19

101 5 0
                                    

Seorang  lelaki berpakaian berjenama keluar dari sebuah kereta yg mewah lalu terus masuk ke bangunan Hospital Besar Daegu. Dia ke kaunter.

"yogie! Ada pesakit nama Kang Chan Hee?! " dia tanya dgn cemas nya. "erk.. Jamkaman.. Nae! Di wad 106..." dia kata. "nae kamsahamida! " dia kata lalu terus beredar.

Disebabkan dia baru pulang dri Shooting, dia memakai pakaian nya dari tempat kerja. Semasa ke bilik wad itu, dia hanya diperhati kan oleh org yg lalu lalang.

"itu Kang Rowoon!! "

Ramai yg menyebut nama nya, tapi dia hanya endahkan dn terus berjalan dgn laju. Akhirnya dia sampai di wad 106. Dia terus membuka pintu itu dan terlihat seorang doktor dgn seorang lelaki berambut silver

Lelaki dgn doktor itu berpaling apabila pintu dibuka. "nuguseyo? ..omo!  Ini bukan ke Kang Rowoon? " doktor itu tanya. "nae.. Majamida.. "

"awak abang dia? "
Tanya lelaki berambut silver itu.
"nae.. Majayo" Rowoon kata dgn kekok. "ah.. Park Jimin imnida.. Saya pengurus baru Syarikat tu.. " Jimin kata lalu bow. Rowoon juga sama.

"Akhirnya dia dah jumpa abag dia.. Kami akan tinggalkan awak dgn dia.. " Jimin kata. "Jamkamman.. Mcm mana dgn keadaan adik saya? " dia tanya. "dia okay.. Imbasan CT dibatalkan setelah kami pasti dia dlm keadaan yg baik.

"ah.. Nae..kamsahamida sbb tolong tgkkan dia.. " Rowoon kata. "aniya.. Bkn pada saya.. Tapi pada org yg berjaya selamatkan dia.. " Jimin kata. "Ah.. Nugu? Boleh saya jumpa dia? " Rowoon tanya. "urmm.. Saya tk pasti bila dia ada masa,  saya akan maklumkan kepada awak.. Ni kad saya " Dia kata . Rowoon mengambilnya. "nae.. Ni kad saya.. Kalau ada apa2 boleh call " Rowoon menyerahkan kad dia. "nae.. Kami beredar dulu " kata Jimin lalau mereka beredar. Jadi tinggallah Rowoon dan Chani yg sdg tidur di dlm bilik itu. Dia menghampiri katil yg Chani baring perlahan lahan. Setelah dia lihat wajah Chani yg berumur 17 tahun terus dia terasa sebak. Setelah berpisah beberapa tahun..

"chani ah.. Hyung isseo.. Tskk.. Hyung isseo.. " Dia kata sambil tangannya menyelak rambut chani yg hampir menutup mata.

Dia mengucup perlahan dahi chani . Tiba2...

"hyung? "

Terus Rowoon angkat kepalanya dan melihat mata chani yg sedang terbuka dan terpapar riak terkejut nya. "R-Rowoon hyung? " dia menanya. Rowoon mengangguk dgn air mata yg laju turun. Terus Chani bgn dari baring dan memeluk Rowoon.  Rowoon membalas pelukan itu. " hyung!  Bogosipeo!  Tskk.. Mian sbb degil dulu.. " Chani kata dgn air mata yg berjujuran. "gwenchanha.. Tu hal lama.. Lupakan.. Skrg kita ada kehidupan yg baru.. " Rowoon kata sambil menggosok belakang Chani.

"maaf sbb putus asa cari kamu.. Hyung igt hyung tkkn dpt jumpa kamu.. " Rowoon kata. " ani.. Saya yg patutnya mintak maaf dgn hyung.. Hyung.. Saya janji saya tkkn ulg kejadian lama.. " Chani kata. 

Mereka menangis sambil berpelukan disitu. Setelah lama terpisah dan kini berjumpa balik, siapa yg tak rindu kn?

Tanpa disedari,  ada dua pasang mata yg memerhati kan mereka dari clh2 lintu yg tk tertutup rapat.

Xxx : syukurlahh..

