Bela ve Musibetle Sınanırmı?

53 25 5
                                    

İnsan bela ve imtihanla sınanırmı?

Evet insan hem belayla sınanır, hem refahla (bolluk ve rahatlık) sınanır.

Bakıyorsun ki adam Allah'ı inkar ediyor pis biri etrafında çamur akıyor bütün pislik herşey onda insanların haklarını yiyor zulmediyor bakıyorsun ki adam küfür ettikçe kazanıyor hakka girdikçe zenginleşiyor.
Sen ayda 1 lira kazanıyorsun o ayda 500 lira kazanıyor.
Senin alnın terliyor damarların çatlıyor, adam sırtını yaslamış milletin ekmeğini yiyor yaptığı her şeyden kendini çıkar kazandırıyor...

Sen diyorsun ki;
''Sübhanallah neden bu adama bir şey olmuyor?''

Bir şey olmaz ona Allah azgınlığı arttıkça ona verir biz buna ne diyoruz "istidraç" diyoruz.
Allah onu çukura atacağı için yükseltir, yükseltir, yükseltir onun firavun'laştırır çünkü mahşerde onun hesabını görmek için.
Yani insanlığından Rabbinden onu tamamen uzaklaştırır..

Allah der;
''Sen beni inkar mı ettin? insanlara zulüm mü ettin?
Hadi yap bakalım devam et"

Adam işledikçe, Allah işle der
O zanneder ki ben çok akıllı bir adamım elimi attığım her yer altın oluyor aslında altın olmuyor ateş oluyor ateş farkında değil akılsız adam.

Onun için şan, şöhret, para, güç imtihandır.
Allah verdikçe verir isyankara verir inkârcılara verir üst, üste verir azgınlığı daha çok artsın diye verir...

Bazen Müminlere bela verir sabretsin diye

ÖRNEK;

Bir büyük sahabi tam 30 sene sırt üstü uzanmıştır karnı şiş olduğu için, karnı su topladığı için 30 sene boyunca dinmeyen bir ateşte yanmıştır bütün vücudu fırın gibiydi hani 40 derece ateş diyoruz ya tam 30 sene boyunca 40 derece ateşte yaşamıştır.
Bir dostu yanına geliyor eline dokunuyor

Diyor ki;
"Fırın gibi bu elin nasıl dayanıyorsun sen?"

Sahabi;
"Sus şikayet etme..
Ben şikayet etmedim sen de şikayet etme" diyordu.

Niye diye sorduğunda;
"Biliyor musun kimseye söyleme, ben bu hastalığa sabrettiğim için Melekleri gözlerimle görüyorum, melekler yanıma geliyor onlarla sohbet ediyorum. Eğer bu hastalık başıma gelmeseydi meleklere göremezdim.."

Sabır Sabır Sabır😉

Onun için Her sıkıntının bir bedeli vardır, mükafatı da vardır Allah bizi gücümüzün yetmediği ile sınamasın
Allah bizi şerden uzak eylesin Allah ülkemizi fitnelerden uzak eylesin.
AMİN

Görmezden GeldiklerimHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin