"kau lagi? "
"saya?"
jisuang tanya aku balik. sekarang kitorang tengah berdiri di antara dua meja di kedai mamak ampang. sambil kitorang pegang satu kerusi,tengah berebut senanya.
"aduh, bagi la aku can duduk sini. just one day? "
"sorry, yesterday i already told you this is mine. "
"alahai be mine je la. "
"apa? "
"ah takda. " shit waiyen gimana bulih terlepas kata2 ini?!
padah asyik baca komplikasi pickup line 2018.jisuang garu2 dahi dia pastu mengeluh. aku masih berpegang teguh yang aku nak duduk sini. takkan mudah ku menyerah kaLAH
kucing jalanan semalam dok rilek je layan kitorang berdebat."so how? awak duduk bawah meja lah," jisuang tanpa berlengah masa buat keputusan muktamad pastu paksa aku duduk bawah. AMBOI KAU
"ehh ehhh jisuang tikar mengkuang takyah ah sampai macam ni sekali" aku terai defend diri sendiri pastu dengan rela hati duduk kat meja lain. puih!"jisuang? oh god, aku jisung. han jisung. dari mana kau belajar? stalk aku eh? " uyo dah berkau aku dah dia. nama tak macam melayu pun, orang mana?
"ko asal mane? " aku bertanya, tak jawab soklan dia yang tadi.
"korea. " dia jawab gitu2. aku agak impressed, dari jauh duh."aku gi sini sebab nak sambung belajar." belum sempat aku tanya jisung dah jawab. begitu ya.
"nama? " jisung tanya. aku jawab waiyen, dia cakap nama aku pelik. pastu aku siku dia sampai benjol, pantang aku kalau orang mempertikaikan keunikan nama yang mak aku bagi ni.lepas habis makan kat mamak, aku ready dah nak balik. tapi yang peliknya asal si jisung ni ikut aku?
"asal ikut? "
"perasan betul, aku duk area sini gak k. "
aku angguk2. sejujurnya, dia ni tak buat apa2 pun annoying. tiba2 dia panggil nama aku."weh, lawa gak bunga cina ni en?" dia kata pastu letak satu atas kepala aku. ajdbsjjs baru dua hari kitorang kenal dah sampai tahap ni dah eh??
"aip, rosak rambut aku nanti. " aku cepat2 buang pastu dia gelak.a/n: cia cia tak?? :D
YOU ARE READING
Mamak || Han Jisung ||
Randomalkisah dimana disana waiyen berjumpa jodohnya dikedai mamak ampang. --han jisung-- ' x reader' ke 'oc' ke ikut suka korang ah #Straykids - 25 ranking