memandang mira yang menarik muka..aku tersenyum jahat.
.
"Ye lah yelah..."kata mira lalu berjalan keluar dari kelas..pintu dihempas kuat..acah je tu marah..

Aku duduk diam di dalam kelas sambil menunggu mira..tangan sibuk mengendang meja sambil mengikut melodi nyanyiannya.

Tiba tiba,datang 3 orang lelaki classmate aku
..aku pandang mereka seketika yang membawa makanan dan duduk di meja mereka sambil itu juga,berbual kosong.Geng syafiq.mereka terdiri daripada syafiq,amin dan adham.

"Tak rehat heyin?ke takde duit.hahahahaha"itu dia syafiq..sinis dia kutuk aku tiada duit...jangan tanya kenapa aku ter on crush dengan dia..

"Maybe diet..dia kan gemuk,tu lah nak diet supaya kurus."ni lagi sorang..amin.jangan sampai aku lempar korang kat laut ehhh!.

Buta ke apa?punyalah slim aku ni dia cakap gemuk?tahu lah pipi aku chubby tapi bukan bada aku yang terchubby sangat.

Dari form 1 aku minat syafiq..entah lah celah mana aku suka dia..mungkin sejak dia mengazankan waktu zuhur mungkin..merdu gila suara dia walaupun suka kutuk orang..bila mira bagitahu aku awal tahun yang dia minat syafiq,aku undur diri..tapi still tak boleh senanya..sekarangpun aku cuba kawal supaya move on..dari form 1 hingga lah aku form4 kau ingat boleh move on?aku pun baru 16 tahun then bila mira pindah bulan 3 dekat sini,tgen dia bagitahu dia suka syafiq terus aku murung..kenapa syafiq juga dia suka?kenapa tak amin?adham pun boleh tahan juga.kenapa bukan dua makhluk ni?

Apalah nasib,mira lawa dari aku..muka dia kacukan china..aku ni apa lah sangat..mira hot aku cool..😑

Mira mira..lepas je syirah pindah,kau je lah peneman aku hingga form5..aku sanggup korbankan syafiq pada kau..biarlah aku alone poreber.

Pahal emo ni?

"Heyin!!!!!!!!"

Uhhh..tanjat aku syial..aku pandang mira dengan pandangan paling tajam setajam tajam tajam tajam tajam opp cop cop..

"Kau nak ape?jangan arhh teriak teriak"kataku lalu minum holiks sejuk..roti sandwich yang dibekalkan dari rumah disuap ke dalam mulut.mira duduk bertentangan dengan ku..acah sopan dia siakk..mentang mentang syafiq ada..

"Assalamualaikum.ni kelas daimond(?) ke?"soal seorang lelaki hensom siak muka dia. Cair hati yini bila terpandang jam tangan nya.eh?

Kami yang 5 orang dalam kelas memandang si dia yang hensom.."ha'ah..budak baru ke?baru masuk ke?"soal adham.kami hanya memandang liau..

"Taklah,2 tahun lepas dah masuk cuma baru hari ni hilangkan halimunan tu!"sindir liau tu berkata..edehhh aku hingat murni lah sangat dia ni..

Adham terdiam seketika...then.....

"Wey,boleh buat geng dia ni..oi anjink masuk arhh..kami takde karpet merah nak bentangkan."ujar adham .aku tercegang seketika..bodoh nya cara adham layan dia..

"Mira.pahal diam?"soalku bila terlihat mira seakan menunduk dan mukanya mula merah..demam ke?ke terlebih minum ketum?

Gelengan menandakan dia tidak apa apa.

"Kau suka budak baru ke?syafiq camne?"kataku sambil memandang mira..haih budak ni..takkan lah dia suka kat budak baru tu?

"TAK LAH..EISS KAU NI BUSYBODY JE..JANGAN NAK SIBOK LAH!"noktaf dinaikan membuatkan aku terhinjut kebelakang sedikit..mira bangun lalu meninggalkan aku yang terpinga pinga..

Maybe dia suka budak baru sebab dulu first dia suka syafiq camni lah gayanya..diam.malu.mukanya merah.

"Heyin!abbra kirim salam..dia cakap kau lawa siakk"kata  amin.aku memandang mereka sekarang yang dah berempat..aku tersenyum tak lah manis sangat..jawapan salam diungkapkan.

Abbraham..nice name.

"Pahal minah tadi tu?tetiba marah."soal syafiq..mata mereka memandang aku macam minta penjelasan..cishh

"Dia suka abbra..muka dia merah sebab nampak abbra..macam mula ii dulu dia jumpa kau syafiq.."kataku..takkan benda ni nak tipu kan..kut kut aku bagi tahu awal ii dorang boleh terima.

Wtf.

Aku pandang syafiq..muka syafiq macam tak percaya..mira suka dia?ye syafiq tak tahu benda ni..haihh.

AKU PUN SUKA KAU SYAFIQ!TAKKAN KAU TAKLEH NAMPAK YANG AKU PERNAH SUKA KAU?!!!

dalam hati je cakap macam tu..depan ii kecut perut siakkkkk hahahahahaha

"Tapi aku tak suka dia.aku suka kau heyin"

Terkesima.

Abbra.....why.???

Ya allah...baru pertama kita berjumpa bodoh..

Give Me You Heart[complicated]Where stories live. Discover now