#2 příčiny

74 3 0
                                    

Zkuste se teď zamyslet co je příčinou vaší deprese nebo stresu
Může to být - sen
                      - láska
                      - rodina - hádky
                                      - rozchod
                             
                      - orientace
                      - Škola (šikana)
                      - stěhování (do neznáma)
                     

Sen
Máte nějaký sen který si prostě chcete spnit, ale přijde vám to nemožné. Například chcete být zpěvačka, olympionik.  Nebo chcete obcestovat celý svět nebo dostat nobelovku.
Napaište si na papír jaký je tedy váš sen, pod to napište proč si myslíte že to nezvládnete a pod to proč si myslíte že to zvládne te. Podívejte se na ,,negativní věci,, a řekněte si co by jste mohli v průběhu zvládnout, naučit se tomu atd., a vypište to pod to jako seznam věcí co musíte nakoupit. A teď už jen začnete bádat a hledat různá řešení, informace jak to zvládnout. K tomu vám pomůžou hodně motivační písničky na YouTube najedete spousty seznamů. ( nebojte to není vše)

Láska
Ta se dá rozdělit do dvou částí na reálnou to je třeba kluk ze třídy, soused/ka atd.,  a platonickou například zpěvák ,youtuber, herec, prezident a tak dále.
Reálná - skuste s tímto člověkem navázat komunikaci, ať už prostřednictvím internetu nebo i v reálu. Pokud má dotační už někoho po svém boku, nebrečte a po rozhlédněte se po světě běhá milion dalších takových a nebo následujte další kapitoly. Ale mějte chladnou hlavu kdo ví koho potkáte dnes nebo zítra hlavně se nestyďte oslovit.
Platonická- tento druh lásky není tak moc častý že by to došlo až do deprese, ale kolikrát se to stane pokud jste jím právě vy tak naslouchejte. Pokud je vaše láska z ciziny a je slavný nebo je na tom podobně jako Justin bieber tak se musíte smiřovat s tím že z toho zřejmě nic nebude ale zázraky jsou všude pokud chcete uspět a získat si u něho místečko tak to zkuste tak třeba profesí rovnou můžete použít informace z této kapitoly kde mluvím o snech hned nad tímhle textem. Pokud je třeba z vaší země a dokonce města máte velikou šanci pokud je to třeba herec zkuste být režisér, kostimerka, tak aby jste se k němu dostali opět kapitola sen.  Ale jestli třeba nechcete dělat tu samou práci nebo v tom oboru nezoufejte koukněte kolik kluků tu všude běhá a kolik už na vás mrklo. Dále sledujte další rady v dalších kapitolách a vaše negativita bude snad rázem pozitivní.

Rodina

Tohle je velice ošklivé téma ale jdeme na to
-hádky pokud se hádáte s rodiči skuste je vyslechnout jak to myslí. Mají to s náma kidama těžké věřte mi. Taky jsem si myslela že vůbec nic nechápou a nejchytřejší jsem já ale vážně vyslechňete je. Řekněte si navzájem sve názory a bez hádek buďte asertivní.
-rozchod pokud se vaši rozvedli nebo nijak jinak odcizili je to vždycky rána. Znám to a je to vážně těžký proto postupujte podle dalších kapitol a věřte že to může přinést i dobré změny.

Orientace 

Toto je taky docela těžké téma ale zároveň takové no radši jdeme na to.
Pokud jste ze skupiny LGBT musíte se smířit s tím kdo jste a věřte mi tihle lidé jsou nejlepší, říká se a jsou nejlepší přátelé, vydrží jim mnohem déle vztah, jsou samy sebou. Pokud se to bojíte říct svým rodičům absolutně nemusíte mamka to vzala úplně v pohodě jak nejvíce to šlo a pokud vaši rodiče nesnáší tuhle skupinu a lidi a odsuzují je, pak je to o něco těžší ale pokud jim to řeknete mnohá většina se s tím smíří a pokud nevíte jak na to podívejte se na různé web stránky, fora a na ig a fb je také hodně stránek tak se nebojte a jděte do toho
                 
Škola (šikana)

Tohle si myslím bude kratší.
Pokud vás ve škole šikanují okamžitě to řekněte rodičům a učitelovi. Učitelé a ředitel s nima už zatočí. I kdyby násilníci říkali že jestli to někomu řekneš tak tě zmlátí tak i přesto to řekněte. Nejlepší je to říct rodičům hned a v pátek učitelovi na obědě, poslední hodinu,  přes vikend to vyřeší i se ředitelem a v pondělí by měl být klid, hlavně to řeknete učitelovi o kterým víte že vám pomůže co nejdříve. Můžete také zavolat na linku bezpečí 116 111

Stěhování do neznáma

Toto je pro mnohé taky těžké ale berte to jako novou zkušenost poznáte nové, nové místo, novou kulturu, poznáte nové přátele třeba i lásku. Řekněte si že na tom starém místě jste toho už hodně prožili a chce to nove zážitky odjinud s někým jiným. Také jsem se nedávno stěhovala a hned první den jsem se ztratila pak jsem se tomu celý večer smála s mamkou.

Jakékoliv dotazy do komm pište a nestyďte se s věčinou případů mám nějakou zkušenost (překvapivě).

jak se vypořádat s depkou Kde žijí příběhy. Začni objevovat