Baru nk cinta?

32 2 1
                                    

IU sedang mengemas barang yang telah disepahkan oleh Abang dan sepupunya.

"Haih...main game pun bersepah bagai.Menyusahkan aq je."ucapnya kemudian keluh.

Berapa kali dah IU keluh untuk hari ni saja.

"Jungkook!mari sini sat.Jungkook!.Pekak ke budak ni.Aq panggil tak datang pun."ucapnya lagi selepas memanggil Jungkook dan tiada sahutan menyahut kembali.

"Mana pulak budak seorang ni.."hairannya bila Jungkook tidak menyahut.Selalunya sahut je budak seorang tu.

IU pun berjalan menaiki tangga.

'Knock' knock'

"Jungkook?" ucap IU sambil mengetuk pintu biliknya.

"Saya masuk ya?" IU

'klak!'bunyi pintu dibuka.

'kriik'

"Jungkook kenapa awak tak sahut bila saya panggil awak ta...Jungkook? Apa dah jadi? Jungkook!awak dengar tak?"ucap IU risau dan terkejut bila nampak Jungkook terkulai di lantai.Tidak sedarkan diri.Lemah.Kurang oksigen.

"Apa dah jadi ni?ucapnya risau.

"Jungkook?"ucap IU lagi.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,IU's p.o.v,,,,,,,,,,,,,,,,,

Apa dah jadi ni ya allah.Jungkook?saya risau ni.Kalau awak gurau tolonglah bangun .hikshiks.

Air mataku sudah mengalir laju.Kenapa ni harus berlaku.

Aq pegang dahinya..Tak panas pun.Apa dah jadi Jungkook?

Aq menjadi lemah.Kaki menggeletar dengan ketakutan.

Aq kena hantar dia ke hospital!

Tapi....

Bukan kereta aq kat bengkel ke?

Rosak pagi tadi..

Argh!stress tul.

Aq pun mengambil phone ku dan mendail '999'.

"Hello ? Saya IU"


"Ya,Puan IU ada apa menelefon kami?kecemasan?"

"Ya.Boleh awak hantar ambulans cepat tak?Kawan saya pengsan ni.Saya tak tau sebab apa..saya masuk bilik dia ..dia duk terkulai di lantai pengsan.Saya risau ni...boleh awak suruh ambulans tu cepat sikit boleh?"

"Baiklah.Alamat rumah cik?"

"No.7,Lorong 0 Taman BT21.Bandar Wings."

"cik tolong bersabar...ambulans dalm perjalanan."

Tut.....

Skip...

Aq sedang menunggu...

Doktor sedang check Jungkook.

Mata aq masih berkaca..menangis.Aq tak pernah rasa kehilangan sesuatu berharga.Sejak dulu lagi,datuk dan nenekku meninggalkanku sebelumku wujud lagi.Aq hanya mendengar cerita.Bagaimana rupa mereka.Keluargaku tidak ada gambar mereka.

Namun....kehilangan seseorang?

Entah...

Aq tak pernah rasa seperti ni..

Takut

Risau

Kali pertama aq merasakan perasaan ini.

Kegembiraan?

Aq rasa gembira sejak Jungkook datang.

Aq dulu.....

Ada 2 perasaan

Simpati

Kekosongan.

Senyum?

Apa salah aq senyum .menipu orang yang aq baik je.

Aq ada penyakit yang takboleh dirawat sebelum jungkook muncul merawatku drngan sikapnya itu.

Tak ada perasaan.

Aq tak dapat rasa apa apa.

kosong.

Tidak lengkap.

Dulu...

ayahku mahu aq sembuh.

Dibeli mainan ,coklat,kek dan semua jenis manisan untuk aq gembira.

aq tak gembira,tak seronok.

Aq rasa simpati...

kat ayahku itu.

Jadi...aq pura pura gembira ,berseronok seperti budak atau kanak kanak yang lain.

Abangku tidak tahu pasal penyakitku ini sebab waktu tu dia dok belajar di Australia.Transfer student di sana.

Ayahku gembira bila nampak aq bergembira seperti budak biasa.

Ibuku hanya diam.Dia pernah mengalami seperti ini.

ya....aq semakin meningkat remaja dan sikapku masih tidak berubah.Kepura puraan ku itu bertukar jam.Jam bertukar hari .Hari betukar minggu.Minggu bertukar bulan.Bulan bertukar tahun.Pura aq kisah.Kasihani.Aq nk ada perasaan sangat.Jadi....aq pun bunuh seekor kucing.Masih ...aq tk rasa apa apa.Bersalah?Aq tk kasihani ank kucing tu.Entah kenapa.

Sekarang.Aq ada perasaan.Seronok.Gembira.Sedih.Takut.Terkejut.semuanya....kerana Jungkook.

Aq taknk kehilangan dia.

Kenapa dia jadi macam tu secara tiba-tiba?

+++++++TBC+++++++++++++++

continue

Time Travel #IUXJUNGKOOK# ,"Malay Ver."Where stories live. Discover now