Jungkook pov
"Aduh!!"
Aq dengar lisa jerit..aq cepat2 tutup bonet kereta tu..mane tahu lisa jatuh dalam longkang ke..tak ke mampus aq kena bebel di omma
Aq masuk kereta belah seat aq..aq nampak diye tngh duduk tapi pegang atas kepala..
"Kau kenape? Tetiba jerit..asal? " tnye ku
"Sakit laa..aq terhantuk bila nk masuk kereta ni tadi..bangang laa kereta ni..sakit kepala aq.." kata lisa sambil pegang kepala diye..
"Eh eh..salahkan kereta aq pulak..kau yg salah..sini aq tngok " kata ku
Lisa pov
"Eh eh..salahkan kereta aq pulak..kau yg salah..sini aq tngok" kata jungkook
Jungkook pegang kepala ku..and diye gosok kat tempat aq terhantuk tadi tu..
"Aduh! Sakitlaa" aq tepis tngn jungkook..tapi aq rase yg kepala aq masih digosok perlahan2 oleh jungkook
Jungkook tiup sikit kat kepala aq tu..so kepala aq rapat dengan badan diye..angin aircon yg sejuk tu buat aq terbau diye punye badan..wangi weh!!
Aq selesa dengan bau wangi badan diye nih..wangi gilee..bau mcm sweet orange gitu
"Dah.." jungkook tolak kepala aq perlahan lahan..aq cepat2 pusing kepala ku dekat luar tingkap..
Sebelum aq pusing tu aq sempat tngok yg jungkook senyum..
Dalam beberapa minit gitu aq pndang muka diye..aq tngok muka diye yg tngh focus drive..so handsome laa..tapi aq benci ego diye..haha
"Asal pndang aq camtu? Lalisa?"
Aq cepat2 pandang kat radio yg siap ade tv tu
"perasan laa kau ni..aq nk bukak radio je pon"
Aq tekan butang on..tetiba keluar lagu 'Taeyang - eyes,nose,lips'
Ahh..tenangnye dengar lagu ni..aq tngok luar tingkap sambil menghayati lagu ni..tetiba aq dengan satu suara yg slow..tapi suara tu memang sedap gile..memang aq rase macam tenang dengar suara tu..
Suara jungkook tngh nyanyi lagu ni taeyang ni hah..oh my god..sedap gile suare diye..
Aq hnye menghayati suare jungkook tu..diye nyanyi lagu tu smpai lagu tu habis..memang sedap gile suara jungkook dan suara diye memang ok dengan lagu tu..
Aq just diam je..diye ingat aq tak dengar suara diye..whoo..tetiba keluar lagu 'Shape of you'..jungkook nyanyi lagi..
Tapi kali ni kuat sikit diye nyanyi..aq dengan suare diye sampai aq terlena..
Jungkook pov
"Dh smpai..lisa?"
Aikk asal si lisa ni diam je..aq tahu confirm diye tido..aishh..kena angkat diye lagi ni..takpe aq dh biase angkat diye..
Aq keluar dari kereta and pergi kat seat diye..aq bukak pintu..aq angkat diye slow2..sling beg diye aq tinggal dlm kereta kejap..
Aq angkat lisa..kepala lisa tersandar kat badan aq biarkan..aa tekan butang loceng rumah..
"Eh jungkook..eh cik lisa? Diye tido ke..?" tnye pembantu rumah..tapi aq pnggil diye unnie
"Ha'ah..unnie tolong ambilkan beg diye dlam kereta..pastu bawak naik kat dalam bilik yg unnie kemas semalam"
"Ouh ok" unnie segera keluar
Aq tekan butang lift tingkat 3..aq keluar dari lift..aq berjalan menuju ke bilik tu..aq bukak pintu perlahan..and aq letakkan lisa kat atas katil..
Aq capai remote aircon and aq on kan aircon..aq selimutkan diye slow2..
Time aq nk keluar tu..lisa tarik baju aq..macam diye nk aq duduk ngn diye
"Sejuk laa" kata lisa sambil pegang baju aq..aq capai remote aircon and slow kan sikit..
Aq baring sebelah diye and tepuk2 badan diye..nasib laa katil ni katil king..aq nk lenakan diye untuk tido..kepala diye tersandar kat badan aq..aq biarkan..aq rase kepala diye ni panas..
Jap asal tetiba aq jadi caring ni ? Ahh biarlaa nnti kan demam dia melarat tak ke mampus aq
"Kau demam ke?" tngn aq still atas kepala diye..
"Hmm" jawab lisa comel
Aq sambung tepuk badan diye..tetiba bunyi pintu dibukak kuat..badan lisa tergerak sikit..maybe diye terkejut..aq pusing belakang..and nampak unnie
Bersambung..
YOU ARE READING
My Healer (Liskook)
Fanfic"kalau kau jeles ckp" kata jungkook smbil pndang lisa "buat ape aq nk jeles dengan kau sengal? Setakat angkat yeoja tu jatuh tadi no hal laa bro " "ye laa tu , asal kau asyik tngok yeoja tu je tadi? Mcm tak puas hati" "em,kita nk beli brg dapur tadi...