Dalaman Hava Meydanından Ege Denizindeki SAM faaliyetlerini keşif ve kontrol için saat 12.30'da havalanan iki F-16C Blok 50 ve bir RF-4E Phantom II uçağımıza Vic [ters V şeklinde] formasyonunda devam eden uçuş sırasında Rodos Adası'nın 35 mil güneyinde iki Yunan F-16 Blok 52+ tarafından önlemede bulunulmuş, Yunan uçakları Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatı [ICAO] ve angajman kuralları dışında [uçaklara en fazla 1000 feet yaklaşılabilir] uçaklarımıza yaklaşarak taciz etmişlerdir. Herhangi bir it dalaşına girmeksizin rutin görevine devam eden uçaklarımıza süratle yaklaşan 343. Mira'ya bağlı 514 numaralı Yunan F-16C Blok 52+ uçağı saat 12.48'de 27.000 feet [8.230 m] irtifada 192. Filo Komutanlığına bağlı 93-0684 numaralı F-16C Blok 50 uçağımıza sağ alt tarafından çarpmıştır. Çarpışma sonucunda her iki uçak da parçalanarak denize düşmüştür. Olay Rodos Adası 33 mil güneyinde ve Kerpe Adası 35 mil doğusunda Akdeniz'in uluslararası hava sahasında [3524N - 2750E] meydana gelmiştir. Yaklaşma açısını ve hızını kestiremeyerek pilotaj hatası yapan Yunan pilot Üsteğmen Konstantinos İliakis'in çarpışma anında öldüğü tespit edilmiş fakat naaşı uzun aramalara rağmen bulunamamıştır. Türk uçağındaki fırlatma koltuğu uçaktaki sarsıntı seviyesi sınırı aşılınca otomatik olarak devreye girerek pilotu uçaktan fırlatmış ve Pilot Üsteğmen Halil İbrahim Özdemir hafif yaralı olarak paraşütle denize inmiştir. Pilotumuz önce Panama bandıralı bir gemi tarafından denizden alınmış, ardından Üsteğmen Ayşe Ayna'nın kullandığı AS-532 Cougar SAR helikopteri tarafından Fethiye'ye getirilmiştir. Kazanın ardından Türkiye Yunanistan'a diplomatik girişimde bulunarak özür dilemesini ve tazminat ödemesini istemiş, NATO'dan olayla ilgili sorumluları gösteren bilirkişi raporu hazırlaması talebinde bulunmuştur.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Türkiye'deki Tüm F-16 Kazaları
Non-FictionTürkiye'deki tüm F-16 kazalarının derlendiği bir yazıdır. Aziz şehitlerimize Allah'tan rahmet yakınlarına ise baş sağlığı dilerim. Ruhları Şad olsun.