Xxx : itu bkn duta fesyen ke? Wahh!  Abg dia seorang duta fesyen yg terkenal tu?!  Itu Rowoon?!

Xxx : yah senyap lah! Kaja.. Mari balik.. Kita patut bagi dia masa..

Xxx : nae hyung!

Mereka kata kemudian pergi,

                 //skip//

Esoknya,,,

"Yah Min Woozi ireona! " lalu diketuk ketuk badan Woozi dgn bantal peluk nya. Baru lah dia terjaga. " yah yah! Jgn lah ketuk! " dia bagn dgn mamai. "dh knp pagi2 ni hyung kejut?? " . "pagi apanya? Dh nk pukul 11 pagi.. Kalau cuti kau cuti betul ek? Tk reti dh nk bgn awal?  " Yoongi beleter. "hyung pun bgn lewat " dia kata perlahan. " apa?! " yoongi berpaling. " aniya.. Saya mandi dulu" dia kata lalu terus bgn dn ambik tuala mandi kemudian terus masuk bilik air. "k.. Pagini dia pelik" Yoongi kata lalu keluar bilik Woozi.

                  //skip//

Setelah sarapan Yoongi pergi basuh pinggan dan Woozi pergi ke laman rumah utk lihat keadaan sekeliling. Sambil dia menghirup udara segar pagi itu. Tiba2 kaki dia tersepak satu kotak. Dia tunduk ke bawah.

"Kotak apa ni? Cantik pulak org nk balut " Woozi kata. Kotak berwarna merah dgn ada reben di atas. Dia berjalan ke pintu sambil membelek kotak itu. Tiba2 kotak itu jatuh dan terkeluar isi dlm nya.

"warghhhhhhhh!!!! "

Manakala Yoongi....

"urghh.. Kalau duduk asrama dgn Jin hyung kn lagi bagus.. Tkpayah aku yg basuh pinggan.. " dia membebel seorang diri. Tiba2..

"warghhhhhhhh!! "

"omakpocotkaubilankkawen!!! "

Terus Yoongi menekup mulutnya. Dia membasuh tanganya kemudian berjalan ke depan. " hoi! Pehal dh menjerit ---ommggg!!! Woi!! Apa ni??! " dia terkejut mengalahkan beruk apabila lihat pisau yg ada darah di atas lantai bersama kotak merah tadi.

Woozi pula sudah jatuh terduduk. "h-hyung.. D-darahh.. " Woozi terketar ketar. Yoongi berjalan terjengket jengket ke arah Woozi dan membantu dia bangun. " siapa bagi ni? " dia tanya. " tak thu.. Tadi woozi jumpa kat laman sana " dia tunjuk kepada tempat dia jumpa kotak itu tadi. Yoongi mengambil kain buruk yg digunakan utk lap keretanya dan memegang kotak itu. "ada surat " dia kata lalu ambil dan baca.

"h-hyung? "
"woozi pergi masuk "
"t-tapi.. "
"hyung kata masuk! "

Yoongi menekan kan suaranya. Woozi hanya menurut dan masuk ke dlm. Yoongi menarik nafas dan hembuskan, kemudian dia mengeluarkan telefon bimbit nya. Nombor didail.

"JungKook.. Kau dtg rumah hyung ptg ni ..."
"ok.. Hyung tunggu "

Dia kata kemudian tamatkan talian . Dia mengepal penumbuk. Muka nya memerah.

"tk guna.. "

{TBC}

Korang.. Sorry kalau lambat update.. Sbb Author busy.. Author ada latihan choral cical sketch mat sekolah..dari balik sekolah sampai 10 malam..kerja sekolah pun author tk siap kan hangpa tau dak 😂...so sorry ye..25 hari bulan ni author tanding so ..tak lama dah 😂...kalau menang pun nk gi peringkat setrusnya kene berlatih lagi en 😌..bahahaha author akan update bila ada masa 😂..kk thanks guys kepada u all yg baca ni..korang share2 la supaya banyak org yg baca  😂..jasa baik korang akan tetap ku kenang 😘...kk ptg nnti kalau tk busy author update ..bye2..

Yg ikhlas,
Bini_woozi_yg_paling_hot_and_litt gitu_💑

Bye2 💋




He Is My Brother [COMPLETE]Where stories live. Discover now