De oude tijden (1/4)

15 3 2
                                    

Vooraleer ik gebruik maakte van de schetsboeken waar ik nu dagelijks in krabbel, tekende ik ook wel eens. Misschien toon ik best eerst de tekeningen die ik als kind maakte. Een echte blast from the past voor mij.

Dit is hoe het begon.


Als kind gingen veel van mijn gedachten over een wezen genaamd ROVAR. Dit was een geel buitenaards monster met zes poten, een staart en vele tentakels of "slierten". ROVAR zou zich verschuilen in een menselijke vorm, maar wanneer nodig zou hij naar buiten kruipen en al wie het verdiende verslinden...

 ROVAR zou zich verschuilen in een menselijke vorm, maar wanneer nodig zou hij naar buiten kruipen en al wie het verdiende verslinden

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ik droomde eveneens over de demonische ruimtekapitein Ben Rokk. Hij was altijd bewapend met zijn twee trouwe pistolen met lange lopen. Hij vocht tegen cyborgs, ruimte-piraten en allerlei groepen van slechte mensen in de ruimte. Hij bestuurde een gigantisch ruimteschip die de Aorta noemde. Het schip was groter dan veel landen op aarde en kon met gemak planetaire lichamen vernietigen wanneer Ben weer eens kwaad was op de mensheid. Op deze tekening wordt hij "omhoog gestraald" door zijn ruimteschip. Dat nam ik letterlijk. Het ruimteschip trekt hem omhoog met een rode energie straal en Ben vliegt door de lucht.

 Het ruimteschip trekt hem omhoog met een rode energie straal en Ben vliegt door de lucht

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ik tekende allerlei schurken die in allerlei verhalen de helden tegenspeelden. Het zijn er zo veel dat wel lijkt alsof de goeden altijd verloren.

Er zijn de Runchlingen waar Varu tegen vocht.

Er zijn de Runchlingen waar Varu tegen vocht

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.
Visioenen van het DagwebWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu