Burçlar ve Sağlık

3.9K 174 53
                                    

Gecikme için özür dilerim ^^ +40 vote sonrası Burçlar ve Cinsel Hayat gelir.

KOÇ:

Ateş grubu ve Öncü Koç, Zodyak kuşağındaki ilk burç olması nedeniyle çevreyle çok büyük bir etkileşim içindedir. Yoğun bir özgüven ve enerji, bedensel ve ruhsal karakterinin anahtar sözcükleridir. Koç, Zodyak'ta başlangıcı sembolize ettiği gibi, anatomik olarak da vücutta kafayı, beyni, kafatasını ve yüzü yönetir (burun kemikleri hariç).

Koç çok çabuk sinirlenmeye ve parlamaya yatkındır. Bu özelliği sinir sisteminin yıpranmasına neden olabilir. Ateşlenmeler, kazalar ve döküntülü hastalıklar en ön sırada gelen rahatsızlıklarıdır. Ergenlik sivilceleri 30 yaşını geçtikten sonra bile kendini göstermeye devam edebilir. Sebepsiz baş ağrıları, migren de Koçlarda sık rastlanır.

Telaş eli ve aceleci yapısı, her zaman dikkatsizlik yüzünden, küçük kazalara ve kanamalara da yol açar. Özellikle baş bölgesini dikkatle korumak gereklidir. Yazın sıcak günlerinde de mutlaka kendini Güneş'ten koruması tavsiye edilir. Çünkü Koç diğer burçlara oranla, Güneş'ten etkilenmeye daha eğilimlidir.

Hem bedensel hem sinirsel sağlığını dengede tutabilmek için, Koç düzenli bir uyku sistemine, dinlenmeye, gevşetici masaj ve banyolara ihtiyaç duyar. Beyni ve bağışıklık sistemini güçlendirecek beslenme türüne önem vererek, mümkün olduğunca hayvani gıdaları mutfağından uzaklaştırması gerekir. Koç'un demirden yapılmış eşyaları evinde bulundurması iç huzuru getirir. Ayrıca, yakut, lal taşı, yeşim taşı hem bedensel hem de ruhsal olarak Koç'u koruyacak uğurlu taşlardır.

Kırmızı renkli, sivri yapraklı ve yakıcı tada sahip, hardal, karabiber, anemon, katırtırnağı, sarımsak, şeytan şalgamı, ısırgan otu, defne gibi bitkilerle hazırlanan çay ve ev yapımı ilaçlar da sağlığın korunmasında önemli rol oynar.

Parlak renkli kıyafetler giymek, özellikle hiç değilse aksesuar olarak kırmızı bir şeyler kullanmak, Koç'un özgüvenin tazelenmesine ve iyi hissetmesine yardımcı olur.

Koç'un enerji fazlası olduğu için her türlü bedensel aktivite yaşamında büyük öneme sahiptir. Ancak bunların açık havada gerçekleştirilenleri, ruhsal dinginlik de sağlayacağı için daha tercih edilir olmalıdır.

Karşıt burcu Terazi'den kaynaklanan refleks etkiyle böbrekler ve lumbar bölgelerine dikkat etmek gerekir.

BOĞA:

Zodyak kuşağının ikinci burcu, Toprak grubu ve Sabit Boğa genellikle maddeyle ve sahip olduklarıyla bağlantılı olarak tanınır. Sükunet ve kararlılık Boğa burcunun bireye kazandırdığı karakterin anahtar sözcükleridir. Boğa burcu, kafayı takip eden beden bölgesi yani, boyun ile bağlantılıdır. Temel olarak bu burç insan vücudunda, boğaz, boyun, tiroid bezi, yutak, bademcikler, yemek borusunun üst kısmı, ses telleri, kulaklar, östaki boruları üzerinde hakimiyete sahiptir.

Boğa, sık sık bademciklerinin şişmesinden ya da anjinden şikayet eder. En fazla yatkın olduğu rahatsızlıklar, boğaz yangısı, boğmaca, kabakulak, guatr, apseler ve çıbanlar olarak sıralanabilir. Boğa'nın huzurlu ve ağır hareketli yapısı neticesinde, genellikle bedensel kazalara karşı büyük bir eğilimi yoktur. Ancak yine de boyun kemiklerini özellikle korunması ve her türlü romatizmal hastalığa karşı erken yaşlardan itibaren önlem alması gerekir.

Boğa'nın yaşamındaki huzursuzluk ve kurduğu dengenin bozulması, bedensel ve ruhsal sağlığını şiddetle etkiler.

Boğa'nın genellikle çok çabuk kilo almaya yatkın bir yapısı vardır. Bu hem Toprak-Sabit bir burç olması, hem de diğer burçlara oranla daha az hareketli olmasından kaynaklanır. Bedensel sağlığını ve fiziki güzelliğini koruyabilmek için, tüm diğer burçlara oranla beslenmesine çok yoğun dikkat harcaması gerekir. Yani gıda rejimi günlük hayatta bir gereksinim olarak kabul edileceği gibi, ortalama düzeyde bedensel egzersiz de şarttır.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jun 11, 2014 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

BURÇLAR KİTAPÇIĞIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin