kısa bir gülüş

25 0 0
                                    

Sarı sonbahar! En huzur bulduğum mevsim. En büyük kırgınlıklara şiir olmuş, en derin şarkılara söz olmuş mevsim ama bana hep huzur getirmiştir. Yağmuru sonbahar... bana yağmur kokusunu anımsatışından bu sevgim... Yine her sabah annemin "Eliiiz uyan!" diyişi ile uyandım. Stajın ilk gününden geç kalmamam gerekiyordu. Nedensiz bir heyecan vardı içimde. Lise 2de staj denen yere tembel ruhum hiçte hazır değildi. Annem;
- Kızım ilk günün stajında kendine mukayyet ol, ağırbaşlı ol her zaman ve kimseye güvenme. Sen insanlara çabuk güveniyorsun vazgeç! dedi.
Haklıydı ezelden beri çok sevmek huyumdu. İnsanlara değer vermeyi seviyordum.
Cevabım kısa ve alaycı oldu haliyle hep olduğu gibi;
- Olur anne haklısın dikkatli olurum. diyip yanağından bir makas alıp koşarak çıkmıştım.
Heyecanlıydım çok hemde. Evet sıradan bir stajdı ama benim ilk defa çalışma hayatına gireceğim yerdi. Yok öyle bankacı, memur falan olmayacaktım. Güzellik salonuna gidecektim. Meslek çıkışlı olduğumdan seçmiştim, hevesliydim hep boyaya, saça, süse... Evet küçük bir yerdi ama arkadaşımın tavsiyesi ile gelmiştim,  sıcakkanlı biriymiş yada öyle bahsedilmişti. Kuaföre ilk girdiğim an sanki çok tanıdık bir yer gibi gelmişti etrafa göz gezdirip, çalışan beyefendiye;
- Sevda abla burda mı? diye soru yönelttim.
Çalışan bey;
- Hemen sağdaki odada dedi.
Çok heyecanlanmıştım nedensiz. Yüzünü ilk defa göreceğim, sevda abla diyecek kadar samimi bir arayış içine girdiğim kadını çok merak etmiştim. Güler yüzlü bir kadınla karşılaştım ve öyle sevinmiştim ki.
Sevda hanıma;
- Merhaba ben Eliz, teknik liseden bilgilendirilmiş olması gerekiyor stajyerlik için gelmiştim dedim.
Bana gülümseyerek;
- "Hoşgeldin Elizcim, evet bilgim var aramıza hoşgeldin. Bir sene boyunca benim küçük dükkanımda bizimle beraber olacaksın." diyerek çalışma metotlarindan, kurallardan bahsetti.
Benim aklım hala bu dükkana ilk defamı geliyorum diye düşünmekteydi. Dalmış halde güzel dinliyor rolü yapıyordum. Hemen başla, alışalım sana demişti Sevda abla. Hemen adapte oldum sanki yıllardır burdaymış gibi. Kıyafetlerimi değiştim ve hemen işe koyuldum. Etrafı inceledim ve çalışma arkadaşlarım ile tanıştım. Teknik pek birşey bilmiyordum o sebepten çok çalışmam gerekiyordu.

2 eleman birde stajyer arkadaşım varmış. Üç kız bir erkek bir ekip olmuştuk. Ama ben pek girişken olmadığımdan çekinerek soruyordum soruları bile. Geldiğim andan beri erkek çalışan dikkatimi çekmişti. Daha önceden gördüğüme yemin bile edebilirdim. Çekik gözleri, gülünce sol yanağına düşen gamzesi ve gür saçları  öylesine dikkatimi çekmişti ki bakmamak için zor tutuyordum kendimi. İçim sızladı anlamsız bir şekilde...

Bir dizi izHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin