⚽️ 2. T R A I N I N G ⚽️

202 7 1
                                    

June probeerde haar rode wangen van schaamte te verbergen maar het lukte totaal niet.

"Uh ... Sorry dat ik tegen je aan liep ik wou naar mijn trai-" begon ze maar ze werd onderbroken door Matthijs.

"Nee, nee het geeft niet, ik had ook op moeten letten. Hier, laat me je eventjes overeind helpen." Matthijs glimlachte vriendelijk naar haar en stak zijn hand uit. June schaamde zich nog steeds maar pakte zijn hand en ze stond na een paar seconden weer op de grond.

"Ben je nieuw hier?" Vroeg Matthijs met een opgetrokken wenkbrauw.

"Uh, jah, ik kom voor mijn eerste training bij het vrouwenteam van Ajax." Mompelde ze zachtjes met haar hoofd naar beneden hangend.

"Leuk! Dan zal ik je maar laten gaan," lachte Matthijs, "anders kom je nog te laat en dat wil je niet hebben."

June knikte en gaf hem een glimlach. "Ik zie je vast nog wel hier rondlopen." Grinnikte ze zachtjes en hij keek haar grijnzend aan.

"Zeker weten."

June wandelde het veld op en ze zag alle vrouwen al staan. De zenuwen van eerder die dag kwamen nu weer terug en ze voelde haar hart in haar borst bonzen. Ze slaakte een zucht en probeerde de zenuwen te verslaan.

Een meisje uit het team zag haar staan en ze lachte vriendelijk.

"Hey, jij moet June zijn, leuk je te ontmoeten!" Riep het meisje naar haar en ze kreeg een grote glimlach op haar gezicht.

"Ja, dat klopt, ook leuk om jou te ontmoeten." zei ze en ze zette haar wandeling voort.

"Ik ben Vita," zei ze snel en June keek haar nu aan. "Je hoeft niet bang te zijn, we vinden het hartstikke leuk dat je mee komt trainen."

Vita sleurde June mee aan haar hand naar de rest van de speelsters en iedereen stelde zich netjes voor.

Zo erg is dit nog niet. Dacht ze en ze begonnen aan de training.

"Hey, June, ja hier, paas de bal hier!" Riep Vita vanaf de andere kant van het veld. Ze glimlachtte en paastte de bal naar de andere kant van het veld voor het doel. Zodra Vita de bal had aangenomen schoot ze hem hard het doel in.

"Yeah! We zijn een topteam! Lekker bezig June!" Riep ze hard en June stak een duim naar haar op.

June is aanvaller en Vita verdediger maar nu doen ze een oefening waarbij ze samen moeten werken.

Het gaat de hele training uitstekend en zonder fouten. De trainer had de hele tijd een grote glimlach op zijn gezicht geprent.

"Hey, deze training ging echt lekker!" Riep Vita en ze stemde er mee in. "Ja het ging zeker lekker." Zei ze met een glimlach. "Ik zie je wel weer bij de volgende training." zei ze blij. Vita liep naar haar toe en gaf haar een snelle knuffel. June wist dat dit een goede dag was geweest en dat ze zich had bewezen.

Toen ze zich omdraaide zag ze de trainer naar haar kijken en ze trok een wenkbrauw op. Hij liep naar haar toe met snelle passen en glimlachte naar haar.

"Je deed het super goed meis! Ik zou je graag bij de volgende training willen zien," begon hij en June haar mond hing nu een stukje open. "Bedankt! Echt bedankt! Ik ga mijn best doen!" Ze glimlachte enthousiast en de trainer liep weer terug naar waar hij vandaan kwam.

Ze had gedoucht en zich omgekleed in haar alledaagse kleding. Mendy liep de kleedkamer binnen met de grootste glimlach ooit op haar gezicht.

"Okay, vertel me eerst maar waarom je zo'n big smile op je gezicht hebt, Men."

Mendy huppelde blij naar haar toe en ging naast haar op het bankje zitten.

"Nou, ik zat daar dus op de tribune naar jou training en naar de training van het eerste te kijken. Na een tijdje kwam Kluivert dus aanlopen en ik kon me gewoon niet inhouden ik moest met hem praten, dus ik liep naar hem toe en begon een gesprek. We hadden gewoon een normaal gesprek en ik vertelde hem over jou, dat jij mee trainde met het vrouwenteam.

"Ho - wow - wacht, je hebt met hem gesproken?"

"Ja, en het was echt geweldig!" Riep Mendy blij en June kon het niet laten en glimlachte naar haar.

"Nu jou verhaal."

Ze zuchtte en begon aan haar verhaal.

"Okay, ik liep dus naar het veld toe maar had mijn hoofd naar beneden. Ik begon sneller te lopen door de zenuwen en toen botste ik tegen iemand aan. Die iemand was Matthijs de Ligt.

"Omijngo-," begon Mendy maar June onderbrak haar.

"En toen viel ik vol op mijn kont op de harde stenen en schaamde ik me natuurlijk kapot erg. Hij hielp me overeind en uiteindelijk vertelde ik hem dat ik nieuw was en dat ik mijn eerste training hier had. Toen liet hij me weer gaan en zeiden we dat we elkaar vast wel vaker zouden zien. Dat was het wel zo'n beetje."

Mendy haar mond hing open en haar ogen werden groot.

"Yeah, goedzo June, je hebt de eerste jongen al aan de haak geslagen!"

Ze rolde met haar ogen en worp een boze blik naar haar.

"Sorry, sorry," lachte ze en June gaf haar een klein duwtje.

"Je hebt het beste nog niet gehoord," begon ze en Mendy keek haar met een frons aan.

"Wat dan?"

"Ik mag nog een keer komen trainen!"

•••

Stalked Soccer Girl // AjaxWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu