الفصل ٢

4.7K 54 10
                                    

#الحب_الحرام

اقترب من سيف ليرى نبضه واتصل بالاسعاف وفوجىء بانهيار نواره وفقدانها للوعى ليذهب سريعا للمشفى دخل سيف لغرفة العمليات بينما أخذت نواره مهدا نظرا لحالتها وانتظر كريم جوارها بينما فى هذا الوقت حضر ضابط للتحقيق معهم ولكنه قرر الانتظار لحين خروج سيف من العمليه بعد أن اطمءن ع نواره ذهب لكى يرى سيف وفى هذه الأثناء كان انتقل لغرفه أخرى وطلب الضابط استجوابه ولكنه صمت قليلا لينظر ل كريم الذى سيطر القلق عليه بسبب زوجته فحياتها فى يد شقيقه فى البداية رفض الخروج ولكن سيف طلب منه الانتظار......... ..
____________________________:
الضابط ممكن تحكى ايه اللى حصل لان دى محاولة قتل مع سبق الاصرار.....  
سيف انا كنت بره مصر ولسه راجع  ولما وصلت البيت مكنش موجود اى حد قررت استنى لما يرجعوا وهى لما فتحت اتصدمت بوجودى واكيد فكرت انى رايح اسرق لانها متعرفنيش قبل كده.......
الضابط المحضر هيقفل بااقوالك بعد اذنكم.......
_______________________________:
خرج الضابط ليجلس كريم ع الكرسى وينظر لسيف

كريم شكرا مش عارف اقولك ايه وانا واثق أن نواره مكنتش تقصد بس اتفاجات بوجودك........
سيف مفيش داعى للشكر حصل خير انا مستحيل افكر انى اعمل مشاكل بينكم علشان كده هسكن فى شقتى علشان تكونوا ع راحتكم......
كريم سيف بلاش جنان اتجوز الاول واسكن فيها وبعدين متقلقش نواره مش هتعترض ع وجودك وهتكونوا اصدقاء قريب.........
(سيف يحدث نفسه انت واثق فى مراتك جدا وقريب الثقه دى هتتدمر طول عمرك مميز عند الكل حتى لما اتجوزت اخدت جوهره وهحصل عليها قريب عيشوا سوا يومين لان النهارده لك وبكره بتاعى انا)
_____________________________________:
ليرن هاتف كريم وكان رامز شقيق نواره ليخرج ليحدثه فى الخارج......

رامز يعنى لما نيجى نزوركم تختفوا كده نرجع يعنى...
كريم انتم وصلتوا امتى ومقلتش ليه......
رامز لسه واصلين ومفيش حد موجود انتم فين......
كريم بصراحه ومن غير عصبيتك فى المستشفى نواره تعبانه شوية فيه مفتاح.........
ليقاطعه رامز بسرعه مستشفى ايه وهنيجى حالا.....
كريم مستشفى...............
_________________________'
اتجه للخارج لينتظرهم ووصل هو وزوجته بعد نصف ساعة وكان رامز قلق جدا ع شقيقته اتجهوا مع كريم لغرفتها ووجدوها ناءمه ظلت لبنى معها بينما اتجه كريم ورامز للخارج حكى له كل شىء وقررت رامز الذهاب معه للاطمئنان ع شقيقه لكنه لم يستريح له فى الصباح أمر الطبيب بخروج سيف بعد الاطمئنان عليه وكانت نواره ناءمه وكأنها تصارع كابوس لتفيق وهى تصرخ لتقترب منها لبنى وتحضنها لتستكين بين ذراعيها ليدلف فى هذا الوقت كريم وشقيقها اقترب رامز منها وقبل رأسها وجلس جوارها ع السرير......
______________________________:
وضع وجهها بين يديه لينظر لها فى حزن

رامز مين مزعلك بس وهجيب حقك منه حتى لو كريم قولى وانا معاكى......
لتنظر له ثم تنظر للفراش نواره انا كويسه يا حبيبي متقلقش عليه ونظرت لكريم وكريم اخر واحد فى العالم ممكن يزعلنى انا ماليش غيركم........
رامز بادعاء يسلام يعنى الحب كله بقى لكريم وانا لا طيب انا ماشى ومش راجع تانى وجاء ليقف
نواره انت وكريم كل حياتى مقدرش استغنى عنكم وقتها اموت افضل......
اقترب كريم منها واحتضنها قلت ليكى قبل كده متجبيش سيرة الموت لأى سبب فهمتى.....
_____________________________
ليدلف الطبيب وقام بفحصها وقرر خروجها اتجهوا للخارج لتنصدم من وجود سيف فى سيارة كريم وقفت وتمسكت برامز اكثر لاحظ الخوف والتوتر حين رؤيتها له لتنظر فى الارض ليخرج من السياره ويقف أمامها لتقف خلف رامز وترتجف بشده بينما حينها كان كريم فى الداخل لينهى الإجراءات وخرج ليجدهم واقفين وطلب منهم الركوب لتصرخ نواره وتهرب مسرعه........

يتبع

لقد وصلت إلى نهاية الفصول المنشورة.

⏰ آخر تحديث: Mar 16, 2018 ⏰

أضِف هذه القصة لمكتبتك كي يصلك إشعار عن فصولها الجديدة!

الحب الحرامحيث تعيش القصص. اكتشف الآن