06

140 11 0
                                    

                  //YoongiPov//

Setelah kereta di pakir aku terus keluar dan mengunci kereta. Tanpa berlengah aku berlari masuk ke dalam bangunan Hospital Daegu. Tempat pertama yg dituju ialah kaunter perkhidmatan. "yogie.. Ada pesakit yg bernama Min Ji Hun?? " aku terus bertanya dengan nafas yg tercungap cungap. Jururawat disitu memeriksa nama2 pesakit di hospital yg didaftarkan. "nae.. Dia sedang menjalani rawatan di bilik kecemasan" Jururawat itu kata dan menunjukan ke arah bilik kecemasan. "kamsahamida" aku kata lalu ke arah yg ditunjukan. Satu pintu besar aku tolak dan masuk ke ruang menunggu di bilik kecemasan. Lampu masih lagi berwarna merah bermaksud rawatan sedqng diberikan. Aku ternampak seorang lelaki yang berpakaian sekolah menengah tinggi Daegu. Aku menghampiri dia .setelah dia sedar atas kesedaran aku dia terus berdiri. Aku tgk di baju budak tu ada kesan darah. "macam mana Woozi?? "aku terus menanya. Dia hanya menunduk. Tiada balasan. Aku hanya menghembusa nafas berat. Kaki aku tidak boleh duduk diam. Untuk menghilangkan segala pemikiran negetif. Kehulu kehilir aku jalan.

Setelah hampir satu jam setengah aku dan budak ni tunggu di luar. Tiada sepatah perkataan yg keluar. Tiba2 pintu dewan pembedahan itu terbuka dan keluar seorang doktor. "boleh berjumpa dgn keluarga pesakit?? " doktor itu bertanya. Aku terus berdiri."saya abg dia.. Mcm mana dgn adik sya doktor?? " aku terus bertanya. Riak mukanya seperti ada sesuatu yg buruk berlaku. "haihh.. Kami akan Membuat CT scan.. Kerana banyak pendarahan yg berlaku  dikepala..mungkin dia mengalami gegaran otak..boleh kita tanda tangan borang imbasan kemudian?? "dia menanya. Terus aku terpena apa bila dengar gegaran otak.oh tuhan.. Jangan lah bende buruk terjadi.. "baik lah.. Saya setuju.. Tolong selamatkan adik saya doktor.. Jebal. "aku merayu.. Satu satu nya org yg tinggal dalam hidup aku."kami aku mencuba sehabis baik kami.. "doktor tu kata dan masuk ke dalam bilik pembedahan itu semula.aku menghembuskan nafas berat. "hyung...ottae?? "budak di belakang aku bertanya."Chang Kyun ssi boleh awk ceritakan apa yg terjadi??"aku menanya.budak tu menunduk. Aku duduk disebelah nya.

"mcm ni.. " dia memulakan cerita apa yg terjadi. Aku begitu terkejut dgn apa yg aku dgr. "awk jumpa dia dgn keadaan yg berlumuran darah?? "aku menanya tidak percaya. Dia mengagguk.sesekali dia mengelap air mata yg mengalir."saya menyesal tk ikut dia"dia kata dan menutup cerita. Aku meraup muka aku dan memicit dahi aku .aku menoleh ke sebelah dan lihat budak tu cuba tahan tangisan. Aku gosok belakang dia. "gwenchanha.. Awak dah lakukan yg terbaik.. Terima lasih sbb lakukan tindakan yg betul.. " aku kata.

Setengah jam kemudian...

Tiba2 pintu terbuka dan keluar doktor tadi. Aku dan chang kyun terus berdiri. Pintu juga dibuka luas kemudian katil usungan yg ditolak oleh ramai jururawat keluar. Dan aku nampak Woozi diatas katil usungan itu."Chang Kyun ssi. awk pergi ikut mereka..tolong tengok tengok kan Woozi dulu ya.. "aku kata sambil memegang bahu Dia. Dia mengagguk. Kemudia dia mengambil beg dia dan beg milik woozi bersama dia mengikut jururawat 2 itu. "sila ikut saya. "doktor tu kata. Tanpa byk kata aku terus mengikut doktor itu.

                      //skip//

"retak?? " aku seakan-akan tidak percaya dgn apa yg aku dengar sekarang. "ya.. Imbasan menunjukkan ada retakkan di tempurung kepala nya di bahagian telinga..."doktor itu berhenti. "teruk kah?"aku tanya. "tidak" aku menghembus nafas lega  ."tapi.. Kami mengesan kesan sampingan.. "doktor itu kata. "kesan sampingan? "aku menanya. Dia mengangguk"dia nungkin mengalami kepekakan disebabkan retakan itu berhampiran dgn telinga dia. "dia kata. Terus aku tertunduk. Aku menghembuskan nafas dan memandang muka doktor semula "kekal?? "aku tanya. Aku menanti jawapan doktor dgn penuh harapan. "kiraan kami.. Tidak.. Ianya tidak kekal...dan 45% mungkin akan mengalami amnesia disebabkan hentakan yg kuat...dia mungkin akan kerap berasa pening.. "doktor berhenti. "itu saja.. Tiada lagi kan?? "aku tanya. Tolonglah.. Aku sudah tidak sanggup mendengar.. Doktor itu menggiling. "tak takde.. Sila tanda tangan borang ini dan dapatkan rawatan setiap seminngu.. Dia ditahan di wad selama seminggu... Dan bil akan dijelaskan pada hari keluar.. "Doktor kata panjang. Aku sekadar mengangguk. Setelah menanda tangan, aku keluar dari bilik itu dan terus ke wad woozi ditempatkan di wad individu.

Aku memulas tombol pintu perlahan dan masuk kemudian menutup dgn perlahan. Hanya kedengaran bunyi mesin nadi dan bunyi dari mesin bantuan pernafasan saja yg didengari. Chang Kyun mungkin tertidur kerana dari belakang ternampak kepalanya tersengguk sengguk. Aku menghampiri dia cuba mengejut kan nya. "Chang Kyun ssi"aku menyentuh bahu dia. Terus matanya terbuka. Dia menguap kecil. Aku hanya tersenyum kecil. "kaja.. Hyung hantarkan kanu balik.. "Aku pelawa. "gwenchanha.. Hyung patut jaga woozi.. Saya boleh naik teksi.. "dia kata. "ani.. Hyung akan hantar.. Kamu dah tolong Woozi.. Jadi hyung kene tolong kamu balik.. Kaja.. "aku mengajak. Akhirnya dia bersetuju untuk aku menghantar dia pulang.

                    //skip//

Setelah menghantar Chang Kyun pulang.Aku kembali ke hospital. Semasa menghantar dia di depan rumahnya. Ada seorang wanita separuh umur yg menunggu di depan pagar rumah. Bila Chang Kyun keluar dari kereta terus dia ke arah anak lelaki nya. Dia tidak mempunya bapa dari kecil dan dia merupakan ank tunggal. Sebab itu lah ibunya terlampau menyayangi nya. Aku pula..omma appa meninggalkan kami semasa hari graduasi aku sebagai pelajar tahun akhir. Aku merupakan pelajar cemerlang tapi berkerja sebagai pembunuh upahan.. Masuk akal kah? Aku sendiri tak faham dgn diri sendiri .

Sampai di depan pintu wad Woozi. Aku memulas tombol pintu dgn perlahan dan masuk. Dia masih dlm keadaan yg sama.aku menutup dgn perlahan. Aku pergi ke kerusi di sebelah katil Woozi. Tangan kecil nya aku genggam. Walaupun sudah 17 tahun.. Aku tetap anggap dia 7 tahun.. Tapi.. Sikap aku selama ni mungkin buat dia terasa.. Aku balik lewat.. Palau dia.. Selalu nk marah dia.. Aku teruk. Tak sanggup nk igt tentang kesilapan aku. Cepat lah sedar.. Aku dah mulakan setiap inci senyuman comel dia. Aku membaringakn kepala aku di birai katil. Aku meletakan tangan yg sejuk itu ke atas pipi aku. Barulah rasa tenang tidur.

{TBC}



He Is My Brother [COMPLETE]Where stories live. Discover now