part2

161 3 0
                                    

وجي اليوم اللي دخلت في المدرسه كان يوم حلو..

هند :بابا لاتتركني لوحدي هون
عدلان:حبيبتي انتِ مو بدك تصيري مهندسه لازم تدخلي المدرسه وبعدين الجامعه وبعدين تصيري مهندسه قد الدنيا
هند:طيب بابا بس المدرسه حتكون حلوه
عدلان :هههه ايوه حلوه
هند:تلوح بايديها باي بابا
عدلان :باي حبيبة بابا .
دخلت لقيت الطبور الصباحي شغال وبعدها روحت الفصل لطالمه كنت مميزه في الفصل كانت الاستاذه دايما بتندهش مني ومن سرعة بديهتي واتقاني لكل شي لحد ما جي اليوم اللي دخلت فيه الثانوي  وبعدها الجامعه توفيت امي وانا بدرس في الجامعه كنت في السنه الاخيره كنت لسه مااتعرفتش على باباكي كان كل شي حلو رغم مشاكل بابا وديونع بس برضو كانت الحياة حلوه كنا انا وتالين وحسان اصدقاء بمعنى الكلمه تعرفي ان ماما كانت عايزه اني اتزوج حسام كنتي حتكوني بنت حسام.
نارين: هو لي بابا راح وسابنا.
هند: هي الحياة كده بتجبرناعلى حاجات مش عايزنها.
نارين: بس هو ظلما دا احنا كنا عايشين في دوامت مشاكل ياماما انا بفتكر كويس انتِ كنتِ تخبيني وانا بسمع الناس والمشاكل صحيح اني كنت صغيره بس كنت بسمع كل يوم بفكر بابا سابنا وانا كنت رضيعه وانتِ كنتِ شايله البيت على راسك عشر سنين لحد ماخلصتي من المشاكل اللي سابها بابا لو كان بابا حسام هو اللي مكان بابا عمرو مايتخلى عنك .
هند: هو قدري كده .
انا اتعرفت على باباكي في الشركه كنت اكتر شخص مجتهد في الشغل وكنت بغطي على مشاكل باباكي لحد ماجي اليوم اللي حبيتو في كنت معميا وبصدق كل كذبو وبطنش خياناتو بكلامو المعسول وحتى باب كان معجب بي جدا بس لما طلبي للجواز بابا رفض   كنت مستغربه لي بابا رافضو ولي مش عايز نتجوز بعض وبعد كتير مناقشات اتجوزنا وندمت اشد الندم اني ماسمعتش كلام بابا كان الجواز في بدايتو حلو بس وبعدين قبل جحيم كنت كل يوم بكتشف خيانه جديده وضرب واكتشفت انو بيشرب وكانت الحاله زي الزفت كان شي لايحتمل كنت بحس باني عايشه في حاله من الصراع وقررة اطلب الطلاق واكتشفت اني حامل فاقلت مش عايزه اللي في بطني يربا من غير اب ماكنتش عارفه ان باباكي حيتخلا عننا بالسهوله دي وصبرة لحد ماجيتي الدنيا ولما كان عمرك 9شهور هو هرب وكان كل يوم يجي حد يخبط على ديون وحاجات مش فاهمه عملها امتا وواحده تقول انها حامل وانو هرب وسابها واكتشفت انو كان متجوز قبلي واحده وهرب منها وان عندك اخ كبير  كنت بفكر وين كان عقلي لما اتجوزتو  وانطردة من الشغل وبعدين حسام وتالين دبرولي شغل وعملنا مشروع سواء ودلوقت زي ماانتِ شايفه بقيت سيدة اعمال قد الدنيا.
نارين: تعرفي ياماما انك اعظم ام انا عارفه ان الكل بقول ان ماماتو اعظم ام بس انتِ مختلفه
‏جميع الأمهات رائعات، ولكن الأم التي تُربّي أطفالها وحدها بعد تخلّي الأب أو رحيله لأي سببٍ كان.. هي أقرب الى بطلٍ خارق.. وتحمل العالم على أكتافها.
انا دلوقت عندي 15سنه يعني انتِ شايله همي 15سنه لوحدك انتِ اعظم ام بجد مش عارفه ازاي بابا يسيب ست عظيمه زيك ويهرب مااظنش انو حيكون في حاله كويسه بعد اللي عملو.

خائني الذي احببتهحيث تعيش القصص. اكتشف الآن