Kapittel 1

37 6 3
                                    

Tommy hadde det travelt med å komme seg på jobb. Han jobber som pilot. Den kalde vinter vinden blåste i det lyse håre hans. "Taxi!" Ropte han. Han satte seg inn i taxien, så kjørte den til Gardemoen.

Når han var fremme løp han bort til de andre pilotene. "Sorry for at jeg er sen" sa han andpusten. "Det går bra" sa co-piloten. "Flye er uansett forsinket på grund av stormen." Storm tenkte Tommy. "Men uansett" sa co-piloten. "Vet du hvilket fly vi skal fly idag?" "Nei"sa Tommy. "Gjett da" sa co-piloten. "Emmm Boeing 737-800, Md-82 eller.." gjetta Tommy seg fram til. "Nei det er Norwegian dreamliner!" Sa co-piloten med et stort smil. Tommy ble så overrasket at han ikke fikk ordene helt ut. Men til slutt sa han, "JAA det har vi aldri flydd med før, jeg har alltid drømt om å fly med en dreamliner." Det har jeg også drømt om" sa co-piloten. "Se der kommer flyet!" Sa Tommy spent. De gikk inn i flyet imens de pratet. Så satte de seg på setene sine i cockpiten. Tommy tok mikrofonen å sa, " lady's and gentlemen, this is your captain speaking. My name is Tommy Jackson. I just want to remind you to put on the safety belt and I wish you a pleasant flight too Dubai with us in Norwegian. Litt etter kjørte de flyet til rullebanen.

StormenWhere stories live. Discover now