Karma cilt 'T' bölgesi olarak adlandırılır. Yani (Alın, burun ve çene) dediğimiz 3 kısımdan meydana gelir. Karma bir cilde mi sahipsiniz? Bir bakalım. Ardından Bu cilt türü için neler kullanabileceğinize bir bakalım.
Karma Cilt Türünün Özellikleri:
Karma cilt çok yaygın bir cilt tipidir. T bölgesinde yağlanma çok sık görülür. Bunun yanında yanaklarda kuruma çok olur. Burun ve çene bölgesi alın bölgesine göre daha çok yağlanmaya müsaittir. T bölgesinde komedon, sivilce ve gözenek görülebilir. Bu cilt türü 18-55 yaş arası görülebilir.
Neler kullanabiliriz:
Karma cilde sahipseniz. Evde doğal bir yöntemle cildimin T bölgesinde olan yağ oranını dengelemek istiyorum, diyorsan. Ve ayriyetten Yanaklarında kuruma varsa bu karışım tam sana göre;
- 1 adet limon
- 1 adet havuç
- 1 adet salatalık
- 3-4 çay kaşığı su ( yapacağınız maskeye göre de suyu ekleyebilirsiniz. Amaç maskenin çok sulu ve ya çok katı olmamasına dikkat etmektir.)
- 1 adet elma
- 1 adet maydanoz
Bu malzemeleri maske kıvamına gelene kadar karıştırın. Ve yüzünüze uygulayın. 5 dakika kadar bekletin ve ılık suyla durulayın.
Bunun dışında ev yapımı maske istemiyorum diyen arkadaşlarımız, kozmetikçilerde cilt tipinize uygun maskeler alabilirler. Kozmetikçilerde alacağınız her türlü maskenin arkasında uygulama yöntemleri var. Lütfen maskenizin arkasını okumadan almayın. Cildiniz hasar görebilir. Cildimi onarayım derken kötü sonuçlar elde edebilirsiniz.
Bunların hiç birini yapmak istemiyorum, diyorsanız da tek bir malzeme ile yüzünüzün onarımını yapabilirsiniz. Elma suyu ile cildinizi onarabilirsiniz. Elma suyu gözenekleri sıkılaştırır ve ciltteki yağlanmayı azaltmaya çalışır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SIR OL-SUN
SpiritualBurada okuduğunuz ve-ya okumaya devam edeceğiniz her türlü bilgi sunulmaktadır. okuyacağımız bilgiler tamamıyla doğrudur.