....
dina:woii tasha cpt lahh kang ada org lalu kang naya kita weyhh cpt lahh..
tasha:sabarlah kang aku toreh muka kau kang
aku hanya memandang tasha dgn wajah merah pdm menahan amarah...gile ke ape bodohhh nk toreh2 muka ingat muka aku kertas...memang nk mati minah nie ....arhhh skitnye mata akuuu..
aq:arghhhhh!!!
izan:pahal pompuan niee weyhhh!!
zirah:weyhh tgk mata dye ada drh
tasha:what the hel* ..arghhhhh
author prov..
tiba2 mata raby bertuka menjadi putih serta merta..air mata darah mngalir keluar dri matanya....dye menarik tgn nye...dn menolak zirah dan izan kebelakang..mereka terhantuk ke dinding...
uhukk2 kelihatan drh keluar dri mulut mereka..mereka rebah...
tasha dan dina melihat dgn mata tk percaya..raby terduduk sambil meraung sekuat-kuat hati.....matanya tk henti2 keluar drh...raby bgun...entah mcm mne tasha dan dina tk dpt berganjak seperti ada yg memangang kaki mereka..dina dan tasha memandang sesama sendri kemudian mereka melihat kaki mereka..ada 2 pasang tangan sedang menahan dan mngenggam kaki mereka...mereka menjerit namun mulut mereka seperti terjahit...raby mengangkat wajahnye dn kelihatan mata putih serta air mata drh yg tk henti2 keluar...tasha dan dina perlahan-lahan tenggelam raby hanya memandang dengan senyuman sini..
tetapi pdngn nye menjadi pudar..dye rebah...
end prov
aq tersedar apbila ada org memanggil namaku..arghh skitnya mata aku nihh....ya allah kenapa??knaoa perkara nie selalu berlaku dan kenapa kau berikan kepaa ku anugerah yg aku benar2 tak mahu ya allah..sesungguhnya aku redho dgn ujianmu...doa hati kecilnya..dye teringat sewaktu pertama kali perkara itu terjadi..pekara yg org lain anggp seperti dye mempunyai kuasa yg tak normal..tetapi itu hanya anugerah allah...ya bgaimana entah dye mendptnya..
flashback...
raby sedang bermain-main disekitar sungai namun matanya pedih seaakan-akan mahu tercabut.....pulang shaja kerumah datok dan nendanya dye menangis sekuat hati skitnya bukan kepalang lama-padangnya..menjadi lain...pdngangnya hanya mahu menyakiti org..pdngan kejam..ibu dan ayah nya menyaksi kan sendri bgaimana raby yg menangis tdi tiba-tiba terhenti dn bgun...dye pdng ibu dan ayahnye..wajah kedua org tuanya menjadi terkejut..dan tkut..matanya menjadi putih seperti dye hanya mempunyai bebola mata putih...ibu dan ayah yg bimbang akan keadaan ku itu segara membawa kedoktor
aq:ayahhh skit...*rintih*
ayahh:thn dikk dh nak sampai ni...
sesampai sahaja ke hospital swasta raby segera di bawa ke bilik pemeriksaan khas...kerana kejadian yg unik..
doktor:maaf cik...saya tk dpt kesan sebarang penyakit di bahgia mata anak encik
ayah:maksud..doc
ibu:doktor nak kata yg anak kami ni...tk skit tpi kenapa dye nangis keluar drh??
doktor:maaf tapi kami tk dpt nk buat apa2...mcm nie tuan..puan saya rsa baik tuan dan puan bawak anak tuan berjumpa dgn ustaz nie...*menyerahkan kad*
ayah:ustaz aziz??
doktor ye tuan..ustaz azizi mungkin dye boleh tolong tuan dan puan...
ibu dan ayah memndu kearah ruah ustaz itu...
sesampai sahaja di rumah ustaz...
ayah:maaf ustaz ..*cerita dri a-z*
usta:*agguk* itu bukan apa2..mungkin ini kuasa allah...anak tuan dan puan sungguh istemewa kerana dikurniakan mata ketga..namun mata ketiga ini hanya mampu terbuka ketika...sesuatu..ingin berkomuniskasi dgn nye dgn lebih terperinci ingin meminta bantuannya...anak tuan jugakk sudah didampingi...dri dlm perut lagi..mungkin uri yg tuan dan puan tanam dahulu....terlalu dkt dgn kwsn2 yg membuatkan anak tuan dn puan didampingi maaf tpi sya tk bole buat ape...
ayah dan ibu seakan tk percaya..dibawanya aku ke hospital pakar bedan,dukun,bomoh segala bomohnya...namun semuanya hanya menggeleng dn menundukkan wajah..
ibu dan ayah...terus redha dgn kenteuan allah....raby jugak dpt mengesan kematian...mungkin allah dn memberinya sebegitu....pnah dhulu ketika raby sedang memberi aiskrim..seorg pak cik tua sdg membaca surat khabar..raby memandang tajam..dia melihat seekor lembaga bersaiz sepertinya sedang menarik-narik roh nye...ketika pak cik itu sedang berjaan dye melihat ada sebuah lori dgn laju menghntam tubuh tua itu....seelum itu dye memberitahu ibu..sejak itu..raby sering didatangi org..namun keadaan dye yg masih kecil membuatkan ayahnya memindahkan keluarga mereka jauh dri malaysia...
end flashback
ok nanti sya sambung ehh..kalau tk best ke apeke komenn auww..
kk bye2..don't forget to vote..sesungguhnya vote anda amat berharga T^T