9.Rise of the Tomb Raider (PC VERZIA)

12 2 0
                                    

Pokračovanie reštartu Tomb Raider série sa po vydaní na Xboxoch dostáva aj na PC, a to veľmi dobrej forme. Hru totiž do rúk dostali Nixxes a ako vždy zapracovali a priniesli kvalitnú verziu s dobrou optimalizáciou a ovládaním. Jediná škoda je, že Square Enix žgrlošilo a nepridalo k PC verzii žiadne DLC zadarmo - musíte si ich dokúpiť, ale sú dostupné už od vydania.

Rise of the Tomb Raider vás zavedie do reštartovaného príbehu Lary Croft. Ten sa pred pár rokmi začal na ostrove Yamatai, kde Lara stroskotala, naučila sa bojovať a prežiť v drsných podmienkach. Teraz už ostrieľaná plánuje svoju prvú veľkú výpravu. Naviedol ju na to výskum jej otca, ktorý sa týkal tajomstva večného života. Otec však zomrel skôr, ako stihol bádanie dokončiť, ale nechal veľa náznakov, kde by mohol byť a upozornenie na to, že ho niekto sleduje. Laru to však neodradí, chce dokončiť otcovo pátranie a vydáva sa na Sibír. Tam sa má nachádzať legendárne zmiznuté mesto Kitezh.

Lara sa tak vydáva na svoju prvú veľkú výpravu, ktorá zadefinuje jej budúcnosť. Zatiaľ netuší, čím sa v budúcnosti stane, nemá plány stať sa vykrádačkou hrobiek, ale osud ju vedie týmto smerom. Nevie, čo ju čaká a vydáva sa do nehostinného prostredia na Sibíri. Čakajú ju ľadové prostredia, staré sovietske základne, stáročia uzavreté hrobky a aj celé dediny a mestá zabudnuté v čase. Doplní to starý národ chrániaci mesto, a pritom bude Lare v pätách tajomná organizácia Trinity - noví nepriatelia, ktorí chcú získať tajomstvo ako prví a neberú ohľady na nič a na nikoho. Idú cez mŕtvoly. Výprava sa tak mení na boj o život.

Hre sme sa už podrobne venovali a keďže je hra rovnaká, detaily okolo hrateľnosti a príbehu si môžete prečítať aj tam. Hra ponúkne akčné dobrodružstvo, ktoré bude mixovať uzavreté prostredia s jednou cestou vpred, rýchle adrenalínové scény, pomalé skúmanie prostredí, logické hrobky a celé to budú dopĺňať otvorené prostredia. Otvorené lokality sú novinkou v Tomb Raider sérii, ponúkajú voľnosť, vedľajšie úlohy a množstvo ďalších možností. Už je to odklon viac k sandboxovému zážitku. Bude však len na vás či si v niektorej časti dáte od príbehu pauzu a pôjdete sa odreagovať inými činnosťami a misiami, alebo pôjdete len po príbehu a k vedľajším možnostiam sa vrátite neskôr.

Možnosti hry sa vám budú otvárať postupne. Začínate s premrznutou Larou bez vybavenia a priateľov. Musí sa snažiť prežiť v lese, hľadať suroviny, vytvárať prvý oheň, naučiť sa liečiť rany a aj vytvárať šípy do svojho luku. Je to iný zážitok ako v starých Tomb Raider hrách, ale stále nie plnohodnotný survival (ten ponúka až DLC obsah). V príbehu sa autori orientovali na postupný vývoj Lary, kde neustále získava ďalšie možnosti, lepšie zbrane a čelí stále väčším nebezpečenstvám.

K luku tak Lara postupne dostáva otrávené šípy, s ktorými si trúfne aj na nebezpečného medveďa. Neskôr získava pištoľ, brokovnicu, samopal a rôzne typy granátov. Všetko si bude, samozrejme, vylepšovať a náboje a granáty vyrábať z nazbieraných surovín. Postupne ako prechádzate prostredím je dobré zbierať všetko, čo máte poruke, od dreva, kože zvierat, až po rastliny. Popritom bude Lara získavať skúsenosti vylepšujúce jej možnosti v niekoľkých oblastiach - pri love, prežití a bojoch. Pridajú jej nové údery, nové možnosti likvidovania nepriateľov, ale aj zlepšia craftovanie alebo otvoria nové munície. Otvárajú sa však pomaly, a preto je dobre neponáhľať sa v príbehu a plniť rôzne vedľajšie úlohy, aby ste všetky schopnosti mohli vychutnať priamo v príbehu hry.

Vylepšovanie postavy je len doplnkovou vrstvou hry. Základom je stále objavovanie prostredia, skákanie a často hľadanie cesty vpred. Budete tak liezť po skalách, vytvárať si cestu pomocou vystreľovania lana a nastreľovania šípov. Niekedy si budete musieť cestu doslova vytvárať presúvaním alebo spúšťaním rôznych objektov. Špeciálne sa potrápite v hrobkách, ktoré skrývajú tajomstvá a sú vytvorené na to, aby ste pohli mozgovými závitmi a našli cestu k tajomstvám. Tých bude tentoraz dostatok. Niektoré vám budú stáť rovno v ceste v kampani a ďalšie budú nepovinné, doplnkové, ktoré môžete v prostredí objaviť a prejsť.

Herná centrálaWhere stories live. Discover now