2☕

29 6 3
                                    

"Yaish mulut tu baik sikit e" kata Daeyoon sambil mengetuk kepala mereka berdua.

"Ok! Ok ok sorrylah" balas Haera apabila merasa yg ketukan itu menyakitkan .

Sementara itu Hyura masih tersengih2 mengingatkan pasal tadi.

Skip...

"Semoga eomma bersemadi dengan aman , bersabar ye" kata Jungkook mengucapkan takziah atas pemergian omma Jimin.

"Dh Jimin jom balik... tak elok sedih lama2 nnti omma tak tenang" pujuk Hyun unnie.

Jimin sekadar mengangguk dan menatap sementara pusara ommanya.

"(Omma...Jimin janji akan pastikan White Angel tidak akan di jual . Ji..Jimin..janji...saranghae omma...)"

Nak tau ape tu White Angel teruskan membaca...

Skip...

Calling... (Appa❤)

'Anyeong , appa
dh sampai mane.'

'Sekejap Yura
hujan lebat ni , jln
sesak pulak tu .'

'Owh hati2 tau appa
bukan ape takutlh
dh mlm dh ni'

'Kalau rase
appa lambat sgt
Yura tumpang kwn
ye......'

Tut...tut..tut

"

Hello...hello..appa?. Terputus talian ke?"

Sebenarnya....

'Yura tumpang kwn
ye...'

"Aduh jatuh pulak phonenya"

Appa Hyura tunduk ke bwh mencari phonenya sekali skala memandang ke hadapan.

"Ish mana ni!" Tanpa appa Hyura sedari dia telah melanggar penghadang jalan dan melanggar pokok besar di hadapan.

Skip..

"Mana ni ? Emm Daeyoon saya balik tumpang awklah .. boleh?"

"Boleh jom oppa saya dh sampai"

"Thanks"

Rumah🏠

"Anyeong , omma! Hyura ni "

"Omma?"

Hyura ternamapak sekeping nota tertampal kemas di peti ais .

Notes..

Hyura appa kamu masuk hospital sbb accident . Palli ke sana omma tunggu..

Betapa terkejutnya Hyura sehingga terduduk ke atas lantai kerana merasakan semua disebabkan olehnya.

"Ap...appa.. mianhei "😭

Hospital🏥

"Omma mana appa? Appa ok?"

Bertalu2 soalan yg diajukan oleh Hyura kerana risau akan appanya .

"Hyura...Hyura bertenang ye . Appa kehilangan byk darah je . Kemungkinan selepas pembedahan appa ok ."

Bagaikan hati dicarik2 oleh pisau tajam apabila mendengar keadaan appanya sebegitu rupa.

"Hyura balik ye .... esok sekolah . Biar omma yg jaga ye"

Hyura sekadar mengangguk dan berlalu pergi dengan keadaan yg lemah .

"(Ni semua salah Hyura...Hyura tak sepatutnya call appa time drive)"

Buk..

"Hey ok tak ni" tanya seorang namja apabila Hyura melanggarnya secara tiba2 .

"Hah mi..mianhei tak perasan"

"Hey kenapa nangis" tanya namja itu apabila sedar bahawa Hyura menangis ketika itu.

"Hiks..sbb saya... ap..appa saya masuk hospital"

Berubah wajah namja tersebut apabila Hyura berkata sedemikian .

"Tak baik ckp mcm tu...mana tahu semua tu takdir . Lagi pun tak elok nangis lama2 nnti tak cantik"

Balas namja tadi sambil mengelap wajah Hyura menggunakan ibu jarinya .

"Jaljayo ada rezeki kita jumpa lagi" balas namja itu lalu berlalu pergi menyeberangi jln .

"Nan...nanti"

Belum sempat Hyura bertanyakan nama namja tersebut , namja itu sudah terlalu jauh untuk berpatah balik .

🍁~SHALL WE DANCE ~🍃Where stories live. Discover now