Day 4(S2)

53 2 0
                                    

Setelah aku pulang ke rumah  omma dan appa.Betul sangkaan aku mereka sangat risau bahkan keluarga kim pun ada.Jelas terpampang muka masam jungpyo seperti baru dimarah..
Bila aku ceritakan yg bukan salah jungpyo,sedikit senyuman terpampang di muka jungpyo.


Tapi hari ni di sekolah,seperti biasa jungpyo tidak akan menerima bekal aku melainkan tzuyu yg beri.Begitu juga kraf itu,aku hanya buatkan perhiasan di bilik aku.



"Jungpyo!!tunggu!"panggil jennie tapi dia melarikan diri bersama tzuyu,tzuyu hanya menoleh tidak dpt berbuat apa..
Jennie tersalah langkah menyebabkan dia jatuh terduduk disitu

"Argh!appeo!"perit jennie
Tzuyu yg ternampak melepaskan genggamannya dari jungpyo.
"Tzuyu!!"panggil jungpyo tapi tidak diperdulikan kerana dia ingin menolong jennie

"Jennie,gwaechana?"tanya tzuyu "jen,boleh tak jgn menyusahkan org!"geram jungpyo
"Mianhae,tak pe korg pergilah.Jen boleh berdiri sendri.."kata jennie
"Oklah tzuyu,jom!"kata jungpyo dan terus menarik kuat tzuyu


Kaki jennie dirawat oleh pelajar yg bertugas iaitu Baekhyun di klinik sekolah mereka.Baekhyun merupakan pelajar yg cemerlang di situ juga menaruh hati pada jennie.Tapi dia tahu jennie sdh bertunang..

"Gomawo,baekh."kata jennie
"Takpelah,lain kali hati2"kata baekh dan mengenyitkan matanya.
Dia hanya tersenyum dgn sikap baekh yg suka mengusik..

Skip*


Hari ni jennie menjalankan kembali misi utk mengambil hati jungpyo iaitu coklat cadbury😋

Jungpyo yg sedang mendengar lagu di kelas.Memberhentikan aktiviti nya bila jennie menggangunya mesti ada jak jennie bagi.

"Pyo,jen ada bawa coklat ni haritu jen beli dekat kedai dessert.."hulur jennie ke jungpyo
"Coklat?"kata jungpyo sekilas meletakkan coklat itu ke lantai dan memijak sampai hancur..

"Sampai hati,pyo!!"marah jennie dan pergi.Dia dah marah tahap gaban dgn sikap jungpyo yg tidak tahu menghargai.

(C)Married No Love || Jeon JungkookWhere stories live. Discover now