Pov hilde
ik loop op school rond met men vriendinnen, plotseling voel ik een rilling ik kijk om me heen maar zie niks. ik kijk naar buiten en zie een bekende lopen die ik liever niet wil zien. " meiden kijk is" "is dat?" "ja dat is hem" " oke renne naar lokaal 24 en maak dan een portal naar de schuilplek."
we zijn bij de schuilplek en ik sluit de portal. "net op tijd" " ja idd" we lopen een beetje rond en gaan dan naar huis. als ik thuis ben maak ik men huiswerk en ga slapen.
volgende dag op school.
ik zie dat we een nieuwe jongen in de klas hebben maar hij is niet normaal net als de anderen hier hij is anders maar dat ben ik ook en men vriendinnen ook. ik moet uitkijken voor hem straks gebeurd er nog wat. mijn vriendinnen valt het ook op we lopen snel naar ons lokaal ik loop tussen de meiden in we weten dat hij mij moet hebben. dan krijg ik een appje
onbekend: ik krijg je wel je bent gisteren ontsnapt maar dat gebeurd niet nog eens.
ik kijk men vriendinnen aan en die zien het ook oke uitkijken dus.
ik ben al een paar keer weg gekomen bij hem maar nu geen idee nu lukt het niet. ik zit een beetje te praten in het lokaal en dan staat hij der, die jongen.
"Hilde toch" ja hoezo " je weet het he" wat? "dat weet je ook" hij probeert me over te nemen met ze ogen. zen ogen veranderen van kleur. maar het lukt hem niet. hij kijkt me kwaad aan en gaat dan weer zitten op zijn plek. de volgende les zit ik alleen dus dan kan ik geen hulp krijgen. de bel gaat ik sta op en zeg doei tegen de meiden. als ik in het volgende lokaal zit komt die jongen naast me zitten. dat was te verwachten we zitten een beetje alleen dus kunnen we makkelijk praten. hij probeert me nog eens over te nemen maar hij komt der niet in. dan vraagt hij " hoezo kan ik je niet overnemen?"
nou omdat ik een soort masker draag.
wat voor masker?
die kan ik niet op zetten het is fysiek maar niemand komt er zomaar door.
oke mag ik wat vragen stelle?
ja hoor wat wil je weten
zet eerst dat masker af
ik zucht ik haal diep adem en het masker is af.
hij kijkt me goed aan omdat hij me wil overnemen dus ik zie dat en zorg dat hij niet binnen komt. ey trainen helpt.
oke stel vrage dan
oke ....
even later
mijn beurt
oke
hoe heet je?
uhhmm jonathan
nee je echte naam!
oke leon.
siri echt ben jij de leon
jap ik ben het
omg ik weet niet wat ik moet zeggen eindelijk ontmoet ik je.
ja maar daar kom ik nie voor
o jammer maar ik weet waarvoor ik moet met je mee of nie?
jap je moet mee naar me pa.
oke en als ik niet ga.
dan weet nie maar dat gaat die niet leuk vinden.
oke ik ga mee op 1 voorwaarden 1 van men vriendinnen mag mee.
nop niemand mag mee.
rip mij oke ik ga mee na school ik beloof niks hoor als ik nie kan kan ik nie.
je moet anders weet ik niet wat er gaat gebeuren. met mij of met jou. oke maar ik beloof niks.
o ja hilde?
ja
ik wil nog wat doen mag ik je arm?
uhm ja hoor.
ik geef hem men arm en hij zet er een teken op die ik niet ken het brand een beetje maar veder niet.
en nu 1 op je rug.
ik trek men shirt een beetje naar beneden en hij tekent daar ook iets een teken wat ook brand maar erger.
wat is het?
daar kom je later wel achter.
na school
sorry ik ga niet mee morgen wel sowieso.
oke maar ik denk da die het nie leuk vind maar ja.
ik ga met men vriendinnen afspreken en dan blijven hun slapen.
volgende dag
Ik kom op school en daar staat hij al ik loop met de meiden langs hem en hij kijkt me aan en zegt je weet het. Ik weet het ja. Wat weet je zeggen de meiden. Dat is iets tussen ons 2. O oke jammer.
We lopen naar het lokaal en hij komt naast me zitten.
Hey
Hey wat doe jij
Hij komt hier zitten mag da niet.
nou gister wou je niet naast hem en nu wel?
ja nu wel.
ik geef hem een kus en loop even naar de docent om te zeggen da ik men boeken ben vergeten.
chantal: hoezo gaf je hem een kus? je hebt toch al?
hilde: ja met hem
chantal: je hebt toch met leon?
hilde: uhh ja dat is zijn bijnaam.
chantal: o oke
na school
chantal=c en hilde=h en leon=l
ik loop naar leon toe en geef hem snel een kus.
L:zullen we gaan?
H:nog nie ik wil eerst afscheid nemen van men vrienden.
ik zie ze al.
C: kom je naar mijn huis hilde?
H: nee sorry ik ga met leon mee.
C: maar da kan nie dat is niet goed.
H: ik weet niet wat er gaat gebeuren maar ik kan jullie niet aan doen dat jullie me elke keer moet beschermen.
C: dat willen we juist voor jou doen.
H: ik heb het hem belooft en weet ook nie als ik niet ga wat er dan gebeurd met hem en met mij.
H: ik ga jullie missen.
C: NEE HILDE GA NIET.
H: sorry ik ga. leon maak maar de portaal.
L: oke
leon maak de portaal en ik kijk nig een keer achter om.
H: doei ik zie jullie morgen wel weer.
C: NEE ik wil niet dat je gaat.
H: zorg goed voor jezelf en jullie ook lisa en sandra.
lisa: oke
ze komt naar me toe en geeft me een knuffel.
sandra: zorg ook goed voor je zelf hilde.
ik krijg nog een knuffel
H: zou ik doen.
ik loop naar chantal en geef der een knuffel ik loop naar de portaal en pak leon zijn hand en samen stappen we de portaal in.
C: NEEEEEE
en dat was het laatste wat ik hoorde daarna staan we in een ruimte die ik wel herken.
L: zou ik je naar hem toe brengen?
H: nee ik loop zelf wel heen.
ik stap naar binnen en dan zie ik iemand die ik al heel lang niet heb gezien en het iss........
JE LEEST
de arpparte
Fantasymix van Shadowhunters en Harry Potter en nog wa dingen Rechten toe aan J.K. Rowling.