《Bab 2》

32 4 0
                                    

Aku menutup kembali pintu dan menoleh kerana terlihat ada empat budak tengah memandangku pelik.mereka serentak berkata."mana omma?kau siapa pula?"aku hampir nak pengsan.-takkan ahjumma tak kasi tau dorang?
"err..kamu tak tahu ke omma kamu ada kerja kat luar negara?omma kamu ada suruh saya jaga kamu sampai dia datang balik selama 4 bulan.jadi,noonalah yang jaga kamu." "oohh."mereka hanya mengangguk."hi noona.nama saya jhope.panggil hobie je.apa nama noona?" "oh hi hobie,nama noona Park Hyerin.apa nama kamu pula?"
"nama saya namjoon.panggil Rapmonster pun boleh."aku tersenyum seketika dan menjawab"Rapmonster...cantik nama."namjoon sudah malu-malu sambil kembang.yelahkan dah kena puji."Hyung kembang lah tu...okay,Nama saya seokjin.panggil jin je."-budak ni serupa perempuan lah pula,bawa benda pink.ingatkan perempuan.tak sangka ada juga lelaki yang suka warna pink.budak yang putih macam mayat hidup ni pula bercakap.nasib tak melatah nampak dia.yelah,siapa je tak terkejut tiba tiba budak putih macam mayat hidup muncul tiba-tiba.ingatkan hantu."yoongi,panggil suga je."uiyoo...swag habis budak ni lepas tu pergi cam tu je.tapi apa nama budak ni sugar ke gula ke?oh ya,namanya suga.jam berapa dah ni.aku mencheck jam dinding kembali.jam menunjukkan tepat pukul 12:00."noona...nak makan..laparlah.."jimin dan jungkook memandangku"kalau macam tu ajak dorang semua makan sekali.okey?"oleh sebab terlalu lapar,mereka pun jerit sekuat hati "Hyung hyung sekalian.mari kita makan!!" "yelah yelah."aku yang berada di sebelah mereka pun menutup telingaku dengan tangan kerana jeritan mereka yang terlalu kuat.
Apabila sampai di meja makan.aku membuka penutup makanan."Wah..noona masak ayam goreng la!!" "banyaknya kuih!" "wah!kuih kegemaran tae lah!!"Aku apalagi kembang kena puji la.tak sangka kuih yang aku main pilih tu kuih kegemaran tae pula."terima kasih.kamu tunggu apalagi makan la." "noona Daebak!!" "hmm."aku hanya tersenyum kepada mereka.

"Noona,siapa yang potong rumput panjang dan siram pokok bunga,pokok buah kat taman?"kata jin."err...noonalah.ada masalah ke?" "wah.hebatlah noona.yeah,noona nanti kami boleh main kat luar tak?"kata jin serta 6 figura yang lain."mestilah boleh tapi jangan main sampai cedera.nanti siapa yang susah,noona jugakkan."
''Yeah...thanks noona!!''sambil memeluk aku. aku tersenyum dan mengganguk je.sementara yang lain main kejar-kejar,aku menyiram pokok bunga dan pokok buah.entahlah kenapa rumah ahjumma berdekatan hutan dan hanya ada beberapa rumah je kat sini.tapi malaslah nak tahu.oh ya.baru aku ingat ahjumma sukakan tumbuhan dan banyak pemandangan.bagus saya pergi menikmati pemandangan."kamu jangan main pukul-pukul ya."aku memandang mereka kembali sambil sibuk mencatkan batu-batu yang kupilih.saya buat pun sebab nak cantikkan lagi taman ahjumma ni.setelah mengecat,aku meletakkan batu kecil yang dicat itu ke sekeliling tanaman.nampak lebih menarik dan cantik.hanya tunggu tanaman mekar kembali.mereka datang dan mendekatkan diri mereka untuk menolongku.setelah itu,aku menyuruh mereka mandi kerana matahari akan terbenam tak lama lagi.malam itu,aku bercadang untuk mengajak mereka menonton Cerita hantu yang tak terlalu menakutkan.aku hanya menguap dan sebahagian dari mereka ada yang tidur dan ada yang ketakutan sampai menangis.tulah siapa suruh.tengok drama yang tak patut kamu tengok kamu tengok,drama hantu kamu takut pula.ish..ish..kamu juga yang cabar noona.sekali sendiri yang takut.
Flashback:
"noona...mari kita tengok cerita hantu nak tak?cerita The Conjuring 2"kata jimin,jungkook dan taehyung.
aku hanya membuat muka yang pelik lalu bertanya"kenapa tetiba adik adik kesayangan noona ni nak tengok cerita hantu pulak?"
"sebab kawan kawan kookie cakap cerita hantu tu best."kata mereka selamba."alaa..noona please..."sambil buat aegyo depanku.aku dah pernah tengok cerita tu berkali kali tapi diamkan diri.kalau dah besar tengok mungkin tak takut kot tapi tengok ni adik adik kesayangan nak tengok.budak masih kecil kot.comform nangis punya."kamu pasti ke ni...nanti kamu menangis macam mana?"kataku lagi."alaa..noona ni bolehlah...ke noona yang takut sebenarnya?" "eleh..manada."kataku.ingin saja ku membalas tapi aku hanya membiarkan.yelah..budak kecil kot..takkan nak marah marah..aku pulak yang kena pujuk dorang tak sudah sudah ni"noona takutkan?alaa..kami cabar noona.siapa yang menangis atau teriak dia kalah and memang penakut."aku buat muka relax je sambil setuju cabaran mereka.

End Flashback~

aku membuka lampu dan kelihatan mereka penat.oleh itu,aku mengendong satu-satu orang kecuali hobie yang masih menangis ni tengok movie tu.tisu di merata-rata gara gara mereka nangis tadi."dah dah hobie tak mo nangis.buruk muka nanti.arraseo?" "noona,hobie takut!!huargh..takut muka hantu tu!!" "dah,hobie.noona temankan hobie ke bilik hobie ye?" "nae noona."kata jhope sambil mengelap air mata daripada mengalir berterusan.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 14, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Bts KidsWhere stories live. Discover now