"When your heart doesn't tell you the truth, the pain will tell you the answer"
🌚❤
Chanyeol's
Aku memasuki rumah Yoongi. Niat nak jumpa Yoongi dan Jimin. Tapi aku tak nampak pun Jimin. Mana dia pergi eh.
"weh Yoong, aku nak gi tandas weh, tandas kat mana?" Sebenarnya aku nak menjelajah rumah Yoongi ni ha. Mane tahu jumpa Jimin, boleh borak.
"kau cari ah sendiri, aku nak tolong si D.O ni masak" ok boek. Aku pergi naik atas. Hmm takde pun Jimin. Aku turun balik.
"hiks.. Akh" suara Jimin? Suara dia dekat dengan bilik bawah tanah ni. Patutka aku pergi jenguk? Tetiba keluar hantu ke, mana tahu.
Aku perlu jenguk jugak. Perlahan lahan aku membuka pintu bilik bawah tanah ni. Aku ternampak susuk tubuh terbaring lemah. Badannya luka.
"J-Jimin?" tanyaku.
"C-Chan h-hyung, hiks, appo" Jimin. Aku tahu tu Jimin. Pantas aku berlari pergi ke arah Jimin.
"Jimin dorawa" aku mendepakan tangan untuk memeluknya. Mesti sejuk duduk kat sini. Aku rasa dah berapa jam dia dekat sini.
"hiks, appo C-chan hyung, J-jimin tak b-boleh gerak, hiks" lemah jantung aku memandang Jimin. Kenapa aku rasa nak menangis bila tengok muka dia?
"H-hyung, tolong J-Jimin"
"o-oppa, tolong Min" aku teringat adik aku Min yang mati tahun lepas. Dia mati sebab kena dera dengan ayah aku. Tiap-tiap hari dia kena pukul. Dan satu hari tu, dia dah tak larat nak tahan and then, dia menghembuskan nafas terakhir dia.
"hiks, appo" Jimin memegang tangannya. Mukanya bersih, tapi siapa yang buat dia macam ni? Takkanlah Yoongi.
"Jimin boleh berdiri?" Jimin menggeleng perlahan. Aku cuba membangunkan Jimin tapi gagal.
"H-hyung kaki Jimin sakit" aku menyandarkan badan Jimin di rak buku lama. Aku mencari kotak first aid yang mungkin ada dalam stor ni.
Tiba-tiba aku terdengar suara seseorang yang nak masuk dalam ni. Pantad aku menyorok belakang rak lama ni. Yoongi?
"Yah bangun," Jimin hanya duduk diam. Aku tahu dia tak boleh bergerak.
"KAU DENGAR TAK AKU KATA BANGUN?!" Jimin tersentak. Air matanya mengalir laju. Jimin! Kau kena kuat Jimin.
"JIMIN TAK BOLEH BANGUN!" kata Jimin kuat. Dia terlampau sakit untuk bangun mahupun bergerak. Aku kena keluar jugak dari sini untuk tolong Jimin. Tapi aku nampak Jimin bagi signal dekat aku yang aku tak payah keluar. Dia senyum. Jimin, kau boleh senyum lagi? Kau ingat signal bonae signal bonae ke ape ha!?
"KAU NI MEMANG BUAT AKU MARAH KAN?!" Yoongi menarik Jimin. Jimin hanya membiarkannya.
"H-hyung m-mianhae" Jimin bersuara lemah. Jimin, aku tahu kau kuat. Kau kena bertahan Jimin.
"BABI! AKU DAH KATA JANGAN PANGGIL AKU HYUNG BODOH!" Yoongi mencengkam kolar bahu Jimin lalu tolaknya ke dinding dengan kuat.
YOU ARE READING
Hyung ⤷ MYG [ C ]
Fanfiction❝Mungkin papa dan mama sengaja ambil anak angkat baru. Aku benci dia. Aku benci bila dia panggil aku 'hyung'.❞ Dia menyusahkan aku. Dia beban bagi aku. +Tatabahasa semua kelaut. Malas nak edit. Maaf atas penulisan tah apa-apa. Ayat tunggang langgang...