Cik Kak

15 0 2
                                    

Seorang jejaka sedang berjalan berseorangan di lorong yang gelap. Beliau baru sahaja selesai kerja dan hendak pulang ke rumah. Untuk pulang ke rumahnya, dia harus melalui satu lorong yang gelap. Pada waktu itu jam sudah lewat 12 malam. Sedang dia berjalan, tiba-tiba dia terdengar suare perempuan menangis. Dia juga agak seram. Bulu romanya merinding. Dia pun mencekalkan hati dan membuat keputusan untuk mencari suara itu.
Setelah mencari, akhirnya dier ternampak seorang perempuan sedang berdiri di satu sudut dinding. Wajahnya tidak kelihatan kerana rambutnya yang panjang menutupi mukanya. Lelaki itu pun terus menghampiri perempuan itu. Yang ganjilnya semakin lelaki itu menghampiri perempuan itu, perempuan itu semakin dekat dengannya. Sampai di suatu saat, mereka bertentangan mata. Tiba-tiba muka perempuan itu berubah. Kulit mukanya terkupas. Kulitnya yang seperti biasa tetapi agak pucat tadi tiba-tiba berubah menjadi tangan yang berbulu. Kukunya panjang sekali. Perempuan itu pun mengilai dengan kuat sekali. Lelaki itu pun lari lintang-pukang. Sedang lelaki itu berlari, tiba-tiba dia ternampak kain putih sedang berterbangan di atas kepalanya. Dia pun terus berlari dengan lebih laju.

Harap harap suka ye hahahas

Cerpen-Cerpen Kisah SeramWhere stories live. Discover now