🍥🍉

787 85 18
                                    

Yoongi's

Akhirnya dah sampai rumah. Perlahan-lahan aku berjalan untuk menaiki tangga. Aku tak nak eomma tahu yang aku dah balik. Nanti mesti tanya Jimin mana.

"eo? Hyung! Jimin mana hyung?" tany Taehyung. Tch. Budak ni pulak yang tanya. Baru je aku nak mengelat daripada orang tanya soalan tu ergh.

"Jimin ada kelas tambahan" kata aku. Aku memang pandai menipu. Ha aku tahu, sama-sama.

"ohhhh okay!!" Taehyung menarik tangan Jungkook untuk naik ke atas. Tengok, aku ship Vkook. Boekk.

"eh Yoongi mana Jimin? Hujan ni, lebat pulak tu" tiba-tiba eomma keluar dari mana entah. Lahai aku nak jawab ape pulak ni.

"Jimin ade kelas tambahan la eomma, dah la jangan kacau Yoongi la" kata aku lalu naik tangga menuju ke bilik aku. Semak la otak aku semak sekarang nih.

Maths. Ergh.

"hyung," aku memandang belakang. Oh, budak biskut ni. Sejak kecoh pasal Taehyung dengan Jungkook adik aku, aku terus famous kat sekolah.

Bukan macam budak sampah tu. Tak ada guna. Dah la lembik. Main sukan je pengsan la sakit la pening la. Pala abah dia la.

"kau nak apa datang sini?" tanya aku lalu memandang Jungkook yang tengah pegang Fon aku.

"Chan call" Ha Chan je pun. EH SAT, CHAN? Aku merampas fon aku dari jungkook lalu mengangkat call.

Italic Chan
Bold Yoongi

"weh"

"kau nak ape nih?"

"Jimin kat rumah aku ni"

"sal?"

"aku nampak dia dekat lorong tadi"

"oh,"

"oh je Yoong?"

"biarla budak sampah tu, sape kesah padal dia, menyusahkan orang je kerja"

"yoongi, dia adik kau tu"

"babi tu bukan adik aku k"

"Yoongi, jangan jadi bodoh bole tak?"

"semak la kau nih bye"

"weh Yoong-"

Truuttt--

Anjing betul asyik Chan je yang Jumpa si Jimin tu. Takde orang lain ke yang author nak letak selain budak capang tu? Heih.

"TAE!!!!" Taehyung datang ke bilik aku. Aku menulis alamat rumah Chan dekat kertas kecil.

"nah, pergi ambik Jimin dekat rumah ni" Aku menghulurkan kertas yang tertulis alamat rumah Chanyeol.

"okay,"

Jimin's

"Hyung, kenapa hyung tolong Jimin?" Chan hyung masih diam memandang television. Dada aku sakit tadi. Aku punya baju basah and then Chan hyung bagi hoodie, tapi hoodie tu besar. Aku menunduk.

"H-hyung Jimin nak balik" aku bangun. Baru sahaja aku nak keluar, tiba-tiba pintu diketuk. Chan hyung pantas membuka pintu.

"hello Hyung, Taehyung imnida. Tae nak ambik Jimin," uh, tae? OH MAI TAEE!!!!!! aku berlari pergi kearah Tae.

---

Aku duduk di ruang tamu. Yela, eomma kata eomma nak Jumpa semua. Tapi tula, Yoongi hyung aku tak nampak pun. Beberapa minit kemudian Yoongi hyung turun. Dia memandang aku tajam

"Okay semua dah ada kan?" tanya eomma. Aku mengangguk agaknya apa la yang eomma nak bincang malam-malam ni. Esok dah cuti yeah.

"okay, appa and eomma kena outstation selama 30 hari, so korang tak boleh keluar rumah okay? Eomma dah bincang dengan Cikgu Jin. Jadi kamu tak perlu pergi sekolah selama 30 hari ok. And Yoongi, nak kunci appartment baru. Kamu dengan Jimin duduk situ. Taehyung dan Jungkook jaga rumah ni" kata eomma. Aku ? Yoongi hyung? Oh tidak.

"eomma! Tak adil kenapa Yoongi dengan budak sial ni?!" marah Yoongi. Aku hanya diam membisu.

"Min Yoongi jangan cakap macam tu! Dia adik kamu fahan tak?!" eomma meninggikan suaranya. Yoongi hyung menggulingkan matanya.

"ergh. Kenapa aku ngan budak sial ni ha?! Takde orang lain ke?! Kalau dia takde confirm la aku bahagia sekarang!" Yoongi meninggikan suaranya lalu pergi masuk ke dalam bilik.

Eomma menggelengkan kepalanya begitu juga appa. Eomma memeluk aku lalu mengusap kepala aku lembut.

"gwenchana Jimin, Hyung kamu stress tu" aku senyum. Air mata aku menitis. Hina sangat ke aku? Kenapa Yoongi hyung benci aku? Kenapa Yoongi hyung tak sayang aku?

Apa yang aku buat sampai Yoongi hyung marah? Kenapa mesti aku yang dia marah? Kenapa? Banyak doalan yang aku nak tanya. Tapi, lebih baik aku pendam je.

Hyung, Jimin sayang hyung.

Mata aku berat lalu aku tertidur dalam dakapan eomma Min.

Yoongi's

Shitlah. Kenapa aku jugak yang kena jaga budak sialan tu? Pembawa malang betul. Ergh. Babi babi babi!

Aku keluar dari bilik aku kelihatan pintu bilik Jimin terbuka. Aku masuk. Dia tengah tidur. Macam mana lah, aku boleh dapat budak lembik macam dia ni. Sampah betul.

"yah saekki" kataku. Aku nak suruh dia bangun. Nak belasah dia cukup-cukup. Dia tak bangun. Ape lagi, aku mencengkam kolar leher Jimin.

"h-hyung" Jimin terjaga.

"aku benci kau Jimin" aku menjatuhkan Jimin. Tangannya aku pijak.

"Hyung, s-sakit" aku memijaknya dengan kuat. Sesungguhnya aku terlampau benci dengan Jimin. Muka Jimin aku tampar.

"berapa kali aku nak pesan bodoh? Jangan panggil aku hyung!" aku menendang perut Jimin. Dia mengafu kesakitan. Dah, cukupla tu.

Kau buat lagi aku buat lagi parah.

Tch.

Aku keluar dari bilik Jimin.

"kau bagi tahu eomma, kau mati. Park.Jimin." kata aku lalu masuk ke dalam bilik. Ergh. Aku benci kau sial!

Tbc

Bapak ahhh ter pub tadi HAHAHAHAH

Nak vomments.

Hyung ⤷ MYG  [ C ]Where stories live. Discover now