apa salah Kpoppers part 1

521 87 102
                                    

Aku still tak faham kenapa dan mengapa orang-orang marah kalau kita minat Kpop. Alasan dorang,

1)Plastik
2) gay
3) tak sunat
4) membazir masa
5) dorang tak kenal kau sapa
6) tak berfaedah
7) pengaruh buruk.

Dan macam² lagi.

Asal kpop je korang mesti label kan dorang plastik. Okey look,warga korea tak semua buat pembedahan plastik, dan kau tak boleh terus kata dorang plastik tanpa usul periksa. And dorang akan cakap

"Buat apa minat orang plastik macam tu? Lelaki malaysia ni banyak kacak2  yang plastik jugak kau nak"

Okey,truly memang lelaki malaysia kacak. Bukan tak kacak.

Then nak kata perempuan melayu obses dengan kpop sampai semua acc ig/ws/twt dan lain² post gambar korea. Dah tu nak kami post apa? Itu acc kami,phone kami,internet kami suka hati kami lah nak letak apa pun.

Then korang cakap lelaki korea gay,

dorang bukan gay. 

Habis kenapa selalu peluk sesama sendiri?

Guys... Dorang saling menyayangi macam family. Macam adik beradik. Dan dorang protect member dorang semua macam ahli keluarga. Ini salah satu sebab kenapa aku minat dorang.

Tahu BTS? Dorang ni dulu tak popular, masing2 susah. Tapi dorang kerjasama, jaga sesama sendiri, dan berusaha gigih untuk berjaya macam sekarang.

Orang yang tak minat kpop akan anggap kpoppers ni obses sebab dorang ni kacak.

Actually no. Kami kpoppers beria sangat pasal group idol masing2 ada sebab. Bukan sebab dorang kacak. Tapi USAHA dorang untuk berjaya. Korang memang takkan faham. Kami sebagai peminat ni tahu susahnya nak berjaya.

Macam IOI dan wannaone, bersungguh-sungguh dalam produce 101  . Kami sendiri tengok macam mana susah jadi trainee sebelum debut.

Sebab tu kami sebagai fans tolong mereka dengan stream, beli album, vote dan macam2 nak bagi dorang rasa kejayaan lepas penat lelah.

Tipulah kalau korang kata korang tak kecewa kalau dah buat sesuatu dengan bersungguh-sungguh tapi tak dapat apa. Macam sukan ke, pertandingan ke. Korang mesti buat betul2 sebab nak menang kan?

Sejak aku minat BTS,AOA,Blackpink dan sebagainya, aku belajar banyak perkara. Siapa kata minat kpop tak berfaedah?

Aku minat kpop, aku dapat belajar nilai persahabatan. Aku tengok satu video dimana ChoA AOA disoal, apa member AOA pada dia.

She crying, bcs she love them so much. Sayang macam adik beradik,

Aku macam terkejut juga dia nangis.

BTS pula, yang buat aku tertarik dengan dorang sebab nilai persahabatan dorang. Macam ada satu kejadian ni , Jungkook lupa beli hadiah harijadi untuk Jhope tapi Jhope cakap "Your existence itself is a gift ,Jungkook" see how sweet?

And Jimin dengan Taehyung. Aku ingat lagi masa time Taehyung baca surat dari Jimin and aku pun ikut nangis. Dorang punya friendship verry nice.

Lagi satu, apa yang aku belajar, even dah berjaya macam mana sekali pun dorang tak pernah lupa parent dorang. Dan dorang tak lupa dekat fans dorang yang ada masa jatuh bangun. Setiap kali habis konsert dorang mesti menangis tak kita perempuan,lelaki.

Macam bts, habis je konsert dorang nangis sebab rasa macam itu persembahan terakhir dorang.

Ingat lagi masa dorang first menang MAMA award tu. Dorang terharu gila dan banyak kali cakap thanks dekat fans dorang. Yang paling tak boleh lupa tengok dorang menangis terharu. Selama bertahun-tahun dorang cuba dan akhirnya menang sampai masuk billionboard.

Army sangat terharu :')

And EXO, even ahli dorang banyk dah keluar, tapi dorang still berusaha! Teruskan semangat. Even dorang lagend dorang tak riak.

I love being exol :')

So please,korang tak tahu tolong jangan mengata. Ingat Kpoppers ni suka lelaki korea sebab rupa je ke? Actually attitude dorang sekali. Beberapa lelaki korea hormat wanita.

Kami kpoppers kami tahu,
Kami buat kajian,

Maybe ada sebahagian dari kpoppers ada yang overacting, itu semua kelakuan tidak matang.

Nak cakap minat kpop je bawa pengaruh buruk. Okey ni aku pula nak complain.

Yang minat budaya barat tu. Mula warnakan rambut, pakai sexy ala-ii Ariana grande, kalau boleh baju mesti ketat-ii.

Kenapa dorang sikit pun tak kena kecam? Malah yang pkai macam tu acc IG dia banyak followers and peminat.

Yang perempuan sekarang tak kiralah budak sekolah ke dah besar ke, hisap shisa,vape,rokok semata-mata nak nampak cool gitu. Tindik hidung, tindik lidah bagai.

Masih tak dikecam.

Aku still takpaham. Kenapa KPOP juga dikecam?

Kau kata kpop haramlah apalah.

Kau pegang kekasih kau halal pula?

Siap berpeluk,pegang tangan, then post dekat IG,FB,TWT. Sedangkan kau dan dia belum sah lagi.

Dan kau tahu couple tu haram..

Kau marah orang minat kpop, dan mula kutuk kami bebukan.

Kami ni masih manusia ada hati ada perasaan. Nak tegur cara elok bukan menghina.

Golongkan kpoppers ni ada dr budak kecil sampailah mak bapak orang. Kau kena tahu perangai budak macam mana. Sekali kau kata bukan2 dia punya naik angin tu lain macam. Dorang selalu bertindak luar pemikiran. Sbb dorang tak fikir sebelum buat.

Dan korang amik tu sebagai punca keburukkan kpoppers.

Kau je tak nampak kelebihan kpoppers. Kau hanya nampak bad side kpoppers.

Aku pernah cerita dekat kawan aku yang aku ada kawan international dan dia macam tak percaya macam mana aku boleh dapat kawan2 luar negara.

Bila aku cakap sebab aku join group international kpoppers dia just like

"Laa sebab tu je ke? "

"Mcm tu pun boleh?"

Ya, kau jadi kpoppers kau akan ramai kawan dari pelbagai negara. Jadi kpoppers akan dapat ramai kawan even dalam media sosial.

Bad side kpoppers mmglah teruk, kami manusia kan? Manusia tak lari dari kesilapan macam tu jugak kami.

Jangan risau, semakin umur kami meningkat semakin kami tahu mana buruk,mana elok. Sebab benda2 buruk ni jadi masa kami remaja, otak pun tak fikir apa.

Kalau kau nampak kami teruk, tegur elok2 bukan main tembak PANGGG Sambil nasihat ,kau maki kami,kau hina kami, kau cakap bebukan pasal bias kami. Eh mmg kami marahlah.

Dah panjang aku bebel ni😂 nanti aku sambung bebel lagi.

Btw apa pendapat kpoppers sekalian? Betul tak apa aku bebel?

Aku bebel sebab aku rasa jemu,muak dengan kutukkan netizen ni😂 sakit hati I tahuu😪

Kpoppers Be LikeWhere stories live. Discover now