Lekcja 3

720 23 9
                                    

!!UWAGA!!
Jeżeli nie umiesz hangul'a nie ruszysz dalej!!
Zwróćcie uwagę na to, jaka litera jest w danym zwrocie, aby poprawnie ją wymówić!!

Temat: Podstawowe zwroty.

. [ne.] – ne.  -  tak.
. [je.] – ye.  -  tak.

아니요. [anijo.] -  aniyo  -  nie.

안녕하세요. [annjoηhasejo.]  -  Annyeonghaseyo.  -  Dzień dobry.

안녕히 계세요. [annjoηhi kjesejo.] -  Annyeonghi kyeseyo. - Dowidzenia. (mówi osoba odchodząca)

안녕히 가세요. [annjoηhi kasejo.] - Annyeonghi kaseyo. - Dowidzenia. (mówi osoba pozostająca)

내일 뵙겠습니다. [neil płepkessymnida.] - Naeil poepkesseumnida. (bardziej formalnie)

내일 만나요. [neil mannajo.] - Naeil mannayo. - Do zobaczenia jutro.(mniej formalnie)

처음 뵙겠습니다. [cioym płepkessymnida.] – Cheoeum poepkesseumnida. - Miło mi poznać. (bardzo formalnie)

만나서 반갑습니다. [mannaso pangapsymnida.] – Mannaseo pangapseumnida. - Miło mi poznać (mniej formalnie)

성함이 어떻게 됩니까? [soηhami otokke tłemnika?] - Seongham-i eotteokke teomnikka? - Jak brzmi pana/pani godność*?

이름이 무엇입니까? [irymi muosimnika?] – Ireum-i mueosimnikka? - Jak się pan/pani nazywa?

누구입니까? [Nuguimnika?] - Nuguimnikka? - Kim pan/pani jest?

죄송합니다. [Ciłesoηhamnida.] - Choesonghamnida. - Przepraszam. (bardziej formalnie)

미안합니다. [mianhamnida.] - Mianhamnida. - Przepraszam. (mniej formalnie)

감사합니다. [kamsahamnida.] - Kamsahamnida. - Dziękuję. (bardziej formalnie)

고맙습니다. [komabsymnida.] - Komabseumnida. - Dziękuję. (mniej formalnie)

고마워. [komało.] - Komawo. - Dziękuję. (mniej formalnie)

고맙다. [komabda.] - Komabda. -Dziękuję. (mniej formalnie)

*Godność - imię i nazwisko (tak na wszelki wypadek XD)

KAROAŃSKI - czyli nauka języka koreańskiego.Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz