Şimdi size bir soru sormak istiyorum. Kitaplarla aranız nasıldır ? Düzenli olarak kitap okur musunuz yoksa ara sıra mı okursunuz ? Tahmin ediyorum ki aranızda ben kitap okumayı sevmiyorum, sıkılıyorum diyenler de muhakkak vardır.
Size kendimden örnek vermek isterim.. Önceleri kitap okumaktan nefret ederdim diyebilirim, bir kaç sayfa okuyunca sarmıyor, sıkılıyorum der kapatırdım ve bir daha da okumazdım. Kalın kalın romanları nasıl okuyorlar acaba diye düşünürdüm kendi kendime. Sorun bende sanırdım ama yanılıyormuşum. Tek yaptığım hata, okumaya, hoşuma giden tarzda kitaplarla değilde belki de hayatım boyunca okumayacağım tarzdaki kitaplarla başlamak olmuş. Sonradan öğrendim tabi ben bunu. Olsun, geç olsun da güç olmasın :)
Eğer sizde kitap okumaktan sıkılıyorum ben diyorsanız belki de benim yaptığım hatayı yapıyorsunuzdur. Önce ne okumak istediğinizden başlayın. Hepinizin içinde okuma isteği, merakı var bundan eminim. Sadece okurken kendinizi kaybedeceğiniz kitabı yada kitap türünü bulmanız gerekiyor.
Belki bu söyleyeceklerimi birçok kez duydunuz çevrenizdeki insanlardan ama bende söylemek isterim, bir kitap demek bir insan demektir. Kitap okuduğunuz zaman okuduğunuz kitabın yazarının hayallerine, hatta umutlarına yolculuk edersiniz. Bu sayede hayal gücünüzün nasıl geliştiğini farketmemeniz de olanaksızdır. Hayal gücü de ne işime yarayacak demeyin, insanı yaşatan hayalleridir, umutlarıdır. İnsanı insan yapan hayalleridir.
Düş dünyanızı beyaz bir kağıt olarak düşünürseniz, kitap okumak o beyaz kağıdınıza yeni yeni renkler boyamanızı sağlar. Okuduğunuz satırlara yolculuk ettiğinizde o boş kağıdı cıvıl cıvıl renklerle süslersiniz. Gök kuşağını bilirsiniz, bembeyaz gökyüzünde ne de hoş durur öyle değil mi, işte o renkler, o hayalleriniz de sizin üzerinizde öyle hoş durur. Hatta insanlar size bakınca imrenir diyebilirim, hayal kuran ve o hayalin peşinden koşan bir insan ne kadarda imrenilesi değil mi ?
Elon Musk'ı bilirsiniz. Mars'da yaşam olduğuna inanıyor, hayal kuruyor ve çalışıyor. 7 kuşak sülalesine yetecek parayı 3 ayrı şirkete yatırıyor ve hayallerinin peşinde koşuyor. İşte hayal kurmak, hayata umutla bakmak budur. Ve şunu da söylemek isterim ki, bu hayatta sevdiğin uğraşların peşinden koşmak kadar mükemmel bir şey daha yoktur...