Lavender

10 2 1
                                    

"Lia."

Panggil Farhan menyedarkan aku dari terus mengelamun.

"Ya." jawab aku.

"Nak teman Farhan jalan² kat ladang lavender?"

Aku hanya mengangguk kelapa pada Farhan.

Aku melangkah dengan takut. Takut untuk melangkah pada hari seterusnya. Hingga meninggal Farhan di belakang.

Tangan Farhan aku capai. Farhan juga tidak beri apa² reaksi.

Kaki kami melangkah tanpa satu suara keluar dari mulut kami.

"So.. Macam mana bila dah dapat tahu tentang diri Lia?"

"Sakit."

"Sakit?"

"Kalau dulu Lia tak tau apa pasal Lia, Lia masih lagi boleh gembira tapi.."

"Tapi apa?"

"Bila Lia dah tau tentang diri Lia, Lia kena la balik kan."

"Lia boleh je jenguk Farhan kan sini. Lia sendiri cakap kalau Lia dah ingat semuanya Lia nak balik."

"Tu Lia gurau je."

Kataku lalu menangis. Perasaan. Farhan tidak tahu ke perasaan aku. Atau memang Farhan tidak ada apa² perasaan terhadap aku.

Farhan yang kaget melihat Lia menangis lalu memeluk Lia.

"Kalau Lia dah kahwin pun Lia boleh datang sini. Jenguk Farhan dan Farhan akan tunggu. Walaupun Lia dah ada anak sekali pun Lia tetap boleh datang sini. Farhan tidak halang."

Sakitnya bila perasaan suka ini tidak dibalas. Sampaikan. Aku kena sampaikan perasaan ini.

Continue...

Sebenarnya part ni panjang. So sis potong and paste kat part seterunya.

Lavender (Complete) Where stories live. Discover now