" harini hari pertama berpuasa gais , harini ustaz seokmin nak bagi ceramah . " dk memperbetulkan songkoknya .
semua hanya mengangguk , jam baru pukul 6 ಠ_ಠ .
jadi , nak bagi masa cepat berjalan .
mereka pun mengadakan ceramah tazkirah by ustaz seokmin
" assalamualaikum , sebelum saya memulakan tazkirah saya ini . saya nak mengucapkan ribuan terima kasih kerana mendengar tazkirah ini , sebenarnya .. saya xdela pandai sangat dalam bab agama tetapi di zaman teknologi penuh maklumat hanya boleh dijumpai di hujung jari ini .. jadi saya akan memulakan tazkirah saya . "
" air mana air ? tekak aku haus la wey . " dk mencari air .
" puasa ngek . " balas mingyu .
" ya allah , aku lupa . " dk menepuk-ii dahinya .
" ok mari mulakan . "
dk menarik nafas panjang-ii .
" Innaa anzalnahu fii lailatil qadr . "
ya allah dia tarannum . joshua mula melelehkan air liur , manakala boosoon menangis . scoups pulak bangga menjadi seorang ayah .
" haa , tu je aku hafal . GAGAG . xpe aku sambung dengan maksud jela . "
" Maksudnya: Sesungguhnya kami telah menurunkan Al-Quran ini pada malam Lailatul Qadar, dan apa jalannya engkau dapat mengetahui apa dia kebesaran malam Lailatul Qadar itu?, malam Lailatul Qadar lebih baik daripada seribu bulan. Pada malam itu, turun malaikat dan Jibril dengan izin Tuhan mereka, kerana membawa segala perkara yang ditakdirkan berlakunya pada tahun yang berikut , sejahteralah malam yang berkat itu hingga terbit fajar!. "
kedua belas manusia mula melelehkan air matanya . ya allah , terharu dapat kawan cmni .
")
semua menepuk tangan .
" cayoq bro . " wonwoo mengelap hingus di baju dk .
" terharu . " joshua memeluk erat tubuh badan dk .
alhamdulillah , xsia-ii aku ajak diorang masuk Islam . - papapledis .
sempena nak dekat raya , aku nak spam semua chapter yg tertangguh disebabkan exam . wkakaka
YOU ARE READING
kami nak raya !
Short Storykami nak raya . tapi kena jumpa puasa dulu ╥﹏╥ ╥﹏╥ ╥﹏╥ ╥﹏╥