deel 3

14 3 0
                                    

dan geloof je het niet!
ik loop boos weg en ga weer naast leon zitten. hij kijkt me aan en zegt dan hilde ik moet je wat vertellen.
hilde: wat moet je vertellen?
leon: dat je pa eingelijks heeft gelogen dat ik niet je broertje ben maar het is wel zo alleen we hebben een andere ma.
hilde: dus eingelijks heb ik nu met me half broer?
leon: ja dus mijn vraag was zou je het erg vinden als het uit is en we gewoon vedergaan als broer en zus?
hilde: uhm nou nee denk het niet.
leon: oke maar 1 ding we doen voor de rest van de klas gewoon of we een stel zijn.
hilde: ja afgesproken.

later in de pauze.
hilde:leon kom je hier zitten?
leon: ja hoor.
ik zie de meiden jaloers kijken en ik laat ze lekker hun gang gaan maar ze blijven van leon af zolang hij het wil.
leon komt bij ons zitten en ik zie dat hij zijn stok pakt en er een beetje mee zit te spelen.
hilde: leon pas je wel op?
leon: oja we zijn onder de muggles.
hilde: ja en ik denk ni da je op je gewete wil hebben dat ze je zien toveren. minderjarigen mogen niet toveren als ze niet op school zijn.
leon: HILDE klink niet als ministirie van toverkunsten a.u.b.
hilde: oke ik zou me best doen maar Ron zijn pa werkt der he dus oppassen.
leon: ja oke
de meiden komen naar ons toen en ik geef leon snel een kus op zijn wang.
hilde: ik ga even naar sandra tot zo schat.
leon: later schat.
ik loop weg en zie de meiden raar kijken. ik ga bij sandra zitten en luister aandachtig naar wat ze tegen leon zegge. ze kijken voordurend mijn kant op.
leon staat op en komt onze kant op. hij komt naast me zitten en zegt niks.
hilde: leon wat is er?
leon: er zit 1 iemand tussen die niet meedoet en er alleen maar bij staat en ik vind het heel sneu dat als ik wat zeg dat ze er ook bij betrokken is.
hilde: wie dan?
leon: die met dat bruine haar en zwarte rokje aan.
Hilde: o Jente
Leon: uhm ja denk het.
Hilde: wil je met der praten?
Leon: uhm ja eingelijk wel.
Hilde:oke dat ga ik regelen.
Leon: hoe?
Hilde: uhm je das wil gij wel weten.

Les
Hilde: hey Jen kan ik je straks spreken?
Jente: tuurlijk kan altijd voor jou.
Hilde: thanks
Jente: no probleem
Ik ga op me plek zitten en kijk naar Chantal. Ze kijkt me aan en lacht.
Hilde: Hey Chantal kom je hier zitten?
Chantal: tuurlijk waarom ni?
Sandra gaat voor ons zitten met Merle.
Sand: hey hoe ist?
Hilde: wel goed
Chantal: goed heur.

na de les

hilde: hey jen

jente: hey hilde wat is er?

hilde: je zit altijd bij die groep en leon vroeg zich af of hij misschien met jou om kon gaan want hij vind dat je niet bij die groep hoort.

Jente: vind hij dat?
Hilde; ja hij wil dat je je zelf kunt zijn.
Jente: zou ik met hem moeten praten.
Hilde: doe maar
Jente: okey

SKIP TIJD (Mis inspiratie)

Ik plof thuis op de bank en zet me telefoon aan. Ik heb een appje van Leon en van Ron Wemel.

Ron😎🧙‍♂️: hey Potter een vraagje. Kun je Harry berijken? Ik wil hem spreken maar hij reageert niet op me oproepen.

Hilde: ik zal het proberen Ron.

Ron😎🧙‍♂️: thx hil

Hilde: np

Leon☺😀

Leon☺😀: hey hil zou ik morgen met je kunnen spreken moet wat over leggen van professor.

Hilde: van welke professor?

Leon☺😀: snape

Hilde: uhm okey kan het vanmiddag misschien?

Leon☺😀: uhm ja tis wel belangrijk.

Hilde: oke dan zie ik je zo verschijnsel denk ik wel alleen als de meiden niet thuis zijn.

Leon: okeh💙

Einde gesprek

Ik loop naar de keuken en hoor iemand de kamer in komen. "hilde ben je al thuis?" "Ja hoezo?" " o gewoon"
Ik loop door naar de keuken.
"Oja ik ga zo weer" " hoezo" " ik moet naar leon toe" "why" "uhm huiswerk" " oke t zal ben je optijd terug?" "Ja mama sand" oke". Ik loop de deur uit en verschijnsel snel. Als ik weer de grond onder me voeten voel haal ik goed adem. Oke ik ben er tis maar een gesprek voor school hilde. Ik klop op de deur en loop naar binnen als die open gaat.
Hey" "hey" "dat is snel"
Ik kijk rond maar zie niemand pas als me ogen aan het donker gewend zijn zie ik hem staan ik pak me stok en zeg "lumos" hilde pas je op" zegt leon. "Jhaa" ik loop naar hem toe en vraag wat er is maar net waneer we een gesprek willen beginnen hoor ik me horloge af gaan. "Shit" ik hoor die van leon ook. We moeten gaan" zegt leon. "t zal wel moeten" zucht ik.

Yeh ben weer begonnen.

de arpparteWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu