Sonny Vallanger?

4 0 0
                                    

Klockan var 11.17, och jag satt och tittade på Netflix på våran lilla teve. Jag tittade på Riverdale, min favvoserie. Archie ska precis vara "servitör" för Hiram Lodge och alla hans vänner medans dom spelar poker.
"Vad håller du på med, Archie? Du borde inte alls vara runt alla dom här läskiga människorna." Tänkte jag medans jag tog en tugga av en tomatmacka som mamma hade ställt fram till mig innan hon åkt till jobbet.
"Äh. Jag orkar verkligen inte sitta här framför teven hela dagen. Jag gör mig iordning och ringer Idun, hon som jag var med för några dagar sedan.

Fyrtiofem minuter senare:

- Hej Idun, det är jag, Stella (som jag heter.), jag undrar om du kanske ville göra något idag?
- Hej Stella, jag skulle gärna vilja, men, jag ska följa med min mamma till hennes jobb idag, och hjälpa henne med lite olika grejor och så. Men imorgon kanske?
- Åh, jaha, visst. Vi ses imorgon I guess!
- Hejdå! Ses!

Jag lägger besviket ner telefonen bredvid mig. "Jaha, vad f*n ska jag göra nu då? Jag har då alltså INGENTING att göra idag. Roligt"
Istället så ringer jag mamma och frågar vad jag kan göra.

- Hej mamma, jag har ingen aning om vad jag ska göra idag, jag har ringt Idun, men hon skulle tydligen följa med sin mamma till hennes jobb. Säger lite uttråkad.
- Hej gumman! Prova att ring någon annan då? Eller gå över till Egon?
- Egon? Aldrig i livet! Jag får stanna hemma och slappa då. Det får bli en slappardag.
- Okej gumman, ring om det är något. Fast, klockan 13.30 ska jag på ett möte.
- Ok. Hejdå mamma!
- Hejdå gummis!

Jaha. Jag har inget att göra idag. Absolut inget. Och jag tänker då aldrig gå över till Egon. Han är ju skolans snyggaste och mest populära kille! Alla tjejer är kär/intresserade av honom. Tur för mig att jag bor granne med honom, vi har fönsterna mittemot varandra. Då och då brukar jag kika in när han spelar sina tevespel. (;

Jag bestämde mig för att gå ner till stan ENSAM. Jag satt nu på Espresso House och drack min (favorit) vit choklad-jordgubbs milkshake.
Det var då jag såg honom, en kille i min ålder. Han såg precis lika ut som mig? Han gick förbi mig, och satte sig vid ett bord alldeles bakom mig.
Jag kunde inte sluta titta på honom. Han tittade på mig som om jag vore dum. Då först, slutade jag stirra på honom.
Jag drack upp min milkshake på två minuter, sedan gick jag fram till honom.

- U-ursäkta mig..?
- Vad? Säger han lite irriterat.
- Varför ser du precis ut som mig? (Det var nog den dummaste frågan jag någonsin ställt till någon.)
- Hur ska jag kunna veta det? Det är inte precis så att vi känner varandra?
- Just det, förlåt.. Men, vad heter då? Fortsätter jag.
- Sonny, Sonny Vallanger. Säger han lite hastigt.
- Vallanger? Sonny Vallanger?!
- Ja? Det är mitt namn.
- Sonny.. Vi är syskon. Eller rättare sagt, tvillingar.

—————————————————————

Tjena mors! Förlåt för att det här kapitlet kom ut så sent. Jag ska skärpa mig och (försöka iallafall) lägga ut ett kapitel om veckan.
Tack för att ni läste! // Elvira💛

11 år senareحيث تعيش القصص. اكتشف الآن