Proloog

16 1 3
                                    

Ja, hier sta je dan keesje. Ik stond voor de deur van m'n nieuwe school. Als een kleine brugmug. Zonder vrienden eenzaam en alleen. Ik moest naar een lokaal ergens op deze wereld in deze school. kom op keesje zet een stap en ga naar het lokaal. Je hebt zat verandering meegemaakt waarom is dit zo erg. Ik haalde diep adem en ging. Oké nu een kaartje halen over in welke klas ik zit.

'hallo kan ik je helpen' een mevrouw met een bril en grijs kort haar staat achter de balie. Ja ik zit in de klas X1V.  Gelukkig, hulp! 'Oke hier een paars kaartje je kan daar rechts plaatsnemen op 1 van die stoelen.' ik liep naar de stoelen en ging zitten en wachten.

'Jongens en meisjes!' een luide stem schalde door de aula. Ik was weer een en al aandacht. Jullie zijn hier allemaal nieuw... Nee niet zo'n lange speech. Het is jullie gelukt om hier te komen bladiebladieba...
'

en dan nu... De klassen. Jullie willen natuurlijk dolgraag weten bij wie je in de klas zit.' 'JAAAAAA' Arg. wat zijn Nederlanders toch overenthousiast.
'ssstttt oké ik ga het vertellen en ik begin bij het... Paarse kaartje!' Daar ben ik meteen vanaf' Die klas kan mee met de twee docenten in het paars. Meneer Pieterse en mevrouw van Veen. Iedereen volgde braaf en we kwamen in het lokaal. Ik bereidde me al voor op een lange speech. Maar die kwam niet. Iedereen moet op alfabetische volgorde zitten. Ik zit naast een jongen ben een meisje. De jongen heet Dennie eigenlijk Dennis maar ja zo wil hij genoemd worden. Het meisje heet Lisanne.

We gingen een spel doen. Jeejj het spel is: gooi een bal en vertel iets over jezelf. Bam! Ik heb de bal. 'ik heet Keesje... (Gegrinnik)  ik ben. 12 jaar en ik ben geboren in IJsland en heb daar tot mn zesde gewoond en daarna heb ik tot afgelopen jaar in Canada gewoond. Als huisdier heb ik twee ratten.' 'wojooww dat is cool in IJsland is het toch koud.' irritante kinderen! ' vandaar dat gekke accent' oja dat wist niemand maar ik ben geboren met heel goed gehoor. Iedereen keek me aan met een mengeling van ontzag, afschuw en ontwetendheid aan.

Zo begon school

fantasielandWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu