Afiq Dan Tasha

7 2 1
                                    

Hari yang ditunggu telah pun tiba. Rumah yang tiada tetamu itu ditadangi oleh Afiq dan.. Seorang perempuan?

Farah tiba menghidangkan air untuk tetamu.

"Terima kasih." ucap Afiq.

"Straight to the point." kata aku.

"Ok kenalkan ni Tasha."

Tasha hanya senyum kecil.

"Ok pada mulanya abang rancang nak bercuti kat Cameron Highland ni dengan Lia. Sebab Lia suka sangat dan nak pergi sangat kat Camaron Highland ni."

Lia dan Farhan tekun mendengar.

"Pada mulanya semua berjalan dengan lancar. Hinggalah Tasha turut datang ke sini."

"Kalau Lia nak tahu Tasha ni Ex abang. Dan sampai sekarang dia masih sayangkan abang. Tapi sumpah abang sayangkan Lia sorang je."

"Dan pada satu malam kita bertengkaran dan Lia dilanggar oleh lori."

"Abang panik lalu tinggalkan Lia pada malam itu. Abang mintak maaf sebab tinggalkan pada malam tu."

Jadi itu yang terjadi. Kerana tidak tahu hendak beri reaksi bagaimana aku bangun.

"Kalau abang nak Lia balik Lia boleh tunaikan. Tapi kalau nak Lia terima dalam hidup Lia kembali jujur Lia tak boleh benarkan."

"Lia abang minta maaf. Abang betul² menyesal. Tolonglah Lia."

"Lia dah tak de perasaan terhadap abang lagi. Lia minta maaf."

Continue...

Lavender (Complete) Where stories live. Discover now