Yaz Tatili

11 0 0
                                    

Bu gün okulun son günü ama ben hiç sevinmiyorum. Çünkü geçen yaz tatili gibi olacak diye çok korkuyorum. Geçen yaz tatilinde neler mi oldu?

        Evet sonunda okul bitmişti ve bütün yaz bilgisayar oynamayı düşünüyordum. Ama annem daha tatilin 3. gününde bizi havuza götürmek istedi.Havuza gitmek istemiyordum, çünkü orada neler olacağını biliyordum. Neyse zar zor havuza gittim. Görseniz, sanki bütün mahalle oradaydı. Tam alıştım, havuza gireceğim derken ani bir refleks ile vazgeçtim. Neden mi? Annesiyle birlikte havuzda yüzmekte olan küçük çocuğun suda bezinin şişerek patlamasına şahit oldum. O kadar kötüydü ki anlatamam. Gidip kabinde duş almaya karar verdim. Kabinlerde bir sürü erkek vardı. Yıkanıyorlardı demek yanlış olur. Koltuk altlarını kaldırdıklarında ortay çıkan cehennem beni oracaktı bayıltmaya yeterdi. Biraz ileriye doğru ilerledim. İlerlemez olaydım! Yine bahsettiğim  cehennemde buldum kendimi. Hem de burnumun ucunda.... Tek hatırladığim çığlık atıp bayıldığım, gerisini hatırlamıyorum bile...

        Bu yaz tatili de böyle geçmez inşallah. Tam bilgisayarımın başına oturacaktım ki annem geçen havuz macerasından sonra yeni bir macera çıkardı başımıza. "Hadi bakalım plaja...". Evin içinde saklanacak yer aradım. Tabi annem beni buldu. Plaj için kendisinin hazırlık yaptığını benim sadece yanıma birkaç eşya almam gerektiğini söyledi. Ama bir sıkıntımız vardı. Arabamız bozuktu ve gün boyu tamirde olacaktı. Bu yüzden otobüsle gitmek zorunda kaldık! Otobüste oturacak yer yoktu. Ayakta gitmek en sevmediğim şeydi ama zorundaydım.

       Otobüste bir çocuk vardı, o çocuk bence tam bir psikopat. Elinde bir oyuncak bıçak ve kıyafetinde kırmızı renkte boya vardı. Oldukça uzak durmaya çalıştım. Aslında böyle şeylere alışkınım ama neyse. Benim de bir küçük kardeşim var. Ama bu yaz kendisi ana sınıfına başladı. Ben de çok mutluyum. Çünkü her yaz yaptığım yaramazlıkları anneme ispiyonluyor. Bu yaz o olmadan bir yaz geçen yaza göre daha iyi olacak.

       Gideceğimiz yere varınca otobüsün kapıları açıldı ve kendimi hızla dışarıya attım çünkü ezilmekten korkuyorum. Terliklerim de parmakarası terlik olduğundan ayağımı acıtıyordu. Plaj kapısından içeri girdik. İçeride aynı benim gibi mutsuz çocuklar vardı. Galiba onlar da ben gibi zorla gelmiştiler buraya. Annem hemen bir masa buldu ve oraya yerleştik. Karnım zil çalıyordu. Annemden bir şeyler hazırlamasını istedik. Annem de bize en sevdiğim köfte ekmekten yaptı. Tam hapur hupur yiyeceğim derken, bir köpek yanıma geldi ve bana havlamaya başladı. Ekmeğimi istiyordu, ama ben direnecek; ekmeğimi vermeyecektim. Köpek de ben gibi inatçı çıktı. Kovalamaya başladı ve neredeyse bacağımı ısıracaktı. Yanlışlıkla ekmeğimi düşürünce köpek beni bırakıp ekmeği yemeye başladı. Güzelim ekmeğimi kurtarayım derken iki kilo vermişimdir.

        O arada kaybolduğumu farkettim. Aslında babam bana telefon alsaydı bunlar olmazdı, ah baba ah! Bu arada babam arabamızın yanına tamirhaneye gitmişti. Annemi aramaya başladım ve sonunda buldum. Aslında ben mi onları buldum, yoksa hiç kaybolmamışmıydım onu anlamadım. Ama bu konunun üzerinde fazla durmayacağım. E tabi bu güzel kafamı bunlar için kullanamam. Aklımda denize girmek vardı. Bir simit alıp denize girdim. Annem illa fotoğrafını çekeceğim diye tutturdu. Ben de bu sefer hiç itiraz etmedim. Taa ki annem fotoğrafta güzel çıkmamı isteyene kadar. Sırf fotoğrafta güzel çıkayım diye kollarımı kaldırmamı istedi. Ellerimi kaldırır kaldırmaz flash patladı ama ben fotoğrafta yoktum. Çünkü kollarımı kaldırınca simitten ayrılıp denizin dibini boyladım. Yine bana herkes güldü, cankurtaran bana yardım etti.

          Plaj macerası da böylece bitmiş oldu ve sonunda eve döndük. Koşar adımlarla yukarıya odama çıktım. Artık bilgisayar oynama vakti derken PC' mi yerinde bulamadım. Onun yerine masanın üstünde kitap duruyordu. Bunu kimin yaptığını biliyorum. Annemin bir oyunu bu. Hayırrrrrrr. Ben de hemen arkadaşımı arayıp ona gelebilir miyim diye izin istedim. O da kabul etti. Çünkü o benim en iyi arkadaşım. Onlara vardığımda hemen odasına çıktık, bilgisayar oynarız zannediyordum ama.... Ne yazık ki annesi aile arası sosyelleşme sağlamak için evdeki bütün elektronik aletleri kaldırmış. Yasak koymuş. Ben de ona bir teklif sundum. Beni tanımıyorsanız söyleyeyim, ben de çözüm bitmez...

Kötü Geçen Yaz Tatili [Kısa Hikaye] Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin