part 5

10 2 2
                                    

"Ok now,cerita dekat kitaorang sekarang dari A smpai Z.."

Hyun nam bukan menjawab pertanyaan hoseok,malah,dia beridiri dan memandang sekilas hoseok dan jimin lalu berjalan ingin pergi ke biliknya...Tetapi,hoseok lebh pantas..Dia menarik pergelangan tangan noona nya...

"Nak apa..??" tanya hyun nam datar

"Cerita dekat kitaorang apa yang jadi..."

"Aku penat.."

"Noona! noona tau tak,seok separuh mati risaukan noona!! cubalah noona fikir sikit kitaorang ni!..Noona boleh tak,jangan selfish!? noona--"

"DIAM!! AKU PENAT,KAU TAK FAHAM KE!?"










hening.......









"N-noona..."

Hyun nam menghembus nafasnya pasrah lalu berbalik menghadap hoseok dan jimin...Dia dapat melihat riak muka jimin dibelakang hoseok yang sedang terduduk diam di sofa ketakutan...Begitu juga dengan riak muka hoseok..Ketakutan...

Hyun nam mengangkat dan membuka tangannya menandakan dia menyuruh hoseok masuk ke dalam pelukannya....

Dengan sedikit takut dan gementar,hoseok tetap masuk ke dalam dakapan seorang noona....
sejujurnya,selama mereka tinggal bersama,hyun nam tidak pernah membentak adiknya hoseok sebegini...Penuh dengan jeritan...Mungkin satu lorong apartment tu boleh dengar suara hyun nam....

Hyun nam melepaskan pelukan mereka...
Lalu,hyun nam pun merangkup muka hoseok....

"Mianhae.....Noona tak sengaja bentak seok...Noona tak ada niat pun nak bentak seok..."

Cup..

"Mianhae....Hmm..??"

Mereka terasa seperti dalam dunia mereka sendiri....Sedangkan jimin terbeliak matanya kerana hyun nam mencium bibir adiknya sendiri ketika di umur sebegini....'Michesseo...'......

Hyun nam mengusap kepala hoseok lembut lalu mencium kedua pipi adik kesayangannya itu...Setelah itu,hyun nam menyambung perjalanannya menuju ke biliknya...

"Haihhhhh...." Hoseok menghela nafasnya pasrah...

"H-hyung..."

"Noona memang macam tu...Dia akan cium bibir orang yang dia baru je bentak....dia tak pernah vium bibir orang atas dasar cinta melainkan rasa bersalah sebab dah bentak orang tu...Dia kadang2 bentak hyung sikit....Hyung tak terasa pun...Tapi dia tetap minta maaf...So,jim tak payah nak shock sangat..."

"O-oh...Ok.."

••••••••••••••••••••••••_••••

Ttok ttok ttok

"Noona..!?"
"Bangun..!"

Clek..

"Ehh..! noona..?? dah bangun..??"

"dh..."

"Jom breakfast.."

"Kenyang"

"Jangan nak tipu..Dari semalam noona tak makan..Jom makan"

"Aku kenyang.."

"Noona....Noona marah lagi ke dengan seok..??"

"Tak"

"Habistu..??"

"Penat"

"Dari semalam noona kata noona penat...Bila noona tak penat..!?"

"Entah"

why so rough..??(malay)Where stories live. Discover now