Medya Bölümüne Tıklayarak Kendi Sesimden Dinleyebilirsiniz.
Einstein'a göre kütle ve enerji aynı şeyin iki farklı görünümüdür. E=mc² denklemindeki E sembolü enerji miktarını, m sembolü kütle miktarını ve c sembolü de ışık hızını temsil eder. Eğer kütle enerjiye dönüşürse, ışık hızının karesiyle kütle büyüklüğünün çarpımı miktarında enerji ortaya çıkar. Fizikçilerin sıklıkla kullandığı ölçü birimleri, kütle için kilogram, enerji için joule ve hız için metre/saniye'dir.
Konuyu dinleyen pek öğrenci yoktu ancak hiç yok değildi. Barış 17 yaşında lise bir öğrencisiydi. Yaşından da anlayacağımız üzere sınıf arkadaşlarından daha fazla yaşa sahipti. Bunun sebebini birçok kez sınıfta kalmasına bağlayabiliriz. Derslerindeki bu başarısızlığı arkadaşlarıyla gezmesi veya bilgisayar oyunlarıyla uğraşması değildi, aksine pek arkadaşı yoktu diyebiliriz.
Fizik dersinin sonlarına doğru Barış en arkadaki sol sıradan ayağa kalkarak '' Bu durumda ışık hızına ulaşabilirsek zamanda ileriye veyahut geriye gidebiliriz. İhtiyacımız olan tek şey hız.'' dedi öğretmenine bakarak.
Öğretmen topuklu ayakkabılarını yere yavaşça vurarak arka sıraya doğru geldi. Numaralı gözlüğüne dokunarak ''Bir bakıma haklısın ancak bu da bir teoridir, ışık hızına ulaşabilmek şuanda bilimin geldiği noktada mümkün gözükmüyor.'' dedi.
Öğretmenin arkada olmasını fırsat bilen öğrenciler, seslerini yükselterek konuşmaya bağrışmaya başladılar. Sesler iyice yükseldi gülüşmeler, bağrışmalar, tartışmalar...
Barış o an hocasına bakarak ''Mesela şuan sınıfta ne kadar çok ses olduğunun farkında değilsiniz, bilim bence böyle bir şeydir. Farkında olamamaktır.'' dedi.
Öğretmen afallayarak arkasını döndü ve bağrışmaları kesmek için ''Susun!'' diye seslendi sınıfa ancak sesler azalmadı o sırada arkasından Barış'ın sesini duydu '' E=mc², yönetmek farkında olmakla başlar.''
Zil sesinin gelmesiyle sınıf boşalmaya başladı. Yanında herhangi bir defter, kalem getirmeyen Barış direkt ayağa kalktı ve kapıya doğru yöneldi, arkasından öğretmeninin seslendiğini duyunca dönüp baktı. ''Zamanda yolculuk diye bir şey yoktur, eğer bunu gelecekte biri başarmış olsa Dünya paradokslarla dolardı ve emin ol bunu anlardık.'' dedi.
1 gram Uranyum patlamasından 83680x10^6 J enerji açığa çıkar.
Bu sıradan bir teori değildi, Dünya kocaman bir enerji kütlesinin üzerine kurulmuştu, her şey açık ve netti aslında, enerjiyi açığa çıkarabilmek için Uranyum elementini kontrol edebilmek gerekir. Ancak element tek başına bela dışında hiçbir işe yaramaz bundan sonra yapılacak tek bir iş kalıyordu. Uranyum elementinin enerjisini kontrol edebilecek başka bir elementi bulmak.
''Buldum!'' diye bağırdı yemek masasının ortasında Barış. Bu hareketine sinirlenen babası İdris Bey ''Kalk ne bulduysan onu ye odanda!'' diyerek yemek masasından kovdu oğlunu. ''Başımıza açtığı dertler yetmiyormuş gibi terbiyesizlikten de vazgeçmiyor bu çocuk, artık önlem almamız gerekiyor.'' dedi yemek sofrasından kalkarken.
IŞIK HIZINDAN DAHA HIZLI OLAN DÜŞÜNCE HIZIDIR....
Odasına dönen Barış aylardır açmadığı toz içinde kalmış bilgisayarını kucağına alarak yatağına geçti ve aklından geçen bazı bilgileri araştırdı.
Plütonyum, 1940 yılında bir grup bilim adamı tarafından atom hızlandırıcıda elde edildi. "Siklotron" adı verilen atom hızlandırıcıda Uranyum-235 izotopunun nötron bombardımanı ile üretilmiştir.
Bunlar Dünyanın en tehlikeli elementleriydi belki de tıpkı zamanda yolculuğunun ne kadar büyük ve tehlikeli bir iş olduğu gibi bir şeydi.
Daha fazla düşünecek bir şey yoktu ihtiyaçlar listesini yazmaya başlamıştı bile...
-Hesabı yapıldıktan sonra elde edilecek element Uranyum (Tahmini 80gr)
-Hesabı yapıldıktan sonra elde edilecek element Plütonyum (Tahmini 20gr)
-Atom hızlandırıcı
-Atom yönlendirici
-Şehirden uzak boş bir alan
-Sırasıyla E=mc²
Hala anlamadık nedir bu E=mc²
E – Enerji
M – Kütle
C - Işık Hızı
Merhaba arkadaşlar yeni kurguma giriş bölümünü okudunuz, anlamadığınız formül vs. yerlerde bana mesaj atabilirsiniz kaynaklarla anlatmaya çalışabilirim. Ayrıca Kitabımın bölümlerini kendi sesimden dinleyebilirsiniz. Yorum kısmına düşüncelerinizi belirtirseniz mutlu edersiniz, hatalarımı ve doğrularımı görmek isterim.
Bir sonraki bölüme geçelim haydi...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
E=mc²
Science FictionZamanda ileriye veyahut geriye gidebilmek için ihtiyacımız olan tek şey Hız... Dünya'nın belki de en tanınmış formülü, Albert Einstein'ın E=mc² formülüdür. Bu formülde "E" enerji, "m" kütle ve "c" ışık hızına denktir.