Suasana di balai polis yang selalu nya hening dan sunyi itu bertukar kepada kacau bilau akibat berita yang menyatakan sekumpulan polis akan bertugas disitu.Mereka akan memantau dan memulihkan suasana balai polis itu kembali kepada asal.
PPAP!!fail tebal yang berada di dalam genggaman mengetuk kuat kepala rakan sekerja nya yang tengah syok tidur.Tangan nya pantas naik menggosok kepala nya yang terasa pedis...
"Kau boleh tak stop membuta dan tolong aku uruskan balai ni sebelum dorang sampai?".Pegawai Park atau dikenali sebagai Park sunbaenim itu lancar menutur kan kata-kata yang terselit perlian dan arahan.
"Alah,aku ngantuk ahh.Semalam aku tidur lewat semata-mata nak siao kan laporan tu smue".Tangan nya naik menggosok kedua-dua mata nya persis anak kecil yang baru bangun tidur,gatal mungkin sebab itu di gosok kedua belah mata nya.
Suasana kacau bilau yanh berlaku tadi diganti pula dengan suasana sunyi apabila terdengar deruan enjin moto berkuasa tinggi di depan balai polis itu.Mata yang kuyu tadi serta-merta menjadi bulat akibat terkejut. "Dorg dah sampai...." Hanya itu yang mampu keluar dari mulut Park sunbaenim.
Sana POV
Keluhan kecil aku lepaskan.Rakan-rakan yang berada die sebelah aku pandang sekilas.
"Ni balai polis ke tempat penyimpanan mayat?sunyi je..."kata-kata yang berbaur sindiran dari kawanku,Momo.Yang lain hanya mengangguk kan kepala sahaja.
"Dah lah tu,duk tercegat je kat sini naik serabut aku tengok balai ni.Jom ahh masok,tengok suasana kat dalam and kasi settle semua'.Arahan pertama yang keluar dari mulut ku selepas sekian lama mendiam kan diri.
Langkah dibuka satu-persatu menaiki tangga yang berada di depan kami.Ommona! ni ke suasana balai polis kat sini? patut lah asyik kena bebel dengan ketua atasan.Ade yang tidur,main game fail kes pon buat nampak tak nampak jer.
Silap hari bulan ade yang kena pancung dengan aku sekor-sekor.Naik stress aku tengok dorang semua ni.
Serentak aku dengan rakan-rakanku yang lain memicit kepala.BAMM!!!aku hentakkan helmet super bike aku di atas meja dengan kuat.Semua yang berada di dalam balai tersentak,yang tidur semua dah celik mata.
"Korang ni pegawai polis ke lembu!!?patut lah asyik kena marah,kena report rupa-rupa nya ni kerja korang!!!Tidur,lesu,tak cergas,pemalas dan amik remeh pasal kes-kes yang korang dapat dari jabatan!!!kalau macam ni lah hari-hari baik korang letak jawatan!!!"abis semua kena maki dengan aku.Kalau dah marah sangat memang ini yang jadi.
"Eh!kau ni sape!?" tiba-tiba sekumpulan pegawai lelaki yang datang ke arah aku dan kawan-kawan aku.Muka baru bangun tidur,baju tak kemas,muka acah hensem ada hati nak sound aku.
Salah seorang dari mereka tiba-tiba je angkat tangan letak atas bahu aku.Cis! tangan kau tu dah lah kotor muka cam eiii entah lah aku pon tak tahu nak describe macam mane bile tengok muke die.
"Cantik lah kau nih..."Sekelip mata tangan dia yang die letak atas bahu aku tadi aku genggam dan pulas ke belakang badan nya.Fuhh~ ayat miang macam tu lah paling buat aku naik loya.
"One's again you touch me without my permission you're death..." Tenang saja aku keluar kan kata-kata.
Aku tak rasa dorg semua kenal aku dengan kawan-kawan aku so tak salah kan aku perkenal kan diri,right?
"Saya Sana dan ini rakan-rakan sepasukan saya.Momo,Tzuyu dan SinB bermula hari ini kami akan bertugas di sini dan semua arahan datang dari kami.Sesiapa saja yang tidak mengikut arahan yang diberi atau pun melanggar peraturan...Aku tak teragak-agak tembak kepala die sampai berkecai.And you guys should know something,aku bagus dalam memalsukan fail.Bila-bila masa je korang boleh mati sebab aku dan akan palsu kan fail 'punca kematian' korang".
Ok,actually aku dah puas marah dorang and muka dorang semua pucat bile aku cakap pasal 'tembak and fake kan punca kematian'.Heh! takut benor semua.Ni jantan ke dua alam? takut semacam je...
"Ok,sekarang aku nak korang siap kan fail-fail kes yang bertimbun atas meja korang.Move now!!!"kataku dengan tegas.Hmmm~ tak de la blur sangat dorang semua ni, so aku nak masuk office room aku dan perhatikan dorang.
Taehyung POV
Finally,abis jugak meeting tadi.Aku regangkan sedikit otot leher lenguh punya pasal lah ni.Masih lagi ade 2 ke 3 fail di atas meja untuk ditandatangan,jarum jam sedikit demi sedikit berganjak ke pukul 7.
"Huh~"
Keluhan kecil aku lepas kan.Ape lah nasib aku nih?ade rupa,berharta,ada syarikat sendiri dan juga seorang CEO tapi hidup aku tak macam macam orang lain.Hari-hari banyak perempuan yang pakai baju entah apa-apa datang office aku dan juga sejak dua menjak ni aku sering dapat surat ugutan bunuh.
Aku pon pelik kenapa dorang tak puas hati dengan aku?sedang kan aku tak buat apa-apa pon yang boleh mencederakan orang.Tapi apa yang dorang tak puas hati sangat dengan aku sampai nak ugut bunuh bagai.
Terlalu banyak benda yang bermain ligat di dalam benak fikiranku. Persoalan demi persoalan,jawapan bagi persoalan dan juga sebab nya. Sekali lagi keluhan aku lepaskan.
Ting!!! bunyi notification iphone ku berbunyi menandakan ada mesej yang masuk.Iphone yang berada di sudut meja aku capai dan buka mesej tadi.
✨appa✨
-Tae,kamu kat mana lagi?
-Balik lah teman appa kat rumah dah lewat sangat dah ni
-Tae,dah nak pukul 8p.m ni balik lah cepat
-Tae kamu xkesian kat appa ke😭Ya tuhan.Kenapa lah appa ni manja sangat?rasa macam nak sepak pon ade kadang-kadang kalau tak layan dia memang datang lah perangai kunyit,lengkuas,serai dia tu.Naik sakit kepala pon ade jugak layan appa ni sepatut nya aku yang manja-manja dengan dia tapi dia pulak yang manja-manja dengan aku.
Tapi aku suka jugak appa macam ni.Kalau appa tak nak manja kan aku halmeoni kan ade.Appa selalu bebel bila halmeoni manja kan aku best gila bila tengok dia jealous.😂😂😂
Sejak omma pergi tinggal kan kami semua nya berubah tapi yang paling ketara ialah appa sebab dia selalu ade dengan omma.Tapi aku perhati kan appa sekarang ni macam lain je perangai dia tak macam selalu.
Perangai dia macam... hishh entah lah macam ada orang tengah bahagia kan dia.Sejak appa berhenti kerja dia selalu keluar bila balik je tersengih-sengih macam kerang busuk.Kadang-kadang tu sheram jugak tengok dia senyum dia punya senyuman tu macam scary sangat.😓😓
Malas nak fikir banyak fail yang belum aku periksa dan tandatangan tu aku ambil dan masuk kn ke dalam bag aku.Sejurus itu aku mencapai iphone X dan berlalu keluar dari pejabat.
Tbc
Hi readers,actually saya masih baru and also sedang mencuba atau lebih tepat sedang belajar dalam bab2 buat ff ni.Di sebbkn kawan saya suruh saya buat ff saya pon buat lah sambil2 tu cuma isi masa lapang je.Ni baru chap pertama so biase2 je dulu klau nk tgk yang chaper yg gile2,romantik tu boleh lah baca.Ff Miss Bodyguard Mr.CEO,this is my first ff so its a little bit worst.But saya akan cuba baiki lagi supaya bertambah baik.
Sebenarnyakn,ada agenda lain saya buat ff ni...agenda nya ialah untuk tengok ranking sape lagi tinggi and ff sape lagi banyak vote. Orang yang mencabar saya ialah JeonJia_ so nantikan lah siapa pemenang😂 aku harap aku boleh kalah kan die(ಥ_ಥ)...Byk sgt dh ni aku melalut so thats all from me bubye...See u in next chap😘
YOU ARE READING
Miss Bodyguard Mr.CEO
FanfictionKekayaan,rupa paras yang kacak dan pelebaran sayap syarikat nya semakin meluas membuat kan nyawa sendiri terancam.Kim Taehyung lelaki yanh sering menjadi bualan orang ramai di mana-mana media atau majalah.Sekarang diancam bahaya hanya kerana ingin m...