sekali lagi

13 3 0
                                    

Kringgg!!! Kringgg!!!
Menandakan waktu persekolahan sudah pon tamat..
Aku kluar dri kls dan sumbat earfhone dlm telinga ku.. Semasa aku berjalan semua ketawakan aku.. Aku rsa pelik.. Tetiba kupu kupu putih dtg kpada ku dan berkata..  Belakang kau ade kertas yg tertulis aku anak haram.. Aku terkejut lalu aku tarik kertas itu dan membuangnyer dlm tong sampah..  Aku berkata dlm hati..ni mesti kerja dak dak acah gangster tu.. Gangster taik kucing.. Sampai sahaja di hadapan motor ayh tiri ku aku menyapa nyer..
Ayah!seronok dpt balik ngan ayah.. Aku tk tau knp aku ckp cam tu biasa nyer aku tk ckp pon...
Ayah ku membalas yer lah tu..dah Mari kita balik cepat..
Okay! Aku menjawab..sewaktu smpai di rumah.. Aku melihat rumah ku tiada org.. Mak oh mak! Tiada jawapan.. Sunyi sahaja aku tnya ayh ku..
Ayh mak..soalan ku tergantung sekejap selepas melihat mata ayah ku.. Aku dpt melihat ayh aku bukan manusia.. Aku dpt lihat cara kematian ayh ku dlm pandangan mata sahaja..ayah ku kena langgar dngan lori yg hilang kawalan sewaktu ayah ku mengutip sampah..
Ayh.. Knapa.. knapa ayah..ayh tk bagitau yg..yg.. Ayh bukan ayah sya... Apa.. Apa.. Yg buat ayh rasa tk nk bgitau sya..  Aku tnya soalan itu smbil nangis teresak esak..  Selepas apa yg kita lalui knp ayh tinggalkn sya dulu?? Knp??
Roh ayah ku hanya melihat ku dan berkata ayah saygkn kamu chang xiyeon.. Ayh ku mengambil dompet nyer.. Dan memberikan semua duit yg ayh aku ada dan berkata..  Ambiklah ni.. Buat belanja sesikit.. Maklumlah arwah ayh kamu ni kn pengutip sampah jek..jgn sedih yer syg.. Ayh ade di hati kamu.. Sentiasalh bergembira yee chang xiyeon 😊 ayh syg kamu.. Kamu perlu tau
Ayh ku terus hilang dri pandangan.. Aku hanya terduduk sambil menangis dngan sngat kuat.. Ayah! Ayah!  Ayah!!!!..  Dlm beberapa minit kemudian fhone ku pun berbunyi.. Di skrin tu terlihat nma mak disitu.. Aku mengangkat panggilan itu.. Yer mak!...  Mak ku menjawab  chang xiyeon ayah kamu dh tiada..  Aku menjawab saya tau mak.. Sya nmpak roh ayh bersama ngan sya tadi..  Ibu ku menjawab..  Nnti jumpa mak di hospital untuk tuntut mayat ayh kamu yer..  Aku menjawab baiklah mak..
Rupa rupanya sewaktu aku balik skolah.. Tiada siapa yg menunggang motorsikal.. Aku menunggang nyer sendiri.. Ayh ku telah letak motosikalnyer di situ sebelum die mati.. Dan ayah ku ingin melihat muka ku buat kali terakhir.. Semua haiwan dtg dan memeluk ku..

                   To be continue...stay tune

aku terjatuhWhere stories live. Discover now