pertemuan

29 1 0
                                    

"Alright everyone make sure you guys finish your work and submit it next week and of course have a nice day take care of yourself"

"Thank you miss Saraa" ucap semua secara serentak

"Yeay!" jerit ku kegembiraan di dalam hati

Kelihatan terpampar senyuman yang indah diukir di wajahku kerana cuti semester sudah pon bermula.

Akhirnya boleh aku balik jumpa mama,papa dan aya.Sebaik sahaja kelas berakhir aku terus balik ke rumah sewaku yang berhampiran dengan universiti ini.

Sampai di rumah sewaku aku terus ke bilik air untuk membersihkan diri serta mengemas beg untuk pulang ke Malaysia.

"Penatnya harini, tak sabar rasanya nak pulang ke tanah air yang tercinta" kata ku sendirian . Sebaik sahaja aku selesai mengemaskan beg, aku terus tidur di atas katil ku dengan lena dan lupakan apa yang telah terjadi harini..

*keesokkan harinya*

Aku bangun pada jam 6 pagi dan terus bersiap untuk pulang ke malaysia. Aku juga sempat termenung seketika memikirkan tentang nasib yang bakal aku hadapi sepanjang aku berkerjasama dengan rishad nanti,namun lamunan ku terhenti apabila aku teringat bahawa aku tidak membeli tiket lagi. Aku segera mempercepatkan langkah ke bilik air dan terus menyiapkan diri dengan memakai kemeja berwarna putih dan skinny jean berwarna hitam serta turut memakai kasut sneaker yang mana-mana aku sempat capai.

Aku tidak sempat untuk bersarapan pagi kerana aku ingin membeli tiket dengan lebih awal lagi agar tidak perlu beratur panjang di sana nanti. Dengan itu, aku segera mendail nombor rakanku untuk memintanya hantar ku ke airport.

* semasa di airport*

Aku sempat berterima kasih kepada rakanku dan memberikanya sedikit wang saku kepadanya sebagai duit perbelanjaan.

"Thank you Nathalie, I appreaciate this so much" ujarku sambil mengukir senyuman manis di bibir.

Nathalie hanya mengganguk kecil dan segera beredar dari situ sehingga hilang dari pandanganku. Tanpa melengahkan masa lagi, aku mempercepatkan langkah ke kaunter yang tidak berjauhan dengan pintu masuk ini

"Alhamdulilah, tak ramai orang lagi, tak perlu aku nak beratur panjang" omelku sendirian

"Miss, can I get one ticket to Malaysia please?" pintaku dengan sopan

" Yes,sure..here you go it cost RM 700" ucap penjaga kaunter itu

Aku terus mengambil dompetku di dalam handbag untuk membayar jumlah tiket tersebut namun alangkah terkejutnya aku pabila aku mendapati bahawa aku tidak membawa sebarang wang tunai.

"A
aku terus beralih keluar dari barisan ..tiba2

????:miss can I have two ticket to go to Malaysia

penjaga kaunter:Yes of cuz..wait a sec..here u go ,sir..it cost Rm 112

???:here u go..

penjaga kaunter:alright..have a nice flight sir

???:thank u

aku yang sibuk mencari duit di handbag ku...

???:take this

aku terpaku dan tergamam kerana yang memberikan tiket itu adalah Rishad....Aku tidak sempat berterima kasih kerana dia berlalu pergi meninggalkan ku

PERHATIAN!!
kepada flight AirAsia 154 sila masuk ke flight sekarang..kerana ia akan berlepas 5 minit lagi..Terima kasih

ouh..itu flight aku..baik aku cepat nnti x balik malaysia lak aku..aku bergegas ke dalam flight dan mencari tempat dudukku.."ermmm 145..kat mana ehh" bisikku..ouh kat situ la..tetapi ia betul2 sebelah org yang baru je bagi aku tiket...Rishad..

cinta yang tidak terdugaWhere stories live. Discover now