Havet av böcker ( Svenska )

114 2 2
                                    

Genre: Vet inte. Fantasy?

Tips: Lyssna på vilken låt som helst från Florian Bur. Han är en underbar musiker.

-------------

En pojke satte på en bänk framför en helt blå tavla. Han hållde en penna och försökte rita något i sin skrivbok men han kom inte på något. Han rivde av sidan ur boken och kollade sedan på sina andra bilder han har gjort förut.  Pojken slängde sedan boken åt sidan och kollade sedan upp på den stora blåa tavlan. Han upptäckte sedan att det såg ut som att det rann ner vatten från tavlan. pojken kollade runt och såg att ingen var där. Han kände sedan att hans fötter var blöta så han kollade ner på marken och såg att golvet var helt täckt av ljus blått vatten. Han kollade sedan upp på tavlan och det såg ut som att det var vatten som rann ner från tavlan. Sedan flög det 5 blåa fåglar ur tavlan och började flyga i cirklar runt pojken. Pojken kollade bara upp på fåglarna med blicken tills han kände att vattnet var borta. Han kollade sedan runt sig och såg att vattnet hade format sig en cirkel runt honom. Det var som väggar. Helt plötsligt så skakade hans skrivbok börja skaka. Pojken kollade på boken och såg att den bytte till en sida av sig själv. Ut där ifrån så växte det sedan en blå blomma.

Han gick  sedan fram till blomman och satte sig på knän och kollade på blomman

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Han gick  sedan fram till blomman och satte sig på knän och kollade på blomman. Den var så vacker. Han rörde sedan vid blomman  och då ramlade allt vatten ner på honom. Han kände sig sedan som att han flöt. Pojken öppnade sina ögon och såg sedan att han var mitt i havet. Han trodde att han skulle tappa andan och dö men han klarade sig ganska bra.  Hann öppnade sedan munnen och han kunde andas i vattnet. Han kollade sedan runt och såg att det var clownfickar som simmade runt honom och sedan ståg det massor av högar med.....böcker? Simmade fram till en hög och såg att de här böckerna måste ha varit ganska gamla. Han öppnade sedan en bok och såg alla sidorna, det var en saga med massor av text och svåra ord. Han läste sedan en kappitel och kom sedan på vad han skulle rita. Han tog fram sin bok och en penna och började rita medans han kollade ibland då och då på boken och läste lite. Visst han kunde simma upp och gå tillbaka, det är var konstigt att hann stannade i vattnet och rita och läsa, men han brydde sig inte och bara ritade. Han hade sedan gjort klar bilden och han blev nöjd.

Han kollade sedan runt bland alla de högarna med böcker för att hitta en ny bok att läsa, för att han hade läst ur den där boken

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Han kollade sedan runt bland alla de högarna med böcker för att hitta en ny bok att läsa, för att han hade läst ur den där boken. Han tog sedan en bok och öppnade sedan boken. Han kollade sedan på framsidan och det var lite sand på den så han fick damma bort den lite. När han såg vad boken hette så var han  lite förvirrad. Varför heter en bok 'Havet av böcker'? Han kollade sedan runt sig och såg alla böcker som var runt honom. Det måste nog vara den här havet. Han vände sedan en sidan och på den första sidan så stog det några ord. Han  kollade sedan upp från boken, han ledde. 

Han sa sedan någoting men det hördes inte. Sedan blev det mörkt och pojken försvann i mörket.

THE END

-----

Jag vet att sagan är konstig. Jag skriver konstiga saker när jag är trött. Förlåt om den blev så kort, jag hade lite svårt att komma på vad den skulle hamna om.

Men jag ska bara säga en sak.

Typ nästan alla de bilderna och gjorda av en underbar konstnär. Jag har precis börjar älska hanns konst, de är så vackra. Han heter AquaSixio och har gjort många underbara bilder och är, som jag sa, en underbar kille. Två av hans bilder fick jag inspiration av.

Asså kolla bara på den här bilden,  så himla vacker~! 😍

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Asså kolla bara på den här bilden,  så himla vacker~! 😍

Asså kolla bara på den här bilden,  så himla vacker~! 😍

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Om jag ska säga igen, vacker! 💖

Och den där med blomman vet jag inte om han har gjort, det stog på ryska och jag kan inte ryska så det blir lite svårt att säga vem som gjorde den.

Men min favorit av AquaSixio är den där bilden med pianot och den med tavlan.

Och jag ska säga att jag tar in begäran nu, jag vet inte vad jag ska skriva. Ni kan meddela mig eller så kan ni kommentera. Och varje kapitel så ganska jag sätter en bild där som ni får komma på en idée eller så får ni komma på en egen, det är du som bestämmer.

Men jag måste lägga mig nu, så hejdå!

Min oneshot bokWhere stories live. Discover now