Işığın boşluktaki hızı, genellikle c ile gösterilir, fiziğin birçok bölümünde kullanılan önemli bir fiziksel sabittir. Kesin değeri 299.792.458 m/s'dir. Metrenin uzunluğu bu sabitten ve uluslararası zaman standardından hesaplanmıştır.
"Sen de kimsin genç adam?"
Adamın keskin bakışları o kadar sertti ki Barış korkuyu iliklerinde hissetmeye başladı. Daha sonra kendi yazdıkları geldi aklına; Korkunun önüne sen geç, o senin önüne geçmesin. Mavi hırkasını düzeltti ve adama,
"Benim adım Barış, Halil Paşa'nın gizli gözlemcisiyim, sevkiyatı uzaktan takip ederek sorun çıkmamasını sağlıyorum. Ayrıca sen elindeki silahı indiriyorsun ve benden kimseye bahsetmiyorsun."
Adam bir şey anlamamış gibi sağına soluna daha sonra karşısına baktı. Doğruyu mu söylüyordu bu yabancı? Eğer doğruysa ve karşı çıkarsa Argonat bunu feci bir şekilde ödetirdi hatta ellerine asit bile dökebilirdi. Radyasyon ile öldürdüğü insanları aklına bile getirmek istemedi.
"Benim yine de gözüm üzerinde, sevkiyat biter bitmez Halil Paşanın yanında göreceğim seni." dedi ve uzaklaştı.
Planının tutmasına sevinen Barış işine geri döndü Argonat ve bazı takım elbiseli adamlar nakliyat tırının ön tarafında sohbete dalmışlardı. Uranyumun yanında sadece şoför duruyordu. Belki de az önceki hilesine devam ederse bir parça Uranyumu alabilirdi.
Gökyüzündeki kara bulutlara kadar uzanmış ince yapraklı ağaçların arasından çıkarak Argonat'ın adamıymış gibi etrafta dolanmaya başladı. Tırın arka kısmına gelerek şoföre "Halil Paşa senden emaneti istiyor." dedi.
"Emanet mi? İşte burada ya 1 Ton işlenmiş Uranyum." dedi anlamayan şoför.
"Bilmiyorum şoföre söyle emaneti getirsin dedi bana."
"Sen burada kal ben bir öğrenip geleyim"
Şoförün gitmesini fırsat bilen Barış kasadan bir avuç Uranyumu alarak hızlıca çantasının tek gözüne koydu. Ormanın içine koşmaya başlamıştı ki aklına arkadaşı geldi. İlerde bir yerlerde saklanarak arkadaşını bekleyecekti.
Başarmıştı ilk hedefine ulaşarak Uranyumu kaçırabilmişti ve bu iş hayli kolay olmuştu.
Ormanın derinliklerinde koşarken karşısında bir siluet beliriverdi. Durdu, bekledi...
"Kimsin?"
Cevap çok bekletmedi karanlıktan ay ışığına doğru öne çıkan adam elindeki silahını Barış'a uzatarak "Bence tanıyorsun genç adam." dedi.
Önce bir yutkundu ardından güçlü bir nefes alarak,
"Bak sakin ol silahını çek konuşalım" dedi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
E=mc²
Научная фантастикаZamanda ileriye veyahut geriye gidebilmek için ihtiyacımız olan tek şey Hız... Dünya'nın belki de en tanınmış formülü, Albert Einstein'ın E=mc² formülüdür. Bu formülde "E" enerji, "m" kütle ve "c" ışık hızına denktir.