Jim strapte de deur open en rende naar zijn auto. Mary hield zijn hand vast en zijn had Ray en Rose vast. Ze gooide de kinderen in de bak achterop de auto. Jim stapte in en Mary aan de andere kant. Jim hing zijn hoofd uit het raam.
'Kom op jongens. We hebben niet veel tijd, want de zombies komen deze kant op.' riep Jim naar Frank en Marcos.
Marcos duwde Frank achterin de auto, maar op dat moment beet er een zombie in zijn schouder. Hij schreeuwde het uit. Ray en Rose schoven naar achter tegen de auto aan. Frank viel voorover in de achterbak en Marcos viel op de grond.
'Ga!' riep Marcos en Jim reed weg met de auto.De avond viel en Jim stopte aan de kant van de weg. Iedereen stapte uit, behalve Frank die lag te slapen in de achterbak van de truck.
'Wat gaan we doen Jim?' vroeg Mary.
Ray en Rose gingen op een boomstam zitten.
'Willen jullie hout gaan zoeken, jongens?' vroeg Jim aan Ray en Rose.
'Nou?'
'Marcos verliezen kwam even hard aan. Ik had het niet aan zien komen.'
'Dat ziet niemand.'
'Ik ben bang dat Frank ook doodgaat.'
'Hoezo?'
'Je ziet hoe slecht het gaat, misschien wordt je niet alleen geïnfecteerd door een beet, maar ook als je gekrabt bent.'
'Denk je dat echt?'
'Ik ben bang dat het zo is.'
'Wat wil je dan doen?'
'We wachten tot morgen en dan kijken we hoe het verder gaat. Laten we eerst gaan slapen. We kunnen wel wat slaap gebruiken.'
'Je hebt gelijk Jim. Ik ben bang.'
'Dat moet je niet zijn Mary.'
'Ik weet het, maar ik maak me zorgen of er nog wel meer in het leven zit nu.'
'Vast wel en als we de veiligheid weer vinden kunnen we voort leven.'
'Als we dat vinden.' zei Mary.
'Precies.' zei Jim en Mary legde haar hoofd op zijn schoot.
Mary viel in slaap op zijn schoot en Jim bleef de hele nacht op. Tot er iets merkwaardigs gebeurde.
Plots klonk er gerammel in de achterbak. Jim keek geschrokken om en Mary werd wakker.
'Wat is er?' vroeg ze.
'Geen idee.' zei Jim en hij pakte een stok die naast hem lag en liep naar de auto toe. Rose en Ray werden ook wakker en keken naar de auto.
'Wat is het Jim?'
Jim hield de stok omhoog en zag een zombie in de achterbak liggen. Het was Frank die teruggekeerd was als zombie.
'Shit!' riep Jim en hij sloeg Frank's schedel in met de stok in zijn hand.
Jim stopte met slaan en draaide zich om naar Mary. Zijn gezicht, armen en t-shirt zaten vol met bloed.
'Was hij er ook zo'n een?'
'Ja.' antwoordde Jim kortaf.
Jim ging naast Mary zitten en Mary keek hem vragend aan.
'Wat is er lieverd?' vroeg Mary.
'Ik ben nu net zo slecht als Frank en al die anderen daar buiten. Ik heb net iemand in koele bloede vermoord Mary. Ik doe precies hetzelfde als die vleeseetende monsters.'
JE LEEST
The Walking Dead: Jim Special (Fanfictie)
Fantasy* Let Op! 9+ * De Jim Special gaat over het verhaal van Jim uit The Walking Dead Fanfictie. Je leert over zijn leven voordat hij de Atlanta groep berijkt.