1

9.2K 285 9
                                    

"Arghhhh!!" jerit aku didalam bilik, lalu mengambil telefon dia atas meja dan terbuntang luas mata aku melihat jam menunjukkan 3 petang masyallah lama gila aku tidur.Aku menguap kecil selepas bangun tidur hahahah spesis budak kecik baru bangun tidur.

"Manalah si Fasya ni,pukul 3 pun kat atas lagi ke?Tak boleh jadi ni" kata Puan adila A.K.A mama fasya.Dia membasuh tangannya di singki lalu naik ke atas untuk sesah anaknya habis habisan.

Tok!!Tok!!Tok!!

Aku memandang ke arah pintu dan bekermungkinan ni Alia A.K.A adik lantas aku membuka pintu dan aku tergamam terkentut dan semua ter.. lahh melihat mama di depan pintu sambil tersenyum sinis.

"Hai cik adik bangun lambat, buat apa tadi?" kata mama membuat mula bengisnya tanda dia protes sama aku huhuhuhu sapa suruh lahirkan anak pemalas macam aku ni! "Tadi Sya penattt so Sya tidurlah." kata aku walhal aku tak bangun dari pagi lagi solat subuh pun terlepas ish.ish akuu niii!

"Penat apanya!Sya tidur dari pagi lagi kann? KAN!" sengaja mama tekan 'kan' untuk memalukan aku. "Sorry ma,Sya janji takkan buat lagi promise" aku menunjukkan jari kelingking aku yang kecil molek hihihihi! aku berkata seraya lalu mencium pipi mama.

Puan Adila yang ingin marah pun tidak jadi kerana melihat Fasya tersengih sengih seperti kerang busuk.Dia sudah masak dengan perangai Sya,tapi apakan daya dia untuk memarahi? Tiada gunanya marah sebab dah besar dh hailah! nasib sayang kalau tidak dh lama kasi pukul sikit ngan senduk bagi 'berpinar' kepala tuu.

"Heiiii!!Yelahhhh.Sya dh siap packing barang untuk balik asrama esok?" tanya mama kepadaku.Aku mengangguk dan tersengih sengih kerana misi memujuk hati batu mama aku berjaya! cayalah lah aku hahahahhaa gelak aku didalam hati.

"Dah." jawapku pendek malas nak bertengkar dengan mama silap hari kena sound ngan dia,kadang kadang sampai ke kaki terasa dia punya sound, tazkirah pun dia bagi sekali.Jangan main2 ngan mak aku nanti dia silat habis lebam muka aku yang cantik nii.

"Ok bagus,sekarang pergi ambik wudhuk untuk solat zuhur.Cepat nak asar dah ni." kata mama seraya lalu meninggalkan aku yang terpinga pinga didalam bilik dan aku tersenyum mengingatkan pertengkaran aku bersama mama tadi. "Cepat FASYA!!" laung mama membuatkan aku berlari ke dalam bilik air untuk mandi.Uishh aura mama menyeramkan pagi ni sampai aku pun takut.

______________________________

Pada malam itu,kami semua makan di meja dengan senyap.Takkan nak menjerit pulak ya dak? mahu ada mati kejung kat situ.

"Sya." panggil papa A.K.A Encik Roslie memanggil nama sedap aku ecewahhh!! hihihihi. "Ye pa,papa nak apa?" tanya aku kepada papa.Lantas aku memandang papa yang sedari diam selepas memanggil nama aku.Aikk! dia yang panggil dia yang senyap ke papa nampak han.. "Maaf,esok papa tak dapat hantar Sya esok sebab papa ada outstation.Jadi papa dh suruh kawan papa hantar Sya sebab anak sulung lelaki dia pun asrama kat situ jadi Sya tak payah risau." Kata papa panjang lebar,lantas aku memandang ke arah alia yang mengangkatkan kening berkali kali kepada aku selepas anak lelaki kawan papa disebut .Aikk!buang tabiat ke budak ni???

"Ala paaaaaa!tanaklah Sya lebih rela naik bas daripada menyusahkan orang lainnnnn." keluh aku.Aku tak suka lahhhh tak sukaaaaaaa!!!jerit aku didalam hati.

"Nope Sya,keputusan papa muktamad,no excuse." kata papa yang mengeluarkan kuasa vetonya. Aku mengeluh perlahan. " Baiklah papa,kalau itu keputusan papa Sya takkan bantah." kata aku mengeluh dan menyambung balik makan yang terbantut dengan perbicaraan aku dan papa sebentar tadi.

Betapa syukurnya hati orang tua mereka berdua kerana anak sulung mereka bersetuju alhamdullilah.Hanya ALLAH yang tahu betapa gembiranya hati mereka berdua.

■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■

Ok so thank you so much kepada semua readers yang membaca fanfic ini jutaan terima kasihhh.

      Kalau ada sesiapa yang tak suka nama yang author letak tu author akan tukar balik,sebab tu nama author.Jadi kalau tak suka boleh comment kat ruang comment.

So minta maaflah kalau fanfic yang tak seberapa ni TERsama dengan fanfic lain tapi betul author cakap fanfic ni 100% dari idea pemikiran author sendiri.

So voment lah sikit takkan sunyi sepi je author pun malas nak taip pepanjang, tetapi demi dear readers author sanggup buat apa jeeee.So tekanlah ☆ ni and happy cikit jangan sedih sedih ok? Byeeeeeee!!

P/s: Ada sesiapa sudi buat cover gambar buku ni tak?Author malas nak buat,Sapa yang buat author akan promote dia punya story.So sesiapa yang nak buat boleh PM author kat ruang komen.Thank you!

Ketua Pengawas tu tunang aku!!Where stories live. Discover now