"omg!!!omg!!omg!!abg izzani!!!"jerit seorang murid perempuan terkinja2 mcm kera...
"abg izzani nk selfie pleaseeeee!!!"jerit lgi seorang lgi rakannya..
aku yg tgh sedap dgr lgu fav aku ieh terjaga apebila terasa ade sesuatu dikepala...murid2 perempuan menjauhi aku..aku meraba kepala...errr aku capai "benda tu kemudian bermaen dgn ekornya..
1
2
3...
"euwwwwwww!!!"jerit perempuan tdi...
aku malas ambik thu aku ingat hariie hari ape..juma'at...nk buat pahala jup...ustazah n uztas aku ckp kalau kite bunuh cicak pada hari juma'at kita akan mendapat pahala..btul ke tk tpi aku tk kejam walaupun rmi yg suh aku bunuh hati aku masih elok lagi...aku cpai cicak tdi kemudian aku letak di atas tinggkap...chakk chakk chakk pe kau ingat filem cicakmen ke buat bunyi cam tu..aku tgk ccak tu elok je pergi kemudian lending kat atas bahu izzani ape lgi menjerit mcm org jumpa hantu le..tk sangka lelaki tkut cicak...
dye trus terkaku apabila melihat aku mengambil cicak yg jatuh atas meja kemudia aku pergi ke luar dan letak di tepi sebatang kayu...
"cicak ppon nk hidup. gak" kataku lalu kembali duduk diatas kerusi tangan mengambil earphone lalu aku memasang lagu fav aku talking to the moon...aku meletakkan kepala diatas lengan..lupa cikgu2 tk ramai kalau masuk pon sekadar harus buat kerja sendri sebab ramai murid dan guru tkde mengikuti kem bina semangat untuk pelajar form1 dan form 2 manakala pelajar form 4 dan form 5 ada taklimat ape tah...so form 3 bebas...
skip lepas PDP..
"raby jom gi DM lapoo ah aku tk sarap pgi tdi"kata azura..dini yg bru masuk terus berlari ke arah ku..."weyhh raby nk joinn aku pon lapoooo!!!"kataya merengek..aku buat muka ice..pastu memangdang alifah..dye mangangguk aku senyum.."jom" kataku sambil berdri tangan kanan mencapai tudung bawal sarung...
"wahhhh rini ade nasi ayam lahh untung aku joinnn yaaaa!!lapoooo"kata yasmin...ait tetiba je ade minah niehh...haaa dye niehh time aku and the geng nk turun DM dini ajak dye..dye ckp tk nk nk gi libarary katanya..tpi last2 ikut jugak sbb alifah pujuk...
"weyhh rab nk tanye bley??" tanye dini aku memangdang kemudiaan membuat isyarat 'apa'
"errr tpi kau tk marah kan"tanyanye lgi tpi kali nieh lebih kepada takut. aku buat jri ok.."janji taww"alifah menyampuk...aku menangguk malas...
"ok ritu..time kapengsan ann..alifah dye ternampak matakau jdi putih mcm tkde anak mata then...aku plak perasan yg kau nk nangis...aku perasan yg mak sdare kau tgh lap air mata kau bile dye nk gi buang aku ikut sebab nk buang sampah juga aku nampak tisu tu penuh darah.."..aku cuakk mati aku nk jwb ape..dyeorg dh taw ke..'ya allah bantulah hambamu ini"tanpa sedar aku mengeluh berat.."raby kau ok if kau tk nk cite takpa...kiteorg tk paksa.."kata dini
"aku.." diam tarik nafas panjang kemudian hembus perlahan "nnti aku cerita kat sini tak bole"aku menunduk suara mendatar..modd hilang...mereka berdua mengeuh kecil.."ok tpi ann aku perasan an dh 10 minit si azura ni hilang mane dye pegi??"tanya alifah tiba2 dye terlihat azura membawa dulang berisi air ade 5 cawan kemudian dye berkata "weyhh raby,alifa,dini gi tlg yasmin ambik nasi tdi aku dh letak kat atas pinggn tinggl nk angkut je..mereka meikut perintah kembali duduk mereka manjamu selera...