||Permulaan||

78 3 0
                                    

Di rumah sewa hyerin dan kawan-kawannya...

'HUAAAA'hyerin bangun dari tidurnya dan lantas masuk ke bilik air untuk mencuci muka dan memberus gigi.
Hyerin mandi dan menukar baju.lepas tu,hyerin turun ke bawah.kedengaran kawannya Soo young sedang menyediakan sarapan.hyerin bercadang untuk mengejutkan soo young.

Dia jalan perlahan-lahan.
'Buarghh!!!'Soo young terkejut dan melatah'aahh!!mak ku hijau!!'soo young menoleh dan mengetuk kepala aku.''Sakitlah,soo young'' ''siapa suruh kejutkan saya!nasib baik saya tak pukul kau dengan senduk ni!'' ''yelah,maaflah ya soo young.janji tak buat dah..''kata hyerin sambil membuat puppy eyes.

''janji kau tak kejutkan saya lagi kalau tak saya pukul kau dengan senduk panas ni!''balas soo young tegas.kalau soo young sudah cakap apa yang dia cakap ni...dia betul betul buat..aiyoo..janji jela taknak kena pukul dengan senduk panas.dia nak aku mati ke apa pukul dengan senduk panas.''ye janji.''

Setelah siap menolong dia membuat sarapan.kami menunggu yang lain turun makan sarapan.kami masing-masing buat hal sendiri.

Tak lama kemudian.''Yeahh''kami memandang dia pelik dan setelah itu dia memandang kami dengan pelik.''Apa?'' ''ko dah kenapa jerit 'yeah' ni?dah gila eh?'aku menjawab dengan selamba.tanpa sedar dia telah mengetuk kepala ku sekali lagi.''kau ingat aku gila ke?!!kalau aku gila,dah lama dah aku buat benda gila.lagi satu,kau tak tahu ke??''kata yoona laju.''sorry yoona.kalau marah pun tak payahlah cakap laju macam rap..oh ya,tahu apa??''yoona tersengih''teehee..sorrylh.pengetua universiti cakap dia bagi pelajar universiti cuti 5 bulan.sebab universiti tu nak kena ubah suai katanya.''saya memandang yoona dengan muka-betul ke ni??yoona menjawab''betullah,pengetua sekolah dah kasi tau dah semua pelajar U ni.Ingatkan kau tahu sekali tak tahu pula.bolehlah balik bercuti.''kata yoona.saya cuma mengiyakan saja.''marilah makan dulu,lauk ni pun mahu sejuk dah.''aku mengangguk dan makan.

Setelah habis makan aku mencuci pinggan.aku lekas ke bilik aku.aku mencheck henpon aku.aku berfikir sejenak,-nak bercuti kat mana eh?balik rumahlah.
Aku menyusun bajuku dan memberitahu ibubapa ku bahawa aku ingin pulang ke rumah kerana cuti.Ibubapaku menyuruh driver menghantar aku balik ke rumah.aku sudah tidak sabar balik ke rumah.☺☺(Hyerin ni anak orang kaya.cuma dia tak kasi tau je.tak suka show off katanya.)
Driver datang menghantarku balik dan nampak perkarangan rumahku.

Rumah besar kelihatan.Rindu betul kat rumah ni.mana mama ni??setelah driver siap menghantarku.aku sempat menanyanya,''Uncle..mana mama dan papa saya?''Uncle jihyun tersenyum dan menjawab''oh hyerin,mereka dah pergi ke airport sebab ada kerja di luar negara.mereka kata maaf sebab tak dapat tengok hyerin pulang.adik dan abang hyerin pula masih
di luar negara melanjutkan pelajaran.nah kunci rumah.''aku mengambil kunci rumah itu sambil berkata''ooh..terima kasih uncle.ibubapa selalu je gitu.takpelah saya faham.bye uncle.''Mula mula uncle driver ni panggil saya cik muda,tapi tulah saya ni suka mendesak supaya jangan panggil saya cik muda.tapi kat depan mama bapa saya cakap cik muda lah.
''Aah..rindunya rumah ni.''aku mengambil kunci rumah dan membuka kunci itu.aku membuka pintu rumah itu dan kelihatan rumah itu masih kelihatan bersih dan kemas.aku melangkah ke bilik dan membuka pintu bilik.aku menyusun baju-bajuku dan masuk ke bilik air.Kulihat jam di dinding,pukul 12:00pagi.masih awal.aku mengambil kunci kereta sambil bercadang ingin membeli barang-barang seperti pen semua.(satu bulan dah habis dah ink pen tu..ish ish..terlampau rajin sampai ink pun habis.)

Setelah membeli,jam menunjukkan pukul 3.00 petang.''aah bosannya...''
Fire in my heart....telefon ku berbunyi.''Yeobuseyo?''kataku.''Annyeong hyerin aah.ahjumma nak minta tolong ni..esok boleh tak hyerin pergi rumah aunty?bawa pakaian semua.''Aku mencheck siapakah yang menelefon aku.rupanya..''ooh Aunty hanna,okey.lagipun sekarang hyerin tengah cuti ni.tapi hanna nak minta izin kat omma appa dulu.''
''emm..Nae.''aku menelefon omma appaku.setelah memberitahu,omma appaku bersetuju.
Aku menelefon kembali aunty hanna.''Oh..hyerin.dah tanya kat omma appa kamu?'' ''Nae.omma appa saya bilang okey je.''kataku lagi.''Ermm..Kamsamida.hyerin,tolong ahjumma datang kat rumah besok ye.?bye'' ''ye,takde masalah.bye,ahjumma.''aku akhirnya mengemas baju bajuku.setelah itu,aku tidur pada malam itu kerana terlalu penat.

Bts KidsWhere stories live. Discover